TUI NL praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
B767
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 516
Joined: 19 Aug 2008, 21:20
Location: AMS/SPL

Post by B767 »

B767-300ER wrote:
SpotterNL wrote:
B767 wrote: KLM Afhandeling zal bij Arke nooit ten sprake komen, kromweg te duur en dus niet rendabel voor een chartermaatschappij, de eigenlijk iets duurdere low-cost carrier!
Ik zal m'n mond maar houden over HV dan zeker?
HV is 100% eigendom van KLM(AF) logisch dat die dus hun afhandeling doen dan heb je het tenslotte in eigen beheer. ArkeFLy is niets van KLM.
Ook CO is niets van KLM, behalve dat ze in dezelfde alliantie vliegen. Is dus een heel andere vergelijking
HV en Cityhopper zijn verplicht om van de afhandeling van KLM gebruik te maken!
Regards
User avatar
B767
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 516
Joined: 19 Aug 2008, 21:20
Location: AMS/SPL

Post by B767 »

B767-300ER wrote:
cHabu wrote:
B767-300ER wrote:Ik denk dat er behalve het financiele gedeelte ook nog andere dingen ten grondslag liggen van deze beslissing/keuze
Ah ! Zoals ?
Geen concrete voorbeelden van mijn kant, maar kan me niet indenken dat financieen de enigste reden zouden zijn. Zoals Tom reeds hierboven zegt, zal er wellicht(!) enige matige van ontevredenheid zijn omtrent Menzies, al kan ik je geen voorbeelden geven, is gewoon een suggestie/vermoeden van mijn kant. Als een maatschappij tevreden is over de afhandelingsmaatschappij, bedenk je je wel 2x voordat je gaat switchen naar een andere, die misschien (heb ik geen idee van) iets goedkoper is als je huidige. Kan me niet voorstellen(ik zeg dus niet dat het niet zo is) dat ServisAir en Menzies Aviation heel veel uit elkaar lopen qua prijs. Vandaar het vermoeden dat er meer achter zit

Chris, het is niet mijn bedoeling je werkgever (of indirect jou) in een kwaad/verkeerd daglicht te stellen :wink: Het is slechts een vermoeden van mijn kant dat er meer moet zijn als alleen financieen. Het zou mischien ook zo kunnen zijn dat Menzies niet door wil met ArkeFly.

DIe het weet wag het zeggen
Het komt indd van twee kanten, Menzies was ook niet happy met Arke, maja in deze tijden helpen alle kleine beetjes!
Regards
User avatar
gatso76
Moderator
Moderator
Posts: 12311
Joined: 06 Sep 2002, 15:59
Location: KMKY / Marco Island

Re: Re

Post by gatso76 »

SkyPlane wrote:
gatso76 wrote: Het was anders gisteren wel lekker stil in hun kantine cq rookhol :devilish:
Iedereen was hard aan het werk :roll:
Oh, ik dacht dat iedereen al bijeen was geroepen om te gaan solliciteren voor een 'nachtdienst' ploeg :wink: .
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5536
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Post by cHabu »

B767-300ER wrote:Kan me niet voorstellen(ik zeg dus niet dat het niet zo is) dat ServisAir en Menzies Aviation heel veel uit elkaar lopen qua prijs. Vandaar het vermoeden dat er meer achter zit

Chris, het is niet mijn bedoeling je werkgever (of indirect jou) in een kwaad/verkeerd daglicht te stellen :wink: Het is slechts een vermoeden van mijn kant dat er meer moet zijn als alleen financieen. Het zou mischien ook zo kunnen zijn dat Menzies niet door wil met ArkeFly.
Daarom is het, juist in deze periode, vervelend dat er allerlei ongefundeerde verhalen de wereld in worden gegooit....
B767 wrote:Het komt indd van twee kanten, Menzies was ook niet happy met Arke...
Graag staven met feiten. Niet zomaar een opmerking in de wereld gooien.

Met betrekking tot dit onderwerp ga ik graag de discussie aan.
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

cHabu wrote:
Daarom is het, juist in deze periode, vervelend dat er allerlei ongefundeerde verhalen de wereld in worden gegooit....
B767 wrote:Het komt indd van twee kanten, Menzies was ook niet happy met Arke...
Graag staven met feiten. Niet zomaar een opmerking in de wereld gooien.

Met betrekking tot dit onderwerp ga ik graag de discussie aan.
Chris,

Ik weet niet of je mij bedoeld met ongefundeerd verhaal de wereld in gooien, want dan ben ik denk ik niet helemaal duidelijk geweest. Ik spreek enkelt en alleen mijn persoonlijke vermoeden uit dat er buiten financien, wellicht meer speelt waarom Menzies en ArkeFly uit elkaar gaan. Dat kan van 2 kanten uit komen, wellicht is ArkeFly ontevreden over bepaalde diensten die Menzies levert, of is Menzies niet tevreden met ArkeFly als klant..... Nogmaals, die het weet,mag het zeggen.
Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat er meer dan enkelt financiele redenen ten grondslag liggen van deze beslissing. Van welke kantuit? Geen idee. Die financiele verschillen kunnen mijns inziens niet al te groot zijn.
Het is geenszins mijn bedoeling flauwekul de wereld in te helpen.
Mijn excuus als ik dat wel gedaan heb of de indruk gewekt heb dat te willen doen.

