Sorry for being a nitpicker.Gonzo wrote: OMJA (Al Maktoum).
Heb ook zoiets gehoord, maar nog niet definitief.Gonzo wrote: MCY wordt niet verlengd en gaat idd de vloot verlaten en de twee BCF's die nu beide 50% vliegen gaan dan 100% vliegen.
Klopt, zodra de vergunningen rond zijn bij de Chinezen wordt daar meteen mee begonnen.ErwinS wrote: Een van de BCF-en zou juist voor Kenya Cargo gaan vliegen dacht ik.
Gonzo wrote: daarnaast doet MP de laatste tijd wat veel voor DHL.
mac wrote: Een tijd geleden had iemand erover dat er met Parijs onderhandeld werd over de vracht wat gunstig voor mp zou kunnen uitpakken. Hoe staat het daar mee?
Ja dat dacht ik ook, en toen ik even niet op de ICAO kwam zocht ik het op en zag ik dit staan:Silvester wrote:Sorry for being a nitpicker.Gonzo wrote: OMJA (Al Maktoum).
Volgens mij is dat prachtige nieuwe Al Maktoum DWC/OMDW
Welke groei??? Vele vrachtvervoerders hebben te vroeg hun kisten uit de woestijn gehaald, we zien dan nu wel veel verschillende Cargo clubs op SPL maar deze vluchten worden uitgevoerd aan de hand van contracten die bijna niks opleveren dan wel alleen maar break-even zijn. MP Cargo heeft het niet makkelijk maar door hard werken en een gereduceerde vloot hebben ze wat meer financiële speling dan overige cargo clubs die SPL aandoen. MP staat echt niet stil hoor, er wordt constant gekeken naar nieuwe groeimarkten en bestemming. Maar een neiuwe bestemming plan je niet in als je vele vaste klanten hebt die ook bediend moeten worden. Afrika is op dit moment booming voor MP, meeste van de cargovluchten komen uit het Midden en Verre Oosten en Amerika en niet uit het Afrikaanse continent. Kijk maar eens naar de deal nu met kenya een Afrikaanse klant. Goed wel uit het Skyteam maar wel een nieuwe klant.mac wrote:Dan mogen die 4 ERF-en ook een mooi rood jasje geven.
Als het politieke aspect in parijs te lang gaat duren kan je nog zo optijd vliegen maar dan gaan de concurrenten met de groei er vandoor. Stilstand is toch achteruitgang?
Martinair kijkt niet alleen hoor, men voert het vaak ook nog eens uit. MP Cargo mag wat betreft de planning van wat zij vliegen en hoe ze het vliegen redelijk zelf bepalen. Gaat het om vlootvernieuwing of vlootuitbreiding, personeel - dan wel financiële zaken dan pas komt Parijs kijken. Een beetje concurrentie amg er best wel wezen hoor, dat is gezond voor de markt en voor alle partijen. MP Cargo ligt niet zo wakker van de concurrentie, ze liggen meer wakker van hoe het nu met hun personeel gaat.mac wrote:Martinair kan kijken naar elke kans die er is maar zolang parijs geen toestemming geeft blijft het bij kijken. Ondertussen staan de concurrenten in de achtertuin en die hebben wel een aanta klanten. Misschien zijn de marges nu erg klein maar mocht er in de toekomst groei en evt betere marges komen dan laten de concurrenten die klanten niet zomaar gaan.
[ Post made via Mobile Device ]
De vluchten die door MP Cargo werden uitgevoerd zaten vol. Soms werden vluchten gecancelled en overgeboekt op een andere vlucht om zo meer rendement uit een vlucht te halen. Idd er was irritatie en die is er nog steeds, maar als er geen KLM was geweest was er naar alle waarschijnlijkheid geen MP meer geweest. En dat weten een heleboel vliegers en andere mensen die werkzaam zijn/waren bij MP. Let wel even op dat AF ook niks kan beslissen, er is nog een grotere macht en die heet vakbond. MP Cargo mag niet uitbreiden omdat AF Cargo mensen ontslaat, vakbonden zijn tegen deze uitbreiding.mac wrote:Dat is een grote prioriteit op dit moment maar het is ook geen geheim dat ze vorig jaar graag meer vervoert hadden dan werkelijk gedaan is. Het maar gelimiteerd in mogen zetten van de bcf-en heeft wel tot irritatie geleid.
[ Post made via Mobile Device ]
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more