Volgens "The loadstar" is een Nederlandse cargo operator geïnteresseedrd in de AOC van Cargologicair. Kan eigenlijk niet bedenken wie dat zou moeten zijn. Volens mij zijn en namelijk geen Nederlandse cargo operators meer die Cargologicair zouden kunnen overnemen. Iemand enig idee?
https://theloadstar.com/rivals-circle-s ... ft-spares/
Nederlandse partij geïnteresseerd in Cargologicair
Forum rules
Re: Nederlandse partij geïnteresseerd in Cargologicair
Geen idee, het was wel een Russiche vrachtvervoerder met 1 Boeing 747-400F en 1 Boeing 747-8F in haar vloot. Deze luchtvrachtvervoerder is 2 jaar geleden gestopt met zijn activiteiten, echter 2 Boeing 747's zijn terug gegaan naar leasemaatschappij. Deze bedrijf had ook sterke connecties met Russische bedrijven. wat het voor bedrijf zeer moeilijk was om over te leven vanwege sancties tegen Rusland. Maar Cargologicair is niet zo veel waard meer nadat ze niet meer vliegen, in november 2022 stopten ze definitief met de activiteiten. Ze hadden hoofdkantoor op Luchthaven Heatrow in Londen in Engeland.
Cargologicair Germany was een Russische dochtermaatschappij die gevestigd was in Duitsland en had 4 Boeing 737-400F's in haar vloot.
AirBridgeCargo was hoofdbedrijf waar ook Cargologicair en Cargologicair Germany deel van uit maakten en had een vloot van 4 Boeing 747-400F's, 13 Boeing 747-8F's en 1 Boeing 777-200Freighter. AirBridgeCargo wou in verleden Martinair Cargo overnemen van AirFrance-KLM, maar die deal was toen nooit van gekomen... AirBridgeCargo vloog ook op Schiphol naar diverse bestemmingen voor vrachtvluchten met Boeing 747 Freighter. AirBridgeCargo wou op die manier meer slots hebben van Schiphol om meer vluchten kunnen uitvoeren dan KLM/Martinair Cargo, evenals ook marktaandeel op te voeren. De Russen wouden meer invloed hebben op vrachtmarkt vanaf Nederland, waar ook ze meer af wilden snoepen van zijn concurrenten. Op die manier wou AirBridgeCargo mogelijk AIrFrance-KLM dwars zitten om verder te groeien op vrachtmarkt.
Cargologicair Germany was een Russische dochtermaatschappij die gevestigd was in Duitsland en had 4 Boeing 737-400F's in haar vloot.
AirBridgeCargo was hoofdbedrijf waar ook Cargologicair en Cargologicair Germany deel van uit maakten en had een vloot van 4 Boeing 747-400F's, 13 Boeing 747-8F's en 1 Boeing 777-200Freighter. AirBridgeCargo wou in verleden Martinair Cargo overnemen van AirFrance-KLM, maar die deal was toen nooit van gekomen... AirBridgeCargo vloog ook op Schiphol naar diverse bestemmingen voor vrachtvluchten met Boeing 747 Freighter. AirBridgeCargo wou op die manier meer slots hebben van Schiphol om meer vluchten kunnen uitvoeren dan KLM/Martinair Cargo, evenals ook marktaandeel op te voeren. De Russen wouden meer invloed hebben op vrachtmarkt vanaf Nederland, waar ook ze meer af wilden snoepen van zijn concurrenten. Op die manier wou AirBridgeCargo mogelijk AIrFrance-KLM dwars zitten om verder te groeien op vrachtmarkt.
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 381
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: Nederlandse partij geïnteresseerd in Cargologicair
De overkoepelende eigenaar (parent company) is de Volga-Dnepr groep, opgericht in 2001, een Russische entity, dus vallend onder de huidige sanctie beleid.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: Nederlandse partij geïnteresseerd in Cargologicair
Klopt inderdaad, deze bedrijf wou Martinair Cargo overnemen van AirFrance-KLM groep, maar die deal is al lang afgeketst. Russen wouden een groot markt aandeel in vrachtmarkt waar ook ze mogelijk de grootste maatschappij ter wereld wou worden... Veel groter van FedEx, DHL en UPS uit Amerika zelfs.747classic wrote: ↑17 Jun 2023, 14:12 De overkoepelende eigenaar (parent company) is de Volga-Dnepr groep, opgericht in 2001, een Russische entity, dus vallend onder de huidige sanctie beleid.