Op zich heb je 100% gelijk maar daarbij moeten we niet uit het oog verliezen wat ieder voor zich een mooie plek vind.Derice wrote:Wat ik persoonlijk jammer vind nu aan deze situatie, is dat er voornamelijk door veel mensen wordt geklaagd.
We zijn een grote groep enthousiastelingen, we kunnen toch elkaar wijzen op alternatieve plekken waar je wel/niet met auto kan komen (desnoods klein stukje lopen).
Heel eenvoudig: de IJweg. Spotje 14 op de Scramle Airfield Guide. Want waarom zijn we met zijn allen ineens zo afhankelijk van de auto? Nog geen twintig jaar geleden gingen 'we' en masse met de trein naar Gilze-Rijen, Sittard en Oss om daar een fiets te huren en dan te fietsen naar resp. Gilze-Rijen (kon ook héél goed lopend), Brüggen/Wildenrath en Volkel. Wat is er zo raar aan het kopen van een klein fietsvoertuigje (vouwfiets?) om die laatste kilometers af te leggen?dj_ad wrote:Wat mijzelf bereft maakt het niet veel uit maar zou toch echt een plek willen weten waar ik in de ochtend beeldvullend vliegtuigen kan fotograferen zonder tegenlicht bij vertrek vanaf de Polder.
Hèhè, eindelijk weer eens een verstandig geluid.pjotrtje wrote:Heel eenvoudig: de IJweg. Spotje 14 op de Scramle Airfield Guide. Want waarom zijn we met zijn allen ineens zo afhankelijk van de auto? Nog geen twintig jaar geleden gingen 'we' en masse met de trein naar Gilze-Rijen, Sittard en Oss om daar een fiets te huren en dan te fietsen naar resp. Gilze-Rijen (kon ook héél goed lopend), Brüggen/Wildenrath en Volkel. Wat is er zo raar aan het kopen van een klein fietsvoertuigje (vouwfiets?) om die laatste kilometers af te leggen?dj_ad wrote:Wat mijzelf bereft maakt het niet veel uit maar zou toch echt een plek willen weten waar ik in de ochtend beeldvullend vliegtuigen kan fotograferen zonder tegenlicht bij vertrek vanaf de Polder.
De velden die jij opnoemt zijn niet echt vergelijkbaar met een grote civiele luchthaven met 6 banen en voortdurende baanwissels en/of meerdere banen tegelijk in gebruik...pjotrtje wrote:Nog geen twintig jaar geleden gingen 'we' en masse met de trein naar Gilze-Rijen, Sittard en Oss om daar een fiets te huren en dan te fietsen naar resp. Gilze-Rijen (kon ook héél goed lopend), Brüggen/Wildenrath en Volkel. Wat is er zo raar aan het kopen van een klein fietsvoertuigje (vouwfiets?) om die laatste kilometers af te leggen?
Geloof jij nu echt dat ze voor ons een tunnel onder de runway zouden aanleggen als een stuk gras voor een auto of 10 a 20, afgeperkt met een lint of paaltjes, al te duur en onhaalbaar is? Neem volgende keer dat je naar de 18R fietst je schop mee en begin alvast te graven aan je tunnel!polderbaan wrote:Maar een fietserstunneltje vanaf spot 14 naar de andere kant van de baan zou toch wel leuk zijn.
Misschien een idee om dat in groter verband aan de autoriteiten voor te stellen?
Ik heb nog niemand gelezen die met een wél uitvoerbaar idee kwam.Robin_Bamps wrote:Ik word stilaan hopeloos van deze discussie...
@ Ab Gobets: trouw dan met je vouwfiets ofzo? =censored=, moet daar nu echt over doorgezeikt worden al pagina's lang? Ik durf wedden dat jij het soort Schiphol-spotter bent die al een dag op voorhand vraagt op welke baan een bepaalde kist zal gaan landen en dan achteraf zit te klagen als ie op een andere baan binnenkwam... Ik blijf erbij: auto en scanner zijn onmisbaar als je op AMS toegewijd wilt spotten en niet de ene kist na de andere achter je rug wil zien binnenkomen op de "foute" baan, in het bijzonder wat betreft de Polderbaan gezien deze zo ver verwijderd ligt van de rest van de luchthaven. 1,5km fietsen, dat ding dan opplooien,... je zal het nooit op tijd halen! Zeker niet als je met meerdere personen in één auto bent en er ook nog een even groot aantal ladders meemoeten...
