Maar wel mooier dan de lelijke "drooped cheatline KLM livery " op de 744.YS11 wrote: ↑30 Jan 2022, 09:11A cheap paint jobIemand91 wrote: ↑29 Jan 2022, 18:53 ex-KLM 747-400 PH-BFV (nu VQ-BWM voor Longtail Aviation) - die sinds juni in Sharjah staat, heeft een nieuwe paintjob:
https://www.airfleets.net/photo/Longtai ... 6_b747.htm
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 381
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Och, ieder zijn smaak, ik vond de drooped cheatline echt leuk bijv.
== All is well, as long as we keep spinning ==
- KLMSafetyHerald
- Scramble Junior
- Posts: 225
- Joined: 16 Oct 2018, 16:11
- Subscriber Scramble: KsH
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De PH-NXH komt toch iets later dan Januari....
Heeft iemand overigens een idee hoe het qua verwachte planning dit jaar staat met de verdere uitfasering van de 737-700'tjes?
Heeft iemand overigens een idee hoe het qua verwachte planning dit jaar staat met de verdere uitfasering van de 737-700'tjes?
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
-
- Scramble Newbie
- Posts: 38
- Joined: 14 Jan 2015, 16:02
- Subscriber Scramble: Y
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BGT in Nov22, PH-BGX in Dec22, PH-BGK in Jan23CaptainRoPro wrote: ↑01 Feb 2022, 11:29 Heeft iemand overigens een idee hoe het qua verwachte planning dit jaar staat met de verdere uitfasering van de 737-700'tjes?
Gr.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dan gaan er waarschijnlijk dit jaar E190's uit die worden vervangen door (een deel van) de E295's.
- KLMSafetyHerald
- Scramble Junior
- Posts: 225
- Joined: 16 Oct 2018, 16:11
- Subscriber Scramble: KsH
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
ThnxCaptain Ditch wrote: ↑01 Feb 2022, 18:55PH-BGT in Nov22, PH-BGX in Dec22, PH-BGK in Jan23CaptainRoPro wrote: ↑01 Feb 2022, 11:29 Heeft iemand overigens een idee hoe het qua verwachte planning dit jaar staat met de verdere uitfasering van de 737-700'tjes?
Gr.
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Vandaag is 777-200 PH-BQC teruggekomen uit Malta met nieuwe dolphin livery en -BQO is naar Malta gevlogen.
De spoeling van toestellen met 'oude' livery wordt dun.
De spoeling van toestellen met 'oude' livery wordt dun.
Last edited by Iemand91 on 03 Feb 2022, 11:04, edited 1 time in total.
- KLMSafetyHerald
- Scramble Junior
- Posts: 225
- Joined: 16 Oct 2018, 16:11
- Subscriber Scramble: KsH
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dan wordt het weer tijd voor een nieuwe Livery
***
Voor de liefhebbers.... de nieuwe construction numbers voor de aankomende E195-E2, tjes:
- PH-NXH = 19020063
- PH-NXI = 19020064
- PH-NXJ = 19020065
- PH-NXK = 19020066
- PH-NXL = 19020067
- PH-NXM = 19020069
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 381
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wat is de status van de PH-BVV ?
Afgeleverd 24 maart 2021.
Heeft niet meer gevlogen sinds 15 Januari 2022, wel wat vroeg voor groot onderhoud ?
Afgeleverd 24 maart 2021.
Heeft niet meer gevlogen sinds 15 Januari 2022, wel wat vroeg voor groot onderhoud ?
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De cheatline weer rechttrekken.
A330-200 PH-AOC is ook weer onderweg naar Amsterdam vanuit Jakarta; hangt momenteel boven India.
En oud 747-400M PH-BFV (nu Longtail VQ-BWM) vloog vanmorgen van Sharjah naar Dubai Al Maktoum.
Zou na al die tijd toch nog eens een van die 3 ex-KLM 747's weer in service komen?...
Last edited by Iemand91 on 03 Feb 2022, 11:27, edited 1 time in total.
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 745
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Mooi nieuws dat er weer gebruik wordt gemaakt van het toestel. Staat de BFW niet of STN? Is er nieuws wat er met dit toestel gaat gebeuren en evt de BFT?
- niekkie
- Scramble Master
- Posts: 6416
- Joined: 26 Apr 2018, 21:39
- Type of spotter: Civiel/Regi
- Location: AMS/MST/CGN/LGG
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
de BFW staat inderdaad op dit moment in STN Stored. wat betreft de BFT weet ik niet..patrick@tediek.com wrote: ↑03 Feb 2022, 13:49 Mooi nieuws dat er weer gebruik wordt gemaakt van het toestel. Staat de BFW niet of STN? Is er nieuws wat er met dit toestel gaat gebeuren en evt de BFT?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De -BFT is in Kansas City de hangar in gerold en afgaande op satellietbeelden (van verschillende data sinds december 2020 tot vandaag) staat ze daar nagenoeg onafgebroken in sinds ze in december 2020 daar aankwam. Je ziet haar hier staan (satellietbeeld is van april 2021) en ook op streetview van november 2021 staat ze nog op exact dezelfde plaats.
Je vraag je toch af wat er mee gebeurd en waarom het zo lang duurt. Zoals gezegd staat -BFT al meer dan een jaar in een hangar in Kansas, -BFV heeft meer dan een half jaar in Sharjah gestaan en -BFW staat ook al weer maandenlang in Stansted.
Dit terwijl elke 747-freighter die maar beschikbaar is uit de mottenballen worden getrokken en er nu meer 747-classics rondvliegen (als freighters) dan voor Covid.
Maar goed, het zal wel hun redenen hebben.
Je vraag je toch af wat er mee gebeurd en waarom het zo lang duurt. Zoals gezegd staat -BFT al meer dan een jaar in een hangar in Kansas, -BFV heeft meer dan een half jaar in Sharjah gestaan en -BFW staat ook al weer maandenlang in Stansted.
Dit terwijl elke 747-freighter die maar beschikbaar is uit de mottenballen worden getrokken en er nu meer 747-classics rondvliegen (als freighters) dan voor Covid.
Maar goed, het zal wel hun redenen hebben.