This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too.
Shirley wrote:...namelijk over de dwarsbaan met wielen omhoog
De Herc heeft een aantal keer de dwarsbaan geraakt, ook wel touch & go genoemd in het jargon, het is gebruikelijk om dit met de wielen omlaag te doen. Dit ivm de technische staat van het toestel na het uitvoeren van zo'n touch & go... .
Last edited by Marcel Mutsaers on 06 Feb 2009, 12:05, edited 1 time in total.
Kan het zijn dat dit apparaat iets eerder kwam? Er is een melding van iemand die een viermotorig straalvliegtuig superlaag over de zuidzijde van Chaam heeft zien vliegen. Niet normaal zo laag, het leek er even op of het ding zou neerstorten vanwege het feit dat het geluid van de motoren eerst zwakjes was . De man in kwestie dacht eerst dat hij m in zijn tuin zou krijgen. Dus hij zat te laag! En deze meneer is wel het nodige gewend, aangezien er wel vaker laagvliegers zijn maar niet zo groot. Zou het deze Antonov kunnen zijn geweest? Ik denk dat ik er mijn 200 mm niet voor nodig had gehad, zo laag!! Tijd was 5 voor half 11 vanmorgen.
Jonnie wrote:Kan het zijn dat dit apparaat iets eerder kwam? Er is een melding van iemand die een viermotorig straalvliegtuig superlaag over de zuidzijde van Chaam heeft zien vliegen. Niet normaal zo laag, het leek er even op of het ding zou neerstorten vanwege het feit dat het geluid van de motoren eerst zwakjes was . De man in kwestie dacht eerst dat hij m in zijn tuin zou krijgen. Dus hij zat te laag! En deze meneer is wel het nodige gewend, aangezien er wel vaker laagvliegers zijn maar niet zo groot. Zou het deze Antonov kunnen zijn geweest? Ik denk dat ik er mijn 200 mm niet voor nodig had gehad, zo laag!! Tijd was 5 voor half 11 vanmorgen.
10.25 zou dan een Hercules geweest moeten zijn want de Antonov heb ik gefotografeerd vanuit de Reeshof om 11.49...
Overigens staat hij nu op een ongebruikelijke plaats: einde van baan 10
De Hercules heeft, zoals al eerder in dit topic aangegeven, inderdaad een paar T&G gemaakt op de korte baan. Ik denk dat het "aparte" aan het verhaal de laatste T&G was: Na eerst laag richting zuidwest te vliegen ging men ongeveer ter hoogte van de snelweg zo'n beetje op z'n kant en vloog daarna korte tijd evenwijdig en laag langs de snelweg richting oosten. Toen weer een 90 graden bocht richting noorden en vervolgens korte tijd later netjes met de wieltjes op de baan. Valt me mee dat er toen geen ongelukken op de A58 zijn gebeurd...
Mark
topgun1984 wrote:Ik hoorde uit betrouwbare bron dat de C-130 net een aparte approach heeft gemaakt en dat ie dat in z'n hele spottercariere nog niet had gezien...
okee, dus jullie denken dat het die C-130 was? Dit vliegtuig naderde uit westelijke richting en ging ter hoogte van de bredaseweg linksaf, dus noord. Een en ander erg laag. Heb zelf ooit op die manier een ILS-testflight gevolgd ook voor baan 10, dus dat zou kunnen. Weet iemand een plaatje van deze C-130 ergens te staan, dan stuur ik die per ommegaande aan degene die hem daar zag. Ben ik toch wel benieuwd, hij had het namelijk niet over een militair toestel.
Jonnie wrote:okee, dus jullie denken dat het die C-130 was? Dit vliegtuig naderde uit westelijke richting en ging ter hoogte van de bredaseweg linksaf, dus noord. Een en ander erg laag. Heb zelf ooit op die manier een ILS-testflight gevolgd ook voor baan 10, dus dat zou kunnen. Weet iemand een plaatje van deze C-130 ergens te staan, dan stuur ik die per ommegaande aan degene die hem daar zag. Ben ik toch wel benieuwd, hij had het namelijk niet over een militair toestel.
Grt, Jonnie
Als het rond 11.00 uur was dan was het inderdaad de Hercules. Die heeft een stuk of wat T&G's gemaakt op de korte baan. Aanvliegen schuin over het veld richting Chaam met een linkerbocht terug naar de landingsbaan.
Al bekend of de ETD van de Antonov nog steeds 15.30 uur is?
Jonnie wrote:okee, dus jullie denken dat het die C-130 was? Dit vliegtuig naderde uit westelijke richting en ging ter hoogte van de bredaseweg linksaf, dus noord. Een en ander erg laag. Heb zelf ooit op die manier een ILS-testflight gevolgd ook voor baan 10, dus dat zou kunnen. Weet iemand een plaatje van deze C-130 ergens te staan, dan stuur ik die per ommegaande aan degene die hem daar zag. Ben ik toch wel benieuwd, hij had het namelijk niet over een militair toestel.
Grt, Jonnie
Als het rond 11.00 uur was dan was het inderdaad de Hercules. Die heeft een stuk of wat T&G's gemaakt op de korte baan. Aanvliegen schuin over het veld richting Chaam met een linkerbocht terug naar de landingsbaan.
Al bekend of de ETD van de Antonov nog steeds 15.30 uur is?
Antonov is net vertrokken met callsign ADB 176F en tegelijkertijd kwam er een F-50 laag over als NAF 50.
Jonnie wrote:okee, dus jullie denken dat het die C-130 was? Dit vliegtuig naderde uit westelijke richting en ging ter hoogte van de bredaseweg linksaf, dus noord. Een en ander erg laag. Heb zelf ooit op die manier een ILS-testflight gevolgd ook voor baan 10, dus dat zou kunnen. Weet iemand een plaatje van deze C-130 ergens te staan, dan stuur ik die per ommegaande aan degene die hem daar zag. Ben ik toch wel benieuwd, hij had het namelijk niet over een militair toestel.
Grt, Jonnie
Als het rond 11.00 uur was dan was het inderdaad de Hercules. Die heeft een stuk of wat T&G's gemaakt op de korte baan. Aanvliegen schuin over het veld richting Chaam met een linkerbocht terug naar de landingsbaan.
Al bekend of de ETD van de Antonov nog steeds 15.30 uur is?
Antonov is net vertrokken met callsign ADB 176F en tegelijkertijd kwam er een F-50 laag over als NAF 50.