Airline Afhandelaars 2022
Forum rules
Re: Airline Afhandelaars 2022
Fly Amelia vanaf 11 april naar Aviapartner.
Re: Airline Afhandelaars 2022
Flybe vanaf eind april naar Aviapartner.
Re: Airline Afhandelaars 2022
Op korte termijn gaat Schiphol terug naar maximaal 4 afhandelaren als gevolg van het akkoord van de FNV en de luchthaven. Details onbekend, dit gaat komende maanden uitgewerkt worden.
Alles inhouse(door Schiphol) uitvoeren ligt niet op tafel, as we speak.
Alles inhouse(door Schiphol) uitvoeren ligt niet op tafel, as we speak.
Re: Airline Afhandelaars 2022
Zal denk ik nog wel lang duren voordat het echt 4 afhandelaren gaat worden. Meeste afhandelaren zullen denk ik gaan fuseren of gaan tenderen voor een licentie ofzo?
Waar kan ik het volledige akkoord vinden om terug te lezen?
Re: Airline Afhandelaars 2022
In eerste instantie is de insteek niet meer afhandelaars toe te laten en een ander model op te zetten. Hoe die eruit gaat zien moet nog worden uitgewerkt. Je kunt er hier meer over lezen https://nieuws.schiphol.nl/download/119 ... ni2022.pdf
Re: Airline Afhandelaars 2022
Er komt inderdaad eerst een limiet aan afhandelaars op Schiphol (het huidige is de max). En er word nu uitgewerkt hoe de afhandelaars kunnen worden beperkt naar uiteindelijk 4, via fusies of uitkoop. FNV kijkt hierin mee over hoe dit het beste ingevuld gaat worden, om de werkdruk te verlagen en te zorgen dat de overgebleven afhandelaren genoeg personeel hebben voor hun klantenbestand.PIAfan wrote: ↑01 Jun 2022, 15:24In eerste instantie is de insteek niet meer afhandelaars toe te laten en een ander model op te zetten. Hoe die eruit gaat zien moet nog worden uitgewerkt. Je kunt er hier meer over lezen https://nieuws.schiphol.nl/download/119 ... ni2022.pdf
Het is nu eerst kijken hoe de zomer van 2022 gaat lopen en of er nog personeel kan worden binnengehaald om de werkdruk al wat te proberen verlagen.
Re: Airline Afhandelaars 2022
Er gaan in de wandelgangen dat de TP naar Menzies gaat en LOT naar Swissport.
Kan net zo goed geruchten zijn, dus met een korreltje zout nemen. Maar iemand die hier meer over heeft gehoord?
Kan net zo goed geruchten zijn, dus met een korreltje zout nemen. Maar iemand die hier meer over heeft gehoord?
Re: Airline Afhandelaars 2022
Sinds vrijdag vliegen er op de vluchten van Icelandair twee eigen medewerkers mee die helpen bij het laden van bagage in Amsterdam. Meer info: hier https://www.ruv.is/frett/2022/07/12/ic ... &fs=e&s=cl
Re: Airline Afhandelaars 2022
Zal wel gebeuren omdat het bij Swissport chaos is lijkt me.PIAfan wrote: ↑12 Jul 2022, 18:14 Sinds vrijdag vliegen er op de vluchten van Icelandair twee eigen medewerkers mee die helpen bij het laden van bagage in Amsterdam. Meer info: hier https://www.ruv.is/frett/2022/07/12/ic ... &fs=e&s=cl
Re: Airline Afhandelaars 2022
Turkish Airlines vanaf 17 oktober en United Airlines vanaf 1 november in afhandeling bij Aviapartner.
Re: Airline Afhandelaars 2022
Contract van TK loopt af in oktober, dus het zou best kunnen. UA weet ik niet, wanneer zou het contract aflopen?
Re: Airline Afhandelaars 2022
Hadden die geen contract tot 2024 lopen bij Swissport? Of is dat van TK Cargo die dan verloopt?777X wrote: ↑01 Sep 2022, 12:31Contract van TK loopt af in oktober, dus het zou best kunnen. UA weet ik niet, wanneer zou het contract aflopen?
Re: Airline Afhandelaars 2022
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/09/07/sc ... n-a4141132
EU regelgeving schrijft minimaal 2 afhandelaren, en volgens het artikel wil Schiphol minder afhandelaren hebben. Zouden ze dan terug gaan naar drie bijvoorbeeld?
Afhandelaar 1 voor budget/lowcost carriers met beperkte 'service'
Afhandelaar 2 voor regulier product/service (lowcost zou dit ook kunnen gebruiken maar ook Full service Carrier)
Afhandelaar 3 voor premium (Dnata bijvoorbeeld?) met een hoge standaard en wat meer luxe.
Zou dit dan het plan worden voor Schiphol om alle airlines goed te kunnen bedienen? Ook ben ik wel benieuwd hoe ze dit gaan uitvoeren en of de afhandelaren gedwongen worden te fuseren of uitgekocht worden?