Ik weet dat de TUI groep een contract heeft met Ethiad voor bepaald soort onderhoud de hele UK vloot is inmiddels al heen geweest. TFM zal met een paar weken terug komen.Stranger wrote: ↑15 Mar 2023, 00:38 Heeft iemand enig idee wat de status van de PH-TFM is? Een dikke week geleden naar Abu Dhabi gevlogen, terwijl er nog geen jaar geleden groot onderhoud was aan dat toestel. Zie nu G-TUIB (TUI UK) en daarna de voor sommige passagiers beruchte Wamos Airbus als vervanger op bepaalde vluchten naar het Caribisch gebied.
TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 572
- Joined: 03 Nov 2014, 13:06
- Type of spotter: Civiel
- Subscriber Scramble: nee
- Location: EHGG/GRQ
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Volgens dit bericht zou de PH-OYIde TUI vloot in het eerste kwartaal verlaten:
https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... nederlands
Inmiddels zitten we in het tweede kwartaal en de PH-OYI vliegt nog voor TUI. Is al bekend wat de laatste vlucht wordt van dat toestel voor TUI?
https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... nederlands
Inmiddels zitten we in het tweede kwartaal en de PH-OYI vliegt nog voor TUI. Is al bekend wat de laatste vlucht wordt van dat toestel voor TUI?
- niekkie
- Scramble Master
- Posts: 6416
- Joined: 26 Apr 2018, 21:39
- Type of spotter: Civiel/Regi
- Location: AMS/MST/CGN/LGG
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Morgen vertrekt hij naar St. AthanFredvZ wrote: ↑02 Apr 2023, 13:48 Volgens dit bericht zou de PH-OYIde TUI vloot in het eerste kwartaal verlaten:
https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... nederlands
Inmiddels zitten we in het tweede kwartaal en de PH-OYI vliegt nog voor TUI. Is al bekend wat de laatste vlucht wordt van dat toestel voor TUI?
Gaat in een keer wel heel snel..
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Zou 31 maart zijn vertrokken (eerste kwartaal), maar door operationele redenen heeft hij nog een rondje gedaan en is het vertrek een paar dagen uitgesteld.FredvZ wrote: ↑02 Apr 2023, 13:48 Volgens dit bericht zou de PH-OYIde TUI vloot in het eerste kwartaal verlaten:
https://luchtvaartnieuws.nl/nieuws/cate ... nederlands
Inmiddels zitten we in het tweede kwartaal en de PH-OYI vliegt nog voor TUI. Is al bekend wat de laatste vlucht wordt van dat toestel voor TUI?
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Dank voor de info.
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 572
- Joined: 03 Nov 2014, 13:06
- Type of spotter: Civiel
- Subscriber Scramble: nee
- Location: EHGG/GRQ
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Iemand info wanneer de eerste zomer lease bakken voor zowel AMS als RTM gaan komen?
- EHRD88
- Scramble Addict
- Posts: 1519
- Joined: 30 Jul 2005, 16:45
- Type of spotter: Civil, Bizjet/prop.
- Location: Rotterdam (EHRD/RTM)
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
OM-NEX en de OM-HEX beiden 737-800's van Air Explore opereren deze zomer vanaf RTM. De -NEX is vanochtend (19/4) binnen gekomen en de -HEX komt vanavond laat vanuit Budapest.robin27198 wrote: ↑17 Apr 2023, 19:23 Iemand info wanneer de eerste zomer lease bakken voor zowel AMS als RTM gaan komen?
Morgen (20/4) de eerste vluchten voor TFL.
kijk ook hier: http://rtm-spotter.blogspot.com/
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Ik las wel een tijdje op Luchtvaartnieuws dat TUI NL ook graag paar Boeing 737-MAX 10 wilden aanschaffen ter vervanging van Boeing 767-300ER, voorheen was dat PH-OYI die nu tot vrachtvliegtuig wordt geconverteerd.
Is dat er iets van gekomen of niet? Dit was ter sprake in april 2022 of zo.
Het kan ook een uitbreiding van de vloot kunnen zijn naast 6 Boeing 737-MAX8's
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... boeing-767
Is dat er iets van gekomen of niet? Dit was ter sprake in april 2022 of zo.
Het kan ook een uitbreiding van de vloot kunnen zijn naast 6 Boeing 737-MAX8's
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... boeing-767
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
TUI heeft ergens in 2017 al laten dat ze de MAX-10 als opvolger zagen voor de 757's en 767's binnen de groep voor vluchten binnen Europa.
Dat lijkt inmiddels wel ingehaald door de tijd. De 757's zijn allemaal al uit de vloot en het duurt niet lang meer voor de 767 ook zijn laatste uren voor TUI heeft gevlogen, terwijl de productie van de 737MAX-10 nog moet beginnen. Boeing lijkt ook geen haast te maken met de oplevering van de laatste 787-9 aan TUI, wat doet vermoeden dat TUI niet hoog aan het prioriteitenlijstje staat en het dus nog wel even kan duren voor er een MAX-10 voor TUI uit de fabriek rolt.
Daarnaast zullen de slotbeperkingen op Schiphol vast ook bijdragen aan een verandering in inzicht. Het maakt het interessant voor sommige populaire bestemmingen widebodies in te zetten. TUI lijkt daar ook wel brood in te zien: ze hebben voor dit zomerseizoen het aantal transatlantische bestemmingen vanuit Brussel gereduceerd om zo een 787 vrij te spelen voor de Nederlandse markt. Dat toestel wordt nu ingezet voor extra capaciteit op populaire bestemmingen als de Canarische Eilanden en Antalya.