Wellicht dat jij als Menzies medewerker wat meer informatie hebt over het hoe en waarom,zodat we het bij feiten kunnen houden :wink:

Groetjes
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5536
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Post by cHabu »

B767-300ER wrote:Het is geenszins mijn bedoeling flauwekul de wereld in te helpen.
Mijn excuus als ik dat wel gedaan heb of de indruk gewekt heb dat te willen doen.
Zo'n drama is het ook weer niet, maar het is wellicht een trap na voor de mensen die er straks uit moeten mede omdat een grote klant weg gaat.

Daarom vind ik het jammer dat er ongefundeerde uitspraken worden gedaan. (Hoewel de lijn erg dun is tussen dit en speculeren)

Ennuh, als ik iemand persoonlijke noot wil aanvallen, dan draai ik er niet omheen... ;)

Wij weten alleen wat onze directie communiseerd en die vertellen ons dat het uitsluitend gebasseerd is op prijstechnische verschillen. We gaan er vanuit dat dit een feit is.

Kan me alleen maar aansluiten bij James en Servisair sterkte wensen.
Arke is geen makkelijke klant om af te handelen (= feit).
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
T7
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 16046
Joined: 11 Aug 2004, 15:26
Type of spotter: S5/SBS
Location: EHAM/Hoofddorp

Post by T7 »

B767 wrote:
B767-300ER wrote:
SpotterNL wrote: Ik zal m'n mond maar houden over HV dan zeker?
HV is 100% eigendom van KLM(AF) logisch dat die dus hun afhandeling doen dan heb je het tenslotte in eigen beheer. ArkeFLy is niets van KLM.
Ook CO is niets van KLM, behalve dat ze in dezelfde alliantie vliegen. Is dus een heel andere vergelijking
HV en Cityhopper zijn verplicht om van de afhandeling van KLM gebruik te maken!
Is niet correct, Tom. HV is helemaal niet verplicht dit te doen. HV heeft vroeger zelfs een paar jaar bij Ogden gezeten, kwam toen weer terug naar KLM en vertrok later weer naar Menzies en zit nu al een paar jaar bij KLM Customer Ground Services, een soort afhandelaar binnen de KLM-afhandeling.
Verder bepaalt HV zelf door wie ze worden afgehandeld. Men levert namelijk (nagenoeg) geen transferproduct aan KLM/Air France af. Dus andere belangen dus kiezen ze zelf de afhandelaar aan de hand van kwaliteit/prijstechnische afspraken.
User avatar
B767
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 516
Joined: 19 Aug 2008, 21:20
Location: AMS/SPL

Post by B767 »

cHabu wrote:
B767-300ER wrote:Het is geenszins mijn bedoeling flauwekul de wereld in te helpen.
Mijn excuus als ik dat wel gedaan heb of de indruk gewekt heb dat te willen doen.
Zo'n drama is het ook weer niet, maar het is wellicht een trap na voor de mensen die er straks uit moeten mede omdat een grote klant weg gaat.

Daarom vind ik het jammer dat er ongefundeerde uitspraken worden gedaan. (Hoewel de lijn erg dun is tussen dit en speculeren)

Ennuh, als ik iemand persoonlijke noot wil aanvallen, dan draai ik er niet omheen... ;)

Wij weten alleen wat onze directie communiseerd en die vertellen ons dat het uitsluitend gebasseerd is op prijstechnische verschillen. We gaan er vanuit dat dit een feit is.

Kan me alleen maar aansluiten bij James en Servisair sterkte wensen.
Arke is geen makkelijke klant om af te handelen (= feit).
Dat is inderdaad nog het ergste dat het mensen hun baan kost, omdat er een grote klant weg gaat... In deze moeielijke tijden... Ik hoop voor Menzies dat zij er iets moois voor terug krijgen!
Regards
User avatar
B767
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 516
Joined: 19 Aug 2008, 21:20
Location: AMS/SPL

Post by B767 »

T7 wrote:
B767 wrote:
B767-300ER wrote: HV is 100% eigendom van KLM(AF) logisch dat die dus hun afhandeling doen dan heb je het tenslotte in eigen beheer. ArkeFLy is niets van KLM.
Ook CO is niets van KLM, behalve dat ze in dezelfde alliantie vliegen. Is dus een heel andere vergelijking
HV en Cityhopper zijn verplicht om van de afhandeling van KLM gebruik te maken!
Is niet correct, Tom. HV is helemaal niet verplicht dit te doen. HV heeft vroeger zelfs een paar jaar bij Ogden gezeten, kwam toen weer terug naar KLM en vertrok later weer naar Menzies en zit nu al een paar jaar bij KLM Customer Ground Services, een soort afhandelaar binnen de KLM-afhandeling.
Verder bepaalt HV zelf door wie ze worden afgehandeld. Men levert namelijk (nagenoeg) geen transferproduct aan KLM/Air France af. Dus andere belangen dus kiezen ze zelf de afhandelaar aan de hand van kwaliteit/prijstechnische afspraken.

