31-01
1720-xxxx PH-NXO ERJ195E2 KLM Cityhopper (KL9966 ex TFS)
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
- T7
- Scramble Master
- Posts: 15997
- Joined: 11 Aug 2004, 15:26
- Type of spotter: S5/SBS
- Location: EHAM/Hoofddorp
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Is wel (te laat) vertrokken, was airborne om 1958utc (KLM9966). Recife aankomst is 2143utc
Dan Recife vertrek is 31jan 1030utc, aankomst Tenerife 1615utc, eruit als KLM9968 daar om 1700utc en aankomst AMS 2115utc.
- T7
- Scramble Master
- Posts: 15997
- Joined: 11 Aug 2004, 15:26
- Type of spotter: S5/SBS
- Location: EHAM/Hoofddorp
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-BKM cn 60297 staat weer op de KLM Fleet list! Aflevering verwacht mei 2023.Inkjet wrote: ↑09 Jan 2023, 17:10This has been discussed on this thread a few pages back.T7 wrote: ↑09 Jan 2023, 09:55 PH-BKR jun24 cn 42504
PH-BKS jul24 cn 42505
PH-BKO aug24 cn 42494
PH-BKQ sep24 cn 42507
Plus PH-BKP for jan25 with cn 42502
Big question is what is going to happen with cn 60297 (the supposed-to-be PH-BKM). No word about that one..and as KLM states it will receive 2 787-10's this year, I guess (BKM) is not coming at all.
By the way: the registrations BKN/R/T are not available and KL does nog use the -Q with one exception.
The original BKM was cancelled and then 60297 became available. Status of this frame is not clear.
Another frame for KL (42494) is supposed to be build in a few months time. Why would it take more than another two months to be delivered?
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 381
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Op de KLM website wordt vermeld dat de gehele KLM 787 en 777 vloot in Januari 2024 is voorzien van Premium Comfort Class.
Net terugkomend uit Curacao, probeerde ik echter om in Januari 2024 een Premium Comfort seat te boeken naar CUR (777-300ER), dit is niet mogelijk.
Vragen :
- is het KLM Premium Comfort seat ombouw programma op schema ?
- klopt het dat allereerst de 787 vloot wordt omgebouwd en daarna de 777 vloot ?
- Is er al een "seat plan" van de 777-200ER/-300ER met premium Comfort ? Hopelijk wordt Business Class rij 6 (achter de pantry) dan meteen verwijderd, mijns inziens een business class onwaardig product.
Net terugkomend uit Curacao, probeerde ik echter om in Januari 2024 een Premium Comfort seat te boeken naar CUR (777-300ER), dit is niet mogelijk.
Vragen :
- is het KLM Premium Comfort seat ombouw programma op schema ?
- klopt het dat allereerst de 787 vloot wordt omgebouwd en daarna de 777 vloot ?
- Is er al een "seat plan" van de 777-200ER/-300ER met premium Comfort ? Hopelijk wordt Business Class rij 6 (achter de pantry) dan meteen verwijderd, mijns inziens een business class onwaardig product.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
- nee, de levering van materialen is een probleem. De BHA ombouw/certificering duurt al bijna twee maanden nu.747classic wrote: ↑03 Feb 2023, 14:40 Vragen :
- is het KLM Premium Comfort seat ombouw programma op schema ?
- klopt het dat allereerst de 787 vloot wordt omgebouwd en daarna de 777 vloot ?
- Is er al een "seat plan" van de 777-200ER/-300ER met premium Comfort ? Hopelijk wordt Business Class rij 6 (achter de pantry) dan meteen verwijderd, mijns inziens een business class onwaardig product.
- ja
- heb ik niet gezien.
Last edited by Inkjet on 03 Feb 2023, 15:14, edited 2 times in total.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Mooi! De mededeling dat de oude Seat-configuratie erin zat als reden voor afwijzing vond ik al een taalgebruik dat betekent: niet voor deze prijs
Gezien de leveringsproblemen van de verder in bestelling staande kisten is dit wel een buitenkans.
Ik ben ook wel benieuwd naar LN 42494. Die staat nummer vier op de wachtlijst voor productie.
Last edited by Inkjet on 03 Feb 2023, 15:46, edited 1 time in total.
-
- Posts: 21
- Joined: 10 Dec 2015, 00:10
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik ben niet zo handig, dus ik weet niet hoe ik een screenshot kan toevoegen aan mijn post, maar ik heb een boeking op 25 dec. Te zien is dat rij 1 t/m 7 voor deur 2 en rij 8 en 9 achter deur 2 liggen, met 4 stoelen per rij. Rij 6 vind ik zelf overigens heerlijk, extra privacy lijkt het en veel aandacht van de crew747classic wrote: ↑03 Feb 2023, 14:40 - Is er al een "seat plan" van de 777-200ER/-300ER met premium Comfort ? Hopelijk wordt Business Class rij 6 (achter de pantry) dan meteen verwijderd, mijns inziens een business class onwaardig product.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
PH-NXL doet testvluchten als KL9971 en is daarbij al 2x geland op GRQ.
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22174
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
https://airinsight.com/pw1500-needs-sof ... -shutdown/
/
https://www.airdatanews.com/most-of-klm ... ot-flying/
...enThe cause of the long inactivity of the Dutch E195-E2 is the need for lengthy inspections on Pratt & Whitney’s PW1900 engines. The problem is the same as that affecting the Airbus A220, equipped with the PW1500 version.
The advanced turbofan of the GTF series has an impressive performance in reducing emissions and fuel consumption, but has experienced worrying situations such as sudden in-flight shutdowns.
https://airinsight.com/pw1500-needs-sof ... -shutdown/
heeft een wat technischer verhaal...
November 2024 update at FokkerNews.nl....
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
17-02-2023
1200-xxxx PH-BGL B737-700 VIRGIN AUSTRALIA,KL9868 ex NWI (planning)
1200-xxxx PH-BGL B737-700 VIRGIN AUSTRALIA,KL9868 ex NWI (planning)
Rgds,Martin.