Dit is iets wat ondertussen speelt, het blijkt dat de leasemaatschappij van de B747-400's enkele A330's geparkeerd heeft staan....dit is wat ik heb vernomen.B767-300ER wrote: Of MP gaat ze leasen(nieuw of jong gebruikt) van een leasemaatschappij en worden ze bijvoorbeeld geruild tegen de 4x 744BCF die nu nog in de Arizona geparkeerd staan
Klopt, dat had ik ook vernomen, vandaar de post... Deze leasemaatschappij heeft enkele (meer dan 2!!) A330's over. lLs deze geruild kunnen worden tegen de B744 BCF's in combinatie met de verkoop van de huidige 767's slaat MP een mooie slag.philbrands wrote:Dit is iets wat ondertussen speelt, het blijkt dat de leasemaatschappij van de B747-400's enkele A330's geparkeerd heeft staan....dit is wat ik heb vernomen.B767-300ER wrote: Of MP gaat ze leasen(nieuw of jong gebruikt) van een leasemaatschappij en worden ze bijvoorbeeld geruild tegen de 4x 744BCF die nu nog in de Arizona geparkeerd staan
Het doorschuiven is uitgesloten. Wat zou er in dat geval moeten gebeuren met de huidige MP 767 vliegers? Mogen hun opeens dan bieden op functies binnen de KLM? Hoe gaat dat dan met senioroteit? Dat zal de VNV nooit goedkeuren. Ook het omscholen van 767 naar A332 en dan met KLM kisten gaan vliegen zal niet gebeuren, daarmee passeer je de huidige KLM A332 vliegers en dan komt weer de VNV om de hoek kijken.pjotrtje wrote:Heeft KLM niet iets dat 'capaciteitsoverschot' heet? Ik kan me zo voorstellen dat er binnen de KLM/AF/MP/HV groep wat flexibeler met elkaars toestellen omgesprongen wordt in tijden van financiële druk? (gelijk aan de inzet van KLM-C 744F voor MP?)
Hierover wordt ondertussen wel gesproken, het blijkt straks wel mogelijk te zijn voor HV vliegers om te gaan vliegen op kisten van MP en KL. Verder gaat het verhaal dat MP MD11 piloten ook op KL MD11 kisten gaan vliegen en als eventueel de A330's komen zou dat ook het geval zijn. Dit om de vliegers meer variatie in bestemmingen te geven. Echter KL vliegers zijn niet gretig om vracht te vliegen en wat charters betreft dat weet ik niet.pjotrtje wrote:Het doorschuiven is uitgesloten. Wat zou er in dat geval moeten gebeuren met de huidige MP 767 vliegers? Mogen hun opeens dan bieden op functies binnen de KLM? Hoe gaat dat dan met senioroteit? Dat zal de VNV nooit goedkeuren. Ook het omscholen van 767 naar A332 en dan met KLM kisten gaan vliegen zal niet gebeuren, daarmee passeer je de huidige KLM A332 vliegers en dan komt weer de VNV om de hoek kijken.
Dat heeft veel, erg veel haken en ogen en zou betekenen dat de huidige KLM vliegers aan senioriteit moeten inleveren (Accepteerd de VNV niet) of dat de huidige MP 767 vliegers onderaan de senioriteitenlijst komt te staan(wordt ook niet geaccepteerd door de VNV)
Leasemaatschappij is Wells Fargo Bank Northwest...kan verder niet vinden wie er bij die club zit, enige wat me opvalt is dat Gulf Air er vroeger zaken mee gedaan heeft.philbrands wrote:Je zou eens moeten kijken wie de leasemaatschappij is van de BCF's van Martinair, dan moet je ook eens kijken wie er onder ander ook bij deze club zit. Je komt dan heel ver al om te kjken waar die A330's vandaan zouden kunnen komen. Het gerucht gaat echter dat deze A330's bijna niet hebben gevlogen, en worden ingeruild voor iets anders.
Wells Fargo Bank Northwest is geen lessor, maar een administratief beheerder namens de 'echte' lessor. Ze treden op namens heel veel lessors (AerCap, ILFC, Jetscape enzo.)hmv wrote:Leasemaatschappij is Wells Fargo Bank Northwest...kan verder niet vinden wie er bij die club zit, enige wat me opvalt is dat Gulf Air er vroeger zaken mee gedaan heeft.
Guggenheim (GAP) toch?flying_kiwi wrote:Wells Fargo Bank Northwest is geen lessor, maar een administratief beheerder namens de 'echte' lessor. Ze treden op namens heel veel lessors (AerCap, ILFC, Jetscape enzo.)hmv wrote:Leasemaatschappij is Wells Fargo Bank Northwest...kan verder niet vinden wie er bij die club zit, enige wat me opvalt is dat Gulf Air er vroeger zaken mee gedaan heeft.
Zelf weet ik niet wie de lessor van de vier Martinair B744BCFs is.
Gr.
Yorden
TuurlijkB767-300ER wrote:Guggenheim (GAP) toch?flying_kiwi wrote:Zelf weet ik niet wie de lessor van de vier Martinair B744BCFs is.
Gr.
Yorden
Sinds 2007 hebben ze wel een aantal A330-200F's in hun portfolioflying_kiwi wrote:TuurlijkB767-300ER wrote:Guggenheim (GAP) toch?flying_kiwi wrote:Zelf weet ik niet wie de lessor van de vier Martinair B744BCFs is.
Gr.
Yorden
Maar ik dacht dat Guggenheim voornamelijk vrachtkisten uitleasen? Wist niet dat ze ook pax A330s in hun portfolio hadden.
Gr.
Yorden
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more