Dat lijkt inmiddels wel ingehaald door de tijd. De 757's zijn allemaal al uit de vloot en het duurt niet lang meer voor de 767 ook zijn laatste uren voor TUI heeft gevlogen, terwijl de productie van de 737MAX-10 nog moet beginnen. Boeing lijkt ook geen haast te maken met de oplevering van de laatste 787-9 aan TUI, wat doet vermoeden dat TUI niet hoog aan het prioriteitenlijstje staat en het dus nog wel even kan duren voor er een MAX-10 voor TUI uit de fabriek rolt.
Daarnaast zullen de slotbeperkingen op Schiphol vast ook bijdragen aan een verandering in inzicht. Het maakt het interessant voor sommige populaire bestemmingen widebodies in te zetten. TUI lijkt daar ook wel brood in te zien: ze hebben voor dit zomerseizoen het aantal transatlantische bestemmingen vanuit Brussel gereduceerd om zo een 787 vrij te spelen voor de Nederlandse markt. Dat toestel wordt nu ingezet voor extra capaciteit op populaire bestemmingen als de Canarische Eilanden en Antalya.
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Correct, kan nog steeds mogelijk zijn dat TUIfly Nederland ook een MAX-10 krijgen als er veel meer passagiers met TUI op vakantie te gaan en een vloot van MAX-8 te verkleinen. In een MAX-10 kan 230 passagiers mee tegenover in een MAX-8 die 189 passagiers een zitje kan vinden. Dat speelt ook enorm mee met slotbeperkingen en straks ook nachtregime waar Schiphol in 2025 wil invoeren. Logisch gezien is MAX-10 het beste optie voor TUIfly NL waar ze mogelijk minder vluchten per dag kunnen uitvoeren wegens strenge milieueisen, maar ook geluidshinder op Schiphol. 2 of 3 MAX-10's zouden 2 of 3 MAX-8's vervangen voor verdere groei op Schiphol die veel beperkingen kent onder andere slotbeperkingen en zo. Dan kan overgebleven MAX8's naar regionale luchthaven zoals Eindhoven of Rotterdam voor vluchten naar populaire bestemmingen. En andere 3 MAX8's gaan dan bijvoorbeeld naar andere TUI maatschappij in een ander land die echt nodig zijn voor verdere groei.FredvZ wrote: ↑13 May 2023, 20:59 TUI heeft ergens in 2017 al laten dat ze de MAX-10 als opvolger zagen voor de 757's en 767's binnen de groep voor vluchten binnen Europa.
Dat lijkt inmiddels wel ingehaald door de tijd. De 757's zijn allemaal al uit de vloot en het duurt niet lang meer voor de 767 ook zijn laatste uren voor TUI heeft gevlogen, terwijl de productie van de 737MAX-10 nog moet beginnen. Boeing lijkt ook geen haast te maken met de oplevering van de laatste 787-9 aan TUI, wat doet vermoeden dat TUI niet hoog aan het prioriteitenlijstje staat en het dus nog wel even kan duren voor er een MAX-10 voor TUI uit de fabriek rolt.
Daarnaast zullen de slotbeperkingen op Schiphol vast ook bijdragen aan een verandering in inzicht. Het maakt het interessant voor sommige populaire bestemmingen widebodies in te zetten. TUI lijkt daar ook wel brood in te zien: ze hebben voor dit zomerseizoen het aantal transatlantische bestemmingen vanuit Brussel gereduceerd om zo een 787 vrij te spelen voor de Nederlandse markt. Dat toestel wordt nu ingezet voor extra capaciteit op populaire bestemmingen als de Canarische Eilanden en Antalya.
Een 787-8 op populaire bestemmingen wat je ook noemt is elke zomerseizoen een normaal verschijnsel, maar wordt zeker ook opvolger van Boeing 767-300ER (PH-OYJ) voor Europese routes. Maar de vraag is of een 787 voldoende ingezet is in wintermaanden vooral op Canarische eilanden , zeker in mijn optiek is dat te weinig voldoende om 787 in minder drukke maanden in wintermaanden alsnog in Europa te vliegen.
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Ovh, een 787 kun je in de wintermaanden mogelijk goed verpatsen in Canada en Noord-VS - voor de kou-mijders die naar Florida of zuidelijker willen. Kansen zat!
== All is well, as long as we keep spinning ==
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 572
- Joined: 03 Nov 2014, 13:06
- Type of spotter: Civiel
- Subscriber Scramble: nee
- Location: EHGG/GRQ
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Iemand toevallig al zicht op welke registraties van Global X en Smartlynx gaan komen?
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 572
- Joined: 03 Nov 2014, 13:06
- Type of spotter: Civiel
- Subscriber Scramble: nee
- Location: EHGG/GRQ
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
N276GX en N279GX A320 Global X komen deze week aan op AMS staan gepland om zat 1 juli hun eerste vluchten te gaan uitvoeren
-
- Scramble Junior
- Posts: 244
- Joined: 09 Apr 2009, 16:18
- Type of spotter: f4 civille luchtvaart
- Subscriber Scramble: jet380
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Iemand enig idee waarom de omhex niet terug komt uit HER vanavond
Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Vandaag vliegt een Boeing 787 van Amsterdam naar Rhodos om toeristen op te halen, die vervroegd vakantie moeten afbreken vanwege bosbrand, verwachte aankomsttijd is 00.10 uur op Schiphol. TUI had 250 gasten verdeeld over verschillende hotels op Rhodos. TUI heeft voor vakanties op Rhodos voor komende week geannuleerd.