EHRD / NL 2024: Transavia schrapt vluchten vanwege technische oorzaken

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
Glidepath
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2006
Joined: 25 Mar 2006, 12:04

EHRD / NL 2024: Transavia schrapt vluchten vanwege technische oorzaken

Post by Glidepath »

Onduidelijk is in hoeverre het -ook of juist- effect heeft op hun activiteiten op ons EHRD / RTHA, maar TRA annuleert vanwege technische oorzaken een flink aantal vluchten, volgens berichten zal dat ook in sep en okt. 2024 gebeuren
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair
32FIS
Posts: 18
Joined: 03 Feb 2013, 21:20
Type of spotter: F4 mil only
Subscriber Scramble: Ton van Schaik
Location: Bilthoven, Holland

Re: EHRD / NL 2024: Transavia schrapt vluchten vanwege technische oorzaken

Post by 32FIS »

Als je een vlucht geboekt hebt met deze geldwolven, veel geld voor een ticket vragen maar geen prestaties leveren, ben je mooi de sjaak.
Ook in consumenten programma's komt deze "Low Cost" maatschappij vaak voor vanwege wanprestaties. Ik ben gestopt met vluchten met deze maatschappij.
Ton van Schaik
LJ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 150
Joined: 29 Oct 2003, 19:22
Location: Heiloo, The Netherlands

Re: EHRD / NL 2024: Transavia schrapt vluchten vanwege technische oorzaken

Post by LJ »

32FIS wrote: 01 Aug 2024, 10:32 Als je een vlucht geboekt hebt met deze geldwolven, veel geld voor een ticket vragen maar geen prestaties leveren, ben je mooi de sjaak.
Ook in consumenten programma's komt deze "Low Cost" maatschappij vaak voor vanwege wanprestaties. Ik ben gestopt met vluchten met deze maatschappij.
Defineer "veel geld". Wij gaan volgende week voor ongeveer EUR 350pp retour (inclusief de nodige belastingen, exclusief baggage en zitplaatsreservering) naar Spanje met een gezin van 4 a(allen volgens de luchtvaart volwassenen). Persoonlijk vind ik dit erg weinig, zeker voor het hoogseizoen. Overigens, wij behoren tot degene die enigszins "getroffen" zijn door de problemen bij HV. Moeten nu vanaf Schiphol vertrekken in plaats van Rotterdam omdat HV de vlucht geannuleerd heeft. Erg jammer en lastig (schema vanaf Rotterdam was veel beter), maar gelukkig is hun klanteservice aardig en doet het wat je hun vraagt (oftewel, ze boeken je om op de vluchten die jij wilt, niet degene die je in eerste instantie krijgt voorgeschoteld).
LJ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 150
Joined: 29 Oct 2003, 19:22
Location: Heiloo, The Netherlands

Re: EHRD / NL 2024: Transavia schrapt vluchten vanwege technische oorzaken

Post by LJ »

Glidepath wrote: 01 Aug 2024, 10:06 Onduidelijk is in hoeverre het -ook of juist- effect heeft op hun activiteiten op ons EHRD / RTHA, maar TRA annuleert vanwege technische oorzaken een flink aantal vluchten, volgens berichten zal dat ook in sep en okt. 2024 gebeuren
Het is duidelijk dat zij de minder bezette vluchten eruit gooien. Als je kijkt naar het schema naar Montpellier, dan zie je dat veel vluchten eruit zijn gehaald. Ook zie je erg veel last-minute aanpassingen, en lijkt het dat ze op sommige bestemmingen vertragingen nemen. In ieder geval veel werk voor hun planners.
wingview
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 152
Joined: 01 Oct 2009, 17:30

Re: EHRD / NL 2024: Transavia schrapt vluchten vanwege technische oorzaken

Post by wingview »

Ik ben benieuwd wanneer Patric van de afdeling "Allemaal doorlopen, niets aan de hand" ons weer gaat vertellen dat alles soepel gaat bij HV. Overigens, vandaag voor de A321:
YHA doet 6 vluchten (ik denk een record want die kist staat regelmatig 1 of meerdere dagen aan de grond, verder (nog) niet ingepland).
YHB 4
YHW 0
YHX 4
YHY 0
YHZ 2
Dus vandaag van de mogelijke 36 op een dag worden er maar 16 uitgevoerd en HV maar zeggen dat ze allemaal operationeel zijn?! OTP is ook drama. Voor morgen, tot dusver, 6 rotaties (12 vluchten)...
LJ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 150
Joined: 29 Oct 2003, 19:22
Location: Heiloo, The Netherlands

Re: EHRD / NL 2024: Transavia schrapt vluchten vanwege technische oorzaken

Post by LJ »

wingview wrote: 01 Aug 2024, 14:39 Dus vandaag van de mogelijke 36 op een dag worden er maar 16 uitgevoerd en HV maar zeggen dat ze allemaal operationeel zijn?! OTP is ook drama. Voor morgen, tot dusver, 6 rotaties (12 vluchten)...
De vraag is echter hoeveel vluchten er oorspronkelijk voor deze kisten gepland stonden en ook hoeveel er geannuleerd zijn. Zal mij namelijk niet verbazen als het lage gebruik ingecalculeerd is omdat dit een nieuw type is voor Transavia en men dus minimaal 1 kist op standby heeft staan. Immers, als je een volgeboekte A321 hebt, kan je die niet vervangen door een 737-800 zonder dat je mensen achterlaat. Zolang men de vluchten uitvoert die oorsponkelijk gepland stonden, zijn er geen operationele problemen.
User avatar
Glidepath
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2006
Joined: 25 Mar 2006, 12:04

