Moderator: ebauer
27/5ebauer wrote:25/5
PHMAA EC35 ANWB MAA bv departure
PHULP EC35 ANWB MAA bv arrival
Tevens nu ook de PH-MLO tijdelijk in Hongarije.AviaView wrote:Even hier op toevoegende: de Socata TB-10 PH-MLS staat voor onbepaalde tijd op Nyíregyháza (Hongarije) om daar te vliegen bij Central European Flight Academypoesje wrote:Martinair biedt een van haar TB20 toestellen (PH-MLK) te koop aan. Voor 120.000 euro is hij voor jou
Testregi F-WZEFebauer wrote:De derde (en fabrieksnieuwe) Guimbal Cabri G2 van HeliCentre wordt de PH-HCF
Bron: HeliCentre
Inmiddels ingeschreven:ebauer wrote:De derde (en fabrieksnieuwe) Guimbal Cabri G2 van HeliCentre wordt de PH-HCF
Bron: HeliCentre
Bron: https://www.vliegeninnederland.nl/2016/ ... -mla-baan/Lelystad, 11 juli 2016 – Per 15 september 2016 stelt Lelystad Airport haar Microlight Aircraft (MLA)- baan buiten gebruik. De sluiting is noodzakelijk in verband met de ontwikkeling van Lelystad Airport als vakantieluchthaven. Op de locatie van de huidige MLA-baan wordt een nieuwe passagiersterminal gerealiseerd met de bijbehorende infrastructuur.
Vanaf het moment van sluiting van de MLA-baan is MLA-vliegverkeer formeel niet meer toegestaan op Lelystad Airport. Voor de snellere MLA vliegtuigen geldt tijdens een proefperiode (tot 01-01-2017) een PPR-regeling (Prior Permission Required). Dit houdt in dat zij gedurende deze periode gebruik mogen maken van de hoofd start- en landingsbaan. Langzamere vliegtuigtypes, waaronder MLA’s van het soort trike of autogyro, kunnen per 15 september in beginsel geen gebruik meer maken van Lelystad Airport.
De afgelopen jaren heeft de luchthaven de MLA vliegers en bedrijven op de luchthaven actief betrokken en geïnformeerd over de sluiting van de MLA baan. Provincie Flevoland ondersteunt de grasbaangebruikers bij het zoekproces naar alternatieven buiten de regio. Daarnaast is door de General Aviation organisaties in overleg met de provincies, de betrokken luchtverkeerdienstverleners en het rijk het project (TGAL) uitgevoerd, met als doel tot toekomstvaste locaties voor de General Aviation (ook MLA’s) te komen.
Over Lelystad Airport
Om de economische functie van Mainport Schiphol te behouden en versterken, is afgesproken Schiphol selectief te ontwikkelen. Lelystad Airport gaat de groei op Schiphol ondersteunen als alternatief voor het niet-mainportgebonden verkeer. Lelystad Airport wordt gefaseerd ontwikkeld voor vluchten naar voornamelijk Europese (toeristische) steden en regio’s.
Afgeleverd op 26 juli 2016 op EHLE. Vanaf de Guimbal factory in Aix-en-Provence naar Annecy (refuelling), St.Hubert (Belgie, nachtstop), Lelystad.ebauer wrote:Inmiddels ingeschreven:ebauer wrote:De derde (en fabrieksnieuwe) Guimbal Cabri G2 van HeliCentre wordt de PH-HCF
Bron: HeliCentre
http://www.newfoundland.nl/luchtvaartre ... tie=PH-HCF
https://publicapps.caa.co.uk/modalappli ... gmark=BNCOebauer wrote:13/11
Nieuw in dit theater:
G-BNCO PA-38-112 Tomahawk - (vanaf Münster-Osnabrück)
Het Britse luchtvaartuigenregister vermeld bij dit toestel een 'potential change of registered ownership in progress' en Air Waterland bied deze 1979'er sinds vandaag te koop aan: http://www.planecheck.com?ent=da&id=33513
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more