https://www.jetphotos.com/photo/10618482
TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- tonjochems
- Scramble Master
- Type of spotter: civil
- Subscriber Scramble: tonjochems
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Gaat lekker met GLobal X , vandaag beide vluchten CANX , en morgen ook … tech issues?
- tonjochems
- Scramble Master
En ook morgen geen vluchten uitgevoerd door Global X.. Wat is hier aan de hand?
- Gietje
- Scramble Master
- Type of spotter: If it's got wings and engines...
- Subscriber Scramble: Gideon van Dijk
Volgens mij motorproblemen?
- frank kramer
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: frank kramer
Ik had begrepen dat het papierwerk om als niet-EU toko (want: Amerikaans) tussen EU-bestemmingen te mogen vliegen niet op orde was, maar dat is alleen wat ik heb gehoord. Daarmee is dat nog geen waarheid.
Frank Kramer
Always going forward... still can't find reverse!
frank kramer wrote: ↑07 Jul 2022, 00:46 Ik had begrepen dat het papierwerk om als niet-EU toko (want: Amerikaans) tussen EU-bestemmingen te mogen vliegen niet op orde was, maar dat is alleen wat ik heb gehoord. Daarmee is dat nog geen waarheid.
Lijkt me sterk, omdat als het goed is de vliegtuigen onder de AOC van TUI opereren. TUI heeft daarnaast ervaring met VS kisten in de EU in te zetten als charters (Miami Air).
Misschien heeft TUI de kisten nog niet nodig want ze staan al een tijdje op de buffer geparkeerd dacht ik.
Naar mijn weten is het een wetlease net zoals Miami Air. Dus onder hun AOC. Dus papierwerk lijkt mij plausibel. Motorproblemen niet op 2 kisten tegelijkAvgeek wrote: ↑07 Jul 2022, 07:31frank kramer wrote: ↑07 Jul 2022, 00:46 Ik had begrepen dat het papierwerk om als niet-EU toko (want: Amerikaans) tussen EU-bestemmingen te mogen vliegen niet op orde was, maar dat is alleen wat ik heb gehoord. Daarmee is dat nog geen waarheid.
Lijkt me sterk, omdat als het goed is de vliegtuigen onder de AOC van TUI opereren. TUI heeft daarnaast ervaring met VS kisten in de EU in te zetten als charters (Miami Air).
Misschien heeft TUI de kisten nog niet nodig want ze staan al een tijdje op de buffer geparkeerd dacht ik.
- tonjochems
- Scramble Master
En de volgende inhuur 9H-CFS A330 Flightservice.. 1615 als OR330 uit NAP en mag morgen de 8e een retourtje TFS doen.
Morgen ook de NTY van Wamos en 9H-AHUB weer op pad voor TUI....
Morgen ook de NTY van Wamos en 9H-AHUB weer op pad voor TUI....
- frank kramer
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: frank kramer
Dat zijn in ieder geval allemaal kisten met een EU-AOC.
Frank Kramer
- niekkie
- Scramble Master
- Type of spotter: Civiel/Regi
De EC-NTY vliegt nog minimaal tot en met maandag ook de EC-NOG zal ergens rondt maandag weer terug gaan. 9H-AHUB zal waarschijnlijk weer voor SLM gaan vliegen. En de 9H-CFS zal zaterdag en zondag voor TUI vliegen. Verder komt ook de LZ-AWY nog en die gaat ook zaterdag en zondag vliegen voor TUI vliegen. De 2 A320 van Global X gaan voor nu vanaf 11 Juli weer vliegen.
Waren die A330s een tijdelijke aanvulling voor de WB vloot of door de slot restricties op EHAM?
- streep
- Scramble Addict
- Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
- Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Slot restricties komen er misschien pas vanaf najaar 2023. Schiphol kent voor de komende periode alleen een beperking op het aantal passagiers dat op Schiphol opstapt.
-
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: Civiel
- Subscriber Scramble: nee
Zal deels te maken hebben met het wegvallen van de GlobalX airbussen en de 767 staat based luik deze maand ik denk dat ze dan vanaf AMS toch wel met een heavy willen kunnen vliegen in europa.
