werd zelf ook nieuwsgierig:ehusmann wrote:6000 is inderdaad nogal aan de lage kant..... bijna 4000 A320, ik gok zo´n 4000 a 5000 duizend vliegende B737 en dan heb je nog Tupjes, DC-9s en weet ik wat nog meer.... hmmm.... 10.000 is een beter aantal
En van de toestellen die nu worden ontwikkeld/vliegen (CSeries, Ejets, SSJ, ARJ en MRJ) zie ik alleen de CSeries mogelijk in de buurt komen van de A319/B737-700. Verder eigenlijk niet.
Ach ja, biedt genoeg perspectieven en de komende jaren kunnen nog wel eens heel leuk worden qua nieuwe ontwikkelingen. Met of zonder B787
Erwin
Voorlopig misschien wel, maar ik denk niet dat Boeing het daarbij gaat laten zitten. Het is een soort van golfbeweging die de laatste jaren door de business loopt.Polecat wrote:En dan ben ik benieuwd, maar zou het best eens zo kunnen zijn dat Airbus de "big bird" hegemonie van de Boeing 747gaat overnemen, en de 787 het iets kleinere segment gaat aanvoeren. Volgens mij zijn het beide superinnovatieve machines namelijk, met nog een hele lange productielijn......
Wie weet, misschien Embraer, als ze genoeg kapitaal en zelfvertrouwen hebben gekweekt met hun tot nu toe erg geliefde E-jets.ehusmann wrote: Ik denk dat dat ook gaat afhangen of er meer spelers op de markt komen. Misschien niet direct in het wide body segment, maar ik verbaas me er nog steeds over dat er geen andere fabrikant in de markt van de A320/B737 is gestapt.
Daar ben ik het ook niet mee eens, ben er in en om gelopen in Le Bourget, en hoewel niet heel erg revolutionair, absoluut niet lelijk.Polecat wrote:"one of the more, if not the most horrible russian designs ever"
nee, eerder saai dan lelijk ja....en het is wel de eerste van de kisten met van die nieuwerwetse cockpitramen die echt vliegt! Eat this A350/B787!Erik Brouwer wrote:Daar ben ik het ook niet mee eens, ben er in en om gelopen in Le Bourget, en hoewel niet heel erg revolutionair, absoluut niet lelijk.Polecat wrote:"one of the more, if not the most horrible russian designs ever"
© Erik Brouwer
leuk link... Dus het ding kan taxiën, het ding kan droogvliegen, het ding zou zo maar eens een keer kunnen gaan vliegen dit jaarMartinvet.nl wrote:En dit linkje kwam ik net tegen op atcbox...
http://www.flightglobal.com/blogs/flightblogger/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik kan ook wel wennen aan die 787 denk ik ja, die vleugels zijn wel erg fraai...Edwin AN124 wrote:Ben geen Boeing liefhebber, maar dit ziet er toch wel prachtig uit.
De Sukhoi, ik denk deze kist het helemaal gaat maken, is namelijk klaar en maatschappijen in Rusland en Azië willen deze kist wel kopen, zeker omdat hij op korte termijn, aldus de fabriek, leverbaar is.
Edwin
Behalve die rare zwarte neus. Daar moeten ze nu toch echt eens vanaf!Polecat wrote:ik denk dattie er in een strak malev kleurtje straks op schiphol picobello uitziet ja!
typische dopneusjes ja...Maar dat vond ik bij de S-100 proto ook al zo raar, al dat zwart rond de cockpit (misschien heben ze hem daarom wel gekozenehusmann wrote:Behalve die rare zwarte neus. Daar moeten ze nu toch echt eens vanaf!Polecat wrote:ik denk dattie er in een strak malev kleurtje straks op schiphol picobello uitziet ja!
Erwin
viel mij ook al op ja, zeker als je dan kijkt naar de nieuste generatie (zoals de GEnx), die worden alleen maar groter!!Erik Brouwer wrote:Even een ander balletje opgooien: wat mij opvalt bij de Sukhoi 100, is dat de motoren van die lange dunne stofzuigertjes zijn, die we eigenlijk niet meer gewend zijn in het High-bypass turbofan tijdperk van vandaag de dag, met de giganten als de GE90 en de Trent 1000 als climax. Volgens mij is de bypass ratio op deze snecma-machientjes niet heel hoog, dwz. de hoeveelheid airflow die langs de motor gaat ipv in de motor terecht komt.
Ook de motoren onder de A340-300 vallen mij daarin op.
Zou dat een reden kunnen hebben? De A340-300 is behoorlijk underpowered, zou dat te maken kunnen hebben met die lage bypass ratio?
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more