Het was in het begin soms wel een half jaar, maar 100 dagen is nu wel het getal wat ik vaker lees.robin27198 wrote: ↑11 Jun 2024, 19:48 Het scheen zo te zijn dat de motoren gemiddeld 100 dagen weg zijn. Geen idee of dat nu nog zo is.
KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
== All is well, as long as we keep spinning ==
Lijkt er niet op, maar ik heb me sinds haar laatste vlucht altijd al afgevraagd wat ze nou met dit toestel aan het doen waren.patrick@tediek.com wrote: ↑11 Jun 2024, 01:43 Echt jammer. De ex BFT, was deze ook gekocht door long tail?
Op 7 december 2020 naar Kansas gevlogen (via Chicago), daar de hangar in gereden waar ze 2 jaar in die hangar heeft gestaan.
Heb wel eens een foto gezien van haar in die hangar dat ze er *iets* mee deden, maar wat?
Na 2 jaar zo rond april/mei 2023 naar buiten gereden waar ze nu nog altijd staat (o.a. zonder motoren).
Geen idee wat ze ooit van plan waren met deze kist. Misschien "preighter" van maken maar kwamen halverwege tegen dat die markt ging inklappen?
Heb overigens ook een foto van PH-BFV/VQ-BWM gezien van (denk ik) afgelopen maandag. Die kist bestaat na dit weekend niet meer denk ik.
Die vluchten waren om de kist luchtwaardig te houden.
Idd motor problemen, en met een tekort van 600 motoren wereldwijd is dat niet zo best.
NXA en D worden gepreserveerd (ingepakt) tot de situatie weer beter word.
Op een website gelezen dat de eerste KLM A321NEO in de 2de helft van augustus op Schiphol wordt verwacht. Klopt deze bewering?
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography
PHBHA kort na vertrek terug naar NRT.
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
Het KLM kleurenschema past goed bij het toestel.
Weet iemand wanneer de volgende Boeing 787-10 voor KLM (PH-BKO)wordt afgeleverd?
Kijkend naar het huidige productietempo en de positie van het eerste KLM-toestel in de lijst is het nog niet zeker dat het dit jaar wordt. Het toestel stond eerder hoger in de lijst.
- 747classic
- Scramble Senior
Inderdaad, gezien alle problemen bij de 787 assembly in Charleston, is niets zeker.
Momenteel op de Assembly line L/N 1195 - L/N 1198
Eerste KLM 78X heeft momenteel L/N 1212
Bij nog verdere afleveringsvertraging : Er is echter nog één nieuwe 777-300ER ( NTU) beschikbaar bij Boeing.
Alleen nog een KLM interieur bestellen !
L/N 1641 C/N 65420 B777-300ER B-20E7 (N5511Y) BOC AVIATION, Lsd CHINA SOUTHERN (WE411), first flight 21 Jan 2020.
Stored : Victorville (VCV) sinds 22 Maart 2022, zonder motoren.
N5511Y (ex B-20E7), VCV, 8 Mei 2023
Oorspronkelijk uploaded door G. Najberg, zie : https://www.planespotters.net/photo/143 ... -777-300er
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
- KLMSafetyHerald
- Scramble Junior
- Subscriber Scramble: KsH
En ook de 2e A321Neo (PH-AXB) 12144 is naar buiten gerold, nog zonder staart, ailerons en winglets...
https://www.flickr.com/photos/194588565 ... ateposted/
https://www.flickr.com/photos/194588565 ... ateposted/
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!