Re: EHRD / NL 2024: Transavia schrapt vluchten vanwege technische oorzaken

Post by Glidepath »

ter vergelijking met TRA:
Easyjet draait economische gezien (volgens hun eigen cijfers en volgens analisten in het veld) momenteel behoorlijk goed, Dit in tegenstelling tot Ryanair, dat nu slecht draait,

Vanaf EHAM vliegen is inderdaad beaucoup minder comfortabel dan van EHRD. Hoewel ik alle wachttijd >14 minuten als verloren tijd beschouw, ongeacht op welk veld. :P
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair
wingview
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 152
Joined: 01 Oct 2009, 17:30

Re: EHRD / NL 2024: Transavia schrapt vluchten vanwege technische oorzaken

Post by wingview »

De vraag is echter hoeveel vluchten er oorspronkelijk voor deze kisten gepland stonden en ook hoeveel er geannuleerd zijn. Zal mij namelijk niet verbazen als het lage gebruik ingecalculeerd is omdat dit een nieuw type is voor Transavia en men dus minimaal 1 kist op standby heeft staan. Immers, als je een volgeboekte A321 hebt, kan je die niet vervangen door een 737-800 zonder dat je mensen achterlaat. Zolang men de vluchten uitvoert die oorsponkelijk gepland stonden, zijn er geen operationele problemen.
Er staan vandaag 3 kisten (W-X-Y) stil. Als een 737 vlucht is geannuleerd zet je daar een A321 voor in en andersom. Bij het laatste krijg je misschien niet iedereen mee maar wel het grootste deel. De A321 is nu bijna 9 maanden in gebruik dus qua vliegers zou dat nu toch ook wel eens op orde mogen zijn. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er bij HV een beetje creatief wordt nagedacht hoe problemen op te lossen.
Ik heb het idee dat HV veel teveel vluchten heeft laten boeken en gedacht hebbende, we zien wel waar het schip strandt.
LJ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 150
Joined: 29 Oct 2003, 19:22
Location: Heiloo, The Netherlands

Re: EHRD / NL 2024: Transavia schrapt vluchten vanwege technische oorzaken

Post by LJ »

Het volgende slachtoffer lijkt de PH-HXI te worden. Deze kist staat sind het middaguur op Santorini voor de terugvlucht naar Brussel. De PH-HBK is vanmiddag naar Brussel gevlogen om de vlucht naar Bari over te nemen. Nu hopen voor HV dat de problemen met de PH-HXI niet te groot zijn (de PH-HSI staat volgens mij nog steeds in Lissabon). Ben blij dat ik niet in de planning bij Transavia werk......de puzzel wordt steeds moeilijker (alhoewel de betrokken persoon het msischien ook als een uitdaging ziet). Overigens, het lijkt erop alsof HV graag de vlucht naar Palma de Mallorca annuleert. Ik zie dat er op de 13e geen vluchten naar Eindhoven meer beschikbaar zijn (en die naar Amsterdam volgeboekt lijken te zijn). Tenzij alles opeens volgeboekt is (was een paar dagen geleden nog niet met nog de goedkope tarieven beschikbaar). Gelukkig voor HV is het zomerseizoen bijna voorbij.
robin27198
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 558
Joined: 03 Nov 2014, 13:06
Type of spotter: Civiel
Subscriber Scramble: nee
Location: EHGG/GRQ

Re: EHRD / NL 2024: Transavia schrapt vluchten vanwege technische oorzaken

Post by robin27198 »

LJ wrote: 04 Aug 2024, 18:33 Het volgende slachtoffer lijkt de PH-HXI te worden. Deze kist staat sind het middaguur op Santorini voor de terugvlucht naar Brussel. De PH-HBK is vanmiddag naar Brussel gevlogen om de vlucht naar Bari over te nemen. Nu hopen voor HV dat de problemen met de PH-HXI niet te groot zijn (de PH-HSI staat volgens mij nog steeds in Lissabon). Ben blij dat ik niet in de planning bij Transavia werk......de puzzel wordt steeds moeilijker (alhoewel de betrokken persoon het msischien ook als een uitdaging ziet). Overigens, het lijkt erop alsof HV graag de vlucht naar Palma de Mallorca annuleert. Ik zie dat er op de 13e geen vluchten naar Eindhoven meer beschikbaar zijn (en die naar Amsterdam volgeboekt lijken te zijn). Tenzij alles opeens volgeboekt is (was een paar dagen geleden nog niet met nog de goedkope tarieven beschikbaar). Gelukkig voor HV is het zomerseizoen bijna voorbij.
HXI was maar kort TD vanmorgen die kant op gevlogen kist is inmiddels weer onderweg naar Brussel.
PH-HSA ook weer onderweg naar AMS na 9 dagen op ACE te hebben gestaan.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”