Iemand een idee wanneer de 2 airbussen van GlobalX weer de lijn op gaan komen???
- niekkie
- Scramble Master
- Type of spotter: Civiel/Regi
Ik (nog) geen info over de 2 GlobalX A320.robin27198 wrote: ↑10 Jul 2022, 18:30Zal deels te maken hebben met het wegvallen van de GlobalX airbussen en de 767 staat based luik deze maand ik denk dat ze dan vanaf AMS toch wel met een heavy willen kunnen vliegen in europa.
Iemand een idee wanneer de 2 airbussen van GlobalX weer de lijn op gaan komen???
Maar wel over de TUI:
Op een ander forum Las ik juist dat er op dit moment zeer weinig Narrowbodies beschikbaar zijn en er daarom de grote widebodies komen die er blijkbaar nu nog wel genoeg zijn.
Dat TUI NL deze vliegtuigen inhuurt is denk mede doordat de OO-JNL in Tapei staat voor onderhoud en de PH-TFK voor JAF vliegt. En ook misschien een personeels tekort kan natuurlijk ook een andere reden zijn.
En dat we nu 2 B38M en 1 B763 weg zijn is denk ik niet echt een probleem?? Omdat we hier natuurlijk ook al een heel aantal vluchten van TUI minder hebben, en hebben we dus misschien bijvoorbeeld die 2 B38M helemaal nu niet nodig op AMS.
Maar misschien heeft iemand anders betere info of wat dan ook, Dan ben ik ook wel benieuwd wat zijn mening is.
-
De OO-JNL komt wel 1 dezer dagen terug, staat namelijk 14 juli weer ingepland.
Verder komt ook de PH-TFK ook weer terug naar AMS.
Dus hebben ze enkelt 2 Widebodies op BRU vliegen
Wat volgens mij wel mogenlijk is.
De 9H-CFS/LZ-AWY/EC-NTX staan nog op veel vluchten ingepland terwijl dat de EC-NTY tot dinsdag staat ingepland, dus gaat waarschijnlijk een deze dagen terug naar MAD of waar dan ook
Alles kan natuurlijk nog veranderen maar dit is nu mijn actuele info.
Nog nieuws over de A320 kisten?niekkie wrote: ↑10 Jul 2022, 19:57Ik (nog) geen info over de 2 GlobalX A320.robin27198 wrote: ↑10 Jul 2022, 18:30Zal deels te maken hebben met het wegvallen van de GlobalX airbussen en de 767 staat based luik deze maand ik denk dat ze dan vanaf AMS toch wel met een heavy willen kunnen vliegen in europa.
Maar wel over de TUI:
Op een ander forum Las ik juist dat er op dit moment zeer weinig Narrowbodies beschikbaar zijn en er daarom de grote widebodies komen die er blijkbaar nu nog wel genoeg zijn.
Dat TUI NL deze vliegtuigen inhuurt is denk mede doordat de OO-JNL in Tapei staat voor onderhoud en de PH-TFK voor JAF vliegt. En ook misschien een personeels tekort kan natuurlijk ook een andere reden zijn.
En dat we nu 2 B38M en 1 B763 weg zijn is denk ik niet echt een probleem?? Omdat we hier natuurlijk ook al een heel aantal vluchten van TUI minder hebben, en hebben we dus misschien bijvoorbeeld die 2 B38M helemaal nu niet nodig op AMS.
Maar misschien heeft iemand anders betere info of wat dan ook, Dan ben ik ook wel benieuwd wat zijn mening is.
-
De OO-JNL komt wel 1 dezer dagen terug, staat namelijk 14 juli weer ingepland.
Verder komt ook de PH-TFK ook weer terug naar AMS.
Dus hebben ze enkelt 2 Widebodies op BRU vliegen
Wat volgens mij wel mogenlijk is.
De 9H-CFS/LZ-AWY/EC-NTX staan nog op veel vluchten ingepland terwijl dat de EC-NTY tot dinsdag staat ingepland, dus gaat waarschijnlijk een deze dagen terug naar MAD of waar dan ook
Alles kan natuurlijk nog veranderen maar dit is nu mijn actuele info.