Ook nu HV 100% eigendom van KLM is?
Regards
User avatar
James
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2340
Joined: 26 Aug 2003, 20:29
Type of spotter: NIET
Location: Almere

Post by James »

dat hele gelul dat het niet alleen financieel is...zeg een verschil van E100 per vlucht....slottijst zegt zomer 2009
4012 vluchten X E100 = een besparing van E401.200 alleen al deze zomer, zelfs de helft is al rendabel :wink:
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
SpotterNL
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 708
Joined: 01 Mar 2005, 19:34

Post by SpotterNL »

B767-300ER wrote: HV is 100% eigendom van KLM(AF) logisch dat die dus hun afhandeling doen dan heb je het tenslotte in eigen beheer. Is dus een heel andere vergelijking
Operationeel totaal niet. Arke en HV hebben vrijwel hetzelfde soort passagiers en diensten, dus daar is geen verschil in. De operatie van Transavia staat daarnaast geheel los van KLM. Daarnaast heeft het voor KLM fininancieel gezien geen nut om HV af te handelen als zij duurder zijn dan bijvoorbeeld Servisair. De winst neemt dan immers af en KLM zit daarmee.

Verder is het ook niet zo dat Transavia uitsluitend KLM diensten afneemt, zoals gezegt hebben ze bij Ogden gezeten en maakt KLM gebruik van Klüh voor de schoonmaak van de narrowbodies waar HV Lavos gebruikt.
B767 wrote: Ook nu HV 100% eigendom van KLM is?
Transavia is in 1991 volledig dochter geworden van KLM, en ze zijn op 1 April 1996 overgegaan op Ogden (link naar bron staat hieronder). Dit geeft ook weer aan dat HV volledig op eigen benen staat.

http://archief.trouw.nl/artikel?REC=tr- ... -000130105" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5536
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Post by cHabu »

T7 wrote:Verder bepaalt HV zelf door wie ze worden afgehandeld. Men levert namelijk (nagenoeg) geen transferproduct aan KLM/Air France af. Dus andere belangen dus kiezen ze zelf de afhandelaar aan de hand van kwaliteit/prijstechnische afspraken.
Laat ik nou net vanmiddag hebben gehoort dat dit niet waar is.

Ga daar verder niet op in (kan ik helaas niet), maar wat je zegt is niet correct.
KLM (zo niet AFR) heeft meer macht dan dat jij blijkbaar denkt...
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

James wrote:dat hele gelul dat het niet alleen financieel is...zeg een verschil van E100 per vlucht....slottijst zegt zomer 2009
4012 vluchten X E100 = een besparing van E401.200 alleen al deze zomer, zelfs de helft is al rendabel :wink:
Ja, zo had ik het nog niet berekend, maar hebben jullie inderdaad een punt.:wink:
Chabu wrote: Arke is geen makkelijke klant om af te handelen (= feit).
Chris,
Kan je mij uitleggen waarom Arke een lastige klant is, of in ieder geval aangeven waarom Arke een lastigere klant is als een andere maatschappij?
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 516
Joined: 19 Aug 2008, 21:20
Location: AMS/SPL

Post by B767 »

B767-300ER wrote:
James wrote:dat hele gelul dat het niet alleen financieel is...zeg een verschil van E100 per vlucht....slottijst zegt zomer 2009
4012 vluchten X E100 = een besparing van E401.200 alleen al deze zomer, zelfs de helft is al rendabel :wink:
Ja, zo had ik het nog niet berekend, maar hebben jullie inderdaad een punt.:wink:
Chabu wrote: Arke is geen makkelijke klant om af te handelen (= feit).
Chris,
Kan je mij uitleggen waarom Arke een lastige klant is, of in ieder geval aangeven waarom Arke een lastigere klant is als een andere maatschappij?
Een homebase Chartermaatschappij zegt genoeg denk ik... is altijd lastig!
Regards
User avatar
B767
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 516
Joined: 19 Aug 2008, 21:20
Location: AMS/SPL

Post by B767 »

cHabu wrote:
T7 wrote:Verder bepaalt HV zelf door wie ze worden afgehandeld. Men levert namelijk (nagenoeg) geen transferproduct aan KLM/Air France af. Dus andere belangen dus kiezen ze zelf de afhandelaar aan de hand van kwaliteit/prijstechnische afspraken.
Laat ik nou net vanmiddag hebben gehoort dat dit niet waar is.

Ga daar verder niet op in (kan ik helaas niet), maar wat je zegt is niet correct.
KLM (zo niet AFR) heeft meer macht dan dat jij blijkbaar denkt...
Mijn info is inderdaad ook dat KLM een behoorlijke vinger in de pap heeft. De PG-afhandeling is wel dedicated van HV, maar er kan net zo goed een TLO van KLM bij de kist staan...
Regards
Post Reply

Return to “'t Praethuys”