KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik ben benieuwd hoe men op deze getallen komt. Als ik kijk naar de vlootplanning dan zie al 21 A321's voor KL staan en 27 voor HV. Dat is dan alleen de NL tak.
- niekkie
- Scramble Master
- Posts: 6420
- Joined: 26 Apr 2018, 21:39
- Type of spotter: Civiel/Regi
- Location: AMS/MST/CGN/LGG
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De vraag gaat toch ook over de BKA?
Biem geeft als voorbeeld voor e.v.t onderhoud de AOF en de BVI.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
dat is een hele simple bron die iedereen kan bekijken. Blz 39
https://www.airfranceklm.com/sites/defa ... 0_2022.pdf
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
In deze lijst staan 8 787's, waar ik er 10 had verwacht.Eug14 wrote: ↑18 Aug 2022, 18:30 dat is een hele simple bron die iedereen kan bekijken. Blz 39
https://www.airfranceklm.com/sites/defa ... 0_2022.pdf
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Intern gaan er alweer andere getallen rond. We gaan het zien.Eug14 wrote: ↑18 Aug 2022, 18:30dat is een hele simple bron die iedereen kan bekijken. Blz 39
https://www.airfranceklm.com/sites/defa ... 0_2022.pdf
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
mac wrote: ↑19 Aug 2022, 12:39Intern gaan er alweer andere getallen rond. We gaan het zien.Eug14 wrote: ↑18 Aug 2022, 18:30 dat is een hele simple bron die iedereen kan bekijken. Blz 39
https://www.airfranceklm.com/sites/defa ... 0_2022.pdf
Bedoel je nog minder 787's dan in de cijfers staan?
Die A330s zouden er ook uitgaan maar die zie ik voorlopig nergens heen gaan. Begreep dat de KLM zelfs de KLS studenten op de A330 inzet als Second Officer nu.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
IGNORE
Last edited by YS11 on 22 Aug 2022, 16:47, edited 1 time in total.
Rgds,Martin.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik bedoel andere verhouding en aantallen voor de A320/321 bij zowel HV (Nederland) en KLM.Avgeek wrote: ↑19 Aug 2022, 16:37mac wrote: ↑19 Aug 2022, 12:39Intern gaan er alweer andere getallen rond. We gaan het zien.Eug14 wrote: ↑18 Aug 2022, 18:30 dat is een hele simple bron die iedereen kan bekijken. Blz 39
https://www.airfranceklm.com/sites/defa ... 0_2022.pdf
Bedoel je nog minder 787's dan in de cijfers staan?
Die A330s zouden er ook uitgaan maar die zie ik voorlopig nergens heen gaan. Begreep dat de KLM zelfs de KLS studenten op de A330 inzet als Second Officer nu.
Voor de 330 zijn er weer opleidingen het komend jaar. Zowel voor coco, co en gezagvoerder.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-NXD is na een lange tijd weer de lijn op. Nu staat PH-NXI al een tijdje aan de grond.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Wel apart dat er weer geschoold wordt voor de 330 aangezien die eruit zou gaan.mac wrote: ↑22 Aug 2022, 12:46Ik bedoel andere verhouding en aantallen voor de A320/321 bij zowel HV (Nederland) en KLM.
Voor de 330 zijn er weer opleidingen het komend jaar. Zowel voor coco, co en gezagvoerder.
Betreft de 787-10 zie ik er nog 8 geleverd worden. 5 zijn operationeel en 1 stored in de VS.
Dan kom ik er 1 te kort als ik wikipedia moet geloven...
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Mee eens. Maar nu de 330 langer blijft moet ook de crewsterkte op peil blijven. Simpeler kan ik het niet maken.