KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Eens kijken of elke registratie een keer aan bod komt...
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 381
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Krijgt PH-BVA alleen een complete verfbeurt of wordt er ook onderhoud gedaan in Malta ?
14 dagen downtime is nml. wel erg lang voor alleen een volledige decoratie.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het is natuurlijk niet de meest eenvoudige livery. Kan me voorstellen dat dat wel iets meer tijd kost vergeleken met een all blue kist. Naar mijn weten zit LH technik op Malta maar doet KLM geen onderhoud bij hun.
- Bennie
- Scramble Master
- Posts: 16539
- Joined: 02 Mar 2009, 15:12
- Type of spotter: Military (numbers & photography)
- Subscriber Scramble: Ofcourse
- Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het enige wat is weet is dat ze daar heen gaan voor 'decorative maintenance'.........747classic wrote: ↑14 Nov 2023, 11:31Krijgt PH-BVA alleen een complete verfbeurt of wordt er ook onderhoud gedaan in Malta ?
14 dagen downtime is nml. wel erg lang voor alleen een volledige decoratie.
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
Scramble member, reader & contributor since 1984
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Geweldig nieuws voor SPL en KLM aangezien er voorlopig geen krimp van SPL zal plaatsvinden https://fd.nl/bedrijfsleven/1496297/kab ... amerikanen
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 381
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Enkele jaren geleden (vroeger !!!) werd op de ICA (747) vloot alle A, C, D checks "in huis" gedaan, plus de decoratie.Bennie wrote: ↑14 Nov 2023, 16:01Het enige wat is weet is dat ze daar heen gaan voor 'decorative maintenance'.........747classic wrote: ↑14 Nov 2023, 11:31Krijgt PH-BVA alleen een complete verfbeurt of wordt er ook onderhoud gedaan in Malta ?
14 dagen downtime is nml. wel erg lang voor alleen een volledige decoratie.
Er werden (uitgezonderd technische checkvluchten na een HMV) geen trainingsvluchten gedaan. Alle opleidingen op de simulator (zero zero training) of route training op gewone passagiersvluchten.
Nu zie ik zowel incidentele opleidingsvluchten als langeafstand ferry vluchten voor groot onderhoud en decoratie : kost extra starts en landingen en veel onnodige uitstoot.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Die constatering klopt. De spuithal in Amsterdam was aan een upgrade toe om onder andere aan nieuwe milieu-eisen te voldoen. KLM heeft toen gekeken of het die investering waard was en is tot het besluit gekomen dat het beter was om het spuiten van vliegtuigen uit te besteden.
Het uitvoeren van C- en D-check is arbeidsintensief. Daarnaast kennen de nieuwste kisten een nieuw onderhoudsprogramma waardoor er minder behoefte is aan aanbieders van C- en D-checks. Uiteindelijk is het een overweging van kosten en baten. Volgens mij gaan onderhoudsvluchten niet ten koste van slots voor commerciële vluchten. Maar wellicht heeft iemand hier meer info hierover en kan dit aanvullen.
Het uitvoeren van C- en D-check is arbeidsintensief. Daarnaast kennen de nieuwste kisten een nieuw onderhoudsprogramma waardoor er minder behoefte is aan aanbieders van C- en D-checks. Uiteindelijk is het een overweging van kosten en baten. Volgens mij gaan onderhoudsvluchten niet ten koste van slots voor commerciële vluchten. Maar wellicht heeft iemand hier meer info hierover en kan dit aanvullen.
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 381
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De beslissing om de spuithal en veel van het groot onderhoud uit te faseren op SPL zijn genomen toen het aantal vluchtbewegingen nog (onbeperkt) mocht groeien, een andere tijd !
Met de huidige (en nog komende) vluchtbeperkingen zou AF/KL kunnen her(overwegen) of alles uitbesteden naar ver afgelegen MRO's nog steeds de beste oplossing is.
Met de huidige (en nog komende) vluchtbeperkingen zou AF/KL kunnen her(overwegen) of alles uitbesteden naar ver afgelegen MRO's nog steeds de beste oplossing is.
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
LH technik zit inderdaad op Malta,KLM stuurt alleen de kisten erheen voor een verf beurt.
Rgds,Martin.
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dergelijke ferry flights vallen niet onder de commerciële slots voor zo ver ik weet.
Deco is juist een specialisme wat je het beste kunt uitbesteden aan gespecialiseerde aanbieders. Dergelijke 'capability in-house' behouden is het niet simpelweg niet waard.
Focus kan beter op de kerntaken liggen (voldoende zaken die daarin aandacht behoeven).
Waarom heeft het taxibedrijf nog steeds een eigen Kwikfit (AOC/operator vs Part-145 organisatie)?
Deco is juist een specialisme wat je het beste kunt uitbesteden aan gespecialiseerde aanbieders. Dergelijke 'capability in-house' behouden is het niet simpelweg niet waard.
Focus kan beter op de kerntaken liggen (voldoende zaken die daarin aandacht behoeven).
Waarom heeft het taxibedrijf nog steeds een eigen Kwikfit (AOC/operator vs Part-145 organisatie)?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Transavia PH-HZO is operating for KLM for at least 4 days (14-17 Nov.) in addition to PH-XRY.
Daily Routing: AMS-DUB-AMS-NCL-AMS-MAD-AMS
Daily Routing: AMS-DUB-AMS-NCL-AMS-MAD-AMS
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik las vorige week iets over een grondige inspectie van de PW1900G motoren, door P&W verplicht gesteld. Gelukkig zijn er nog genoeg ‘old skool’ E195’s om het grootste deel van het gat te dichten.
== All is well, as long as we keep spinning ==
-
- Scramble Die-Hard
- Posts: 572
- Joined: 03 Nov 2014, 13:06
- Type of spotter: Civiel
- Subscriber Scramble: nee
- Location: EHGG/GRQ
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ja KLM zat met smart te wachten totdat de E2 voor Londen City gecertificeerd is zal denk ik binnenkort wel aangekondigd worden.