Polecat wrote:
Ik denk echt dat het behoorlijk rendabel zou zijn, als het maar niet steeds zo onzeker was.
Lekker tegenstrijdig. Je pakt de koe gelijk goed bij de horens het is namelijk het punt dat het inderdaad erg onzeker is. Daarnaast, een uurtje rijden is toch geen grote moeite. Het gaat bij de charters toch echt maar om een klein aantal bestemmingen vooral rondom de Middelandse Zee.
Daarnaast, is het opstellen voor zulk verkeer dus voornamelijk in de zomervakantie een optie. Er zal naar mijn mening geen investeerder gevonden worden die wil investeren naar een vliegveld die het gehele jaar kosten heeft (de inrichting en de diensten die geboden worden) en maar in een kleine periode geld kan verdienen aan de charters.
Heb zelf ooit wel eens een extensief onderzoek verricht of zoiets mogelijk was met MVK Valkenburg en VLB Soesterberg. Daar zaten enkele factoren in die je met Twente niet zal hebben, maar naast het feit dat de markt klein is en er genoeg alternatieven in de omgeving zijn zullen de investeringen in zo'n project niet rendabel genoeg zijn in Nederland.