De velden die jij opnoemt zijn niet echt vergelijkbaar met een grote civiele luchthaven met 6 banen en voortdurende baanwissels en/of meerdere banen tegelijk in gebruik...pjotrtje wrote:Nog geen twintig jaar geleden gingen 'we' en masse met de trein naar Gilze-Rijen, Sittard en Oss om daar een fiets te huren en dan te fietsen naar resp. Gilze-Rijen (kon ook héél goed lopend), Brüggen/Wildenrath en Volkel. Wat is er zo raar aan het kopen van een klein fietsvoertuigje (vouwfiets?) om die laatste kilometers af te leggen?
Geloof jij nu echt dat ze voor ons een tunnel onder de runway zouden aanleggen als een stuk gras voor een auto of 10 a 20, afgeperkt met een lint of paaltjes, al te duur en onhaalbaar is? Neem volgende keer dat je naar de 18R fietst je schop mee en begin alvast te graven aan je tunnel!polderbaan wrote:Maar een fietserstunneltje vanaf spot 14 naar de andere kant van de baan zou toch wel leuk zijn.
Misschien een idee om dat in groter verband aan de autoriteiten voor te stellen?
MvG, Robin Bamps.
Just my 2 cents; wat denk je dat er zal gaan gebeuren als iedereen ineens met een fiets gaat zeulen ?? Diverse plaatsen rondom Schiphol hebben geen officieel fietspad dus moet je door een berm banjeren of je gaat over autowegen heen. Dit zal ook een paar keer goed gaan en dan word dit het volgende probleem.polderbaan wrote: Ik heb nog niemand gelezen die met een wél uitvoerbaar idee kwam.
Alleen maar gezeur over wat niet (meer) kan.
Alleen heb jij nog niet begrepen dat de hele problematiek niet over centjes voor dat parkeerterreintje gaat maar over het aan- en afrijdend verkeer. Niemand heeft last van die paar autootjes die op het rotondetje staan, maar wel van al die autootjes die de hele dag heen en weer rijden over de smalle weggetjes.
Inderdaad, jij bent er ook zo eentje...polderbaan wrote:Ik heb nog niemand gelezen die met een wél uitvoerbaar idee kwam.
Hear, hearcyclingdutchman wrote:Hallo,
Er wordt hier heel wat gezegd wat niet klopt,
Ik fiets al 20 jaar vrijwel dagelijks rond de luchthaven
Er is geen luchthaven in de ons omringende landen waar dat zo goed is geregeld
Dat je niet elke kist kan plaaten op die dag omdat er meerdere banen in gebruik zijn is
al lang geen nieuws meer hier,dat geld ook voor nummertjes spotters
Het blijft trouwens een hobby al denk ik wel eens dat er een wedloop plaats heeft
om alles wat er op die dag te zien is vastgelegd moet worden.
Ook is het niet zo dat als je op het terras gedwongen moet spotten of en fotograferen
alles zichtbaar wordt,hangt oa van het baangebruik af,zoals er geland wordt op 06
kisten van BEE en EZY de taxi baan rond de zuid nemen naar de gate,en vertrekken
naar 36C of 36L Ook vrachtkisten doen dit regel matig
En wat te denken van al die F70 F100 en ERJ190 achter de B terminal,die achterom weggaan
oa naar de 09. Waar die trap zo nodig voor is ontgaat mij ook nog wel eens vooral rond de startbanen
zijn het de duitsers die er ooit mee begonnen
Ik heb in de tachtiger jaren langs de kaagbaan nooit trappen gezien.
Dit is trouwens de eerste keer dat ik hier reageer op deze (problematiek)??
Gr Adriaan.
Precies, er zijn nog minimaal 79 andere plekken over waar je met gemak met de auto kan komen.Robin_Bamps wrote: Maar ik word er dus misselijk van als ik dan in dit topic moet lezen dat er helemaal niets aan de hand is volgens sommigen...
Robin_Bamps wrote:Terwijl het verlies van deze spot uit fotografisch oogpunt veel erger is als de plek aan de Kaagbaan.
http://www.skyworks.eu/local/anniecms/1 ... teiger.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;Derice wrote:Een rolsteiger? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more