KLM praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Enfin, zojuist is PH-AXB vertrokken voor haar volgende commerciële vlucht als KL1275. AXA vliegt intussen de standaard KL1225. Eerder zou de normale operatie starten met Parijs op de 7e.
- KLMSafetyHerald
- Scramble Junior
- Posts: 230
- Joined: 16 Oct 2018, 16:11
- Subscriber Scramble: KsH
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Allereerst gefeliciteerd vandaag met 105 jaar KLM
Als je kijkt naar de aantallen E190's tussen de september (of eerdere edities van dit jaar) en de oktober editie van de Holland Herald zie je dat het aantal van 30 naar 27 is gezakt, oftewel 3 stuks lijken er uit te gaan deze maand, en dat zijn misschien alle 3 de bovengenoemde?
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik denk dat de EZT en EZU nog in de lijst stonden. Het begon met 32, nadat de KZI/K naar Hop waren vertrokken 30. Na EZT/U 28. Nu 27 is dus of EXC of EZH/Z.KLMSafetyHerald wrote: ↑07 Oct 2024, 11:59
Als je kijkt naar de aantallen E190's tussen de september (of eerdere edities van dit jaar) en de oktober editie van de Holland Herald zie je dat het aantal van 30 naar 27 is gezakt, oftewel 3 stuks lijken er uit te gaan deze maand, en dat zijn misschien alle 3 de bovengenoemde?
- KLMSafetyHerald
- Scramble Junior
- Posts: 230
- Joined: 16 Oct 2018, 16:11
- Subscriber Scramble: KsH
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik heb ze even nageteld en klopt wat je zegt. Zijn er nu 28 actief - dat is zonder de EZI,EZK,EZT en EZU. Dus gaat er inderdaad 1 uit. Zou zelf eerder gokken op de EZH of EZZInkjet wrote: ↑07 Oct 2024, 13:49Ik denk dat de EZT en EZU nog in de lijst stonden. Het begon met 32, nadat de KZI/K naar Hop waren vertrokken 30. Na EZT/U 28. Nu 27 is dus of EXC of EZH/Z.KLMSafetyHerald wrote: ↑07 Oct 2024, 11:59
Als je kijkt naar de aantallen E190's tussen de september (of eerdere edities van dit jaar) en de oktober editie van de Holland Herald zie je dat het aantal van 30 naar 27 is gezakt, oftewel 3 stuks lijken er uit te gaan deze maand, en dat zijn misschien alle 3 de bovengenoemde?
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Het is EXC geworden, is mij gemeld.
KLMSafetyHerald wrote: ↑07 Oct 2024, 14:08Ik heb ze even nageteld en klopt wat je zegt. Zijn er nu 28 actief - dat is zonder de EZI,EZK,EZT en EZU. Dus gaat er inderdaad 1 uit. Zou zelf eerder gokken op de EZH of EZZInkjet wrote: ↑07 Oct 2024, 13:49Ik denk dat de EZT en EZU nog in de lijst stonden. Het begon met 32, nadat de KZI/K naar Hop waren vertrokken 30. Na EZT/U 28. Nu 27 is dus of EXC of EZH/Z.KLMSafetyHerald wrote: ↑07 Oct 2024, 11:59
Als je kijkt naar de aantallen E190's tussen de september (of eerdere edities van dit jaar) en de oktober editie van de Holland Herald zie je dat het aantal van 30 naar 27 is gezakt, oftewel 3 stuks lijken er uit te gaan deze maand, en dat zijn misschien alle 3 de bovengenoemde?
- 747classic
- Scramble Senior
- Posts: 383
- Joined: 30 May 2013, 15:38
- Location: Near EHTW
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Mischien iets voor KLM, ICA uitbreiding op korte termijn, aangezien de KLM 787-10's wel erg vertraagd worden afgeleverd.
De laatste fabrieksnieuwe 777-300ER, besteld door China Southern Airlines (CZ) , maar nooit afgeleverd, is op 9 Oktober overgenomen door Boeing Capital Cooperation (BCC), de lease/sell arm van Boeing.
De bottleneck zou de de cabine inrichting kunnen zijn (levering stoelen, etc), maar de recente ervaring met de Business class + Premium Comfort Class ombouw zou kunnen helpen.
Vliegtuig specificaties :
L/N 1641, C/N 65420, B777-300ER, (ex B-20E7) N874BC, F/F 21 Jan 2020, stored at VCV., zonder motoren.
KLM heeft in het verleden al iets soortgelijks gedaan met de PH-AON !
zie : https://www.upinthesky.nl/2021/12/25/ee ... de-ph-aon/
De laatste fabrieksnieuwe 777-300ER, besteld door China Southern Airlines (CZ) , maar nooit afgeleverd, is op 9 Oktober overgenomen door Boeing Capital Cooperation (BCC), de lease/sell arm van Boeing.
De bottleneck zou de de cabine inrichting kunnen zijn (levering stoelen, etc), maar de recente ervaring met de Business class + Premium Comfort Class ombouw zou kunnen helpen.
Vliegtuig specificaties :
L/N 1641, C/N 65420, B777-300ER, (ex B-20E7) N874BC, F/F 21 Jan 2020, stored at VCV., zonder motoren.
KLM heeft in het verleden al iets soortgelijks gedaan met de PH-AON !
zie : https://www.upinthesky.nl/2021/12/25/ee ... de-ph-aon/
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 750
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Dit lijkt me stug, ze hebben niet genoeg crew om de bestaande vloot voldoende uren te laten vliegen.747classic wrote: ↑11 Oct 2024, 12:09 Mischien iets voor KLM, ICA uitbreiding op korte termijn, aangezien de KLM 787-10's wel erg vertraagd worden afgeleverd.
De laatste fabrieksnieuwe 777-300ER, besteld door China Southern Airlines (CZ) , maar nooit afgeleverd, is op 9 Oktober overgenomen door Boeing Capital Cooperation (BCC), de lease/sell arm van Boeing.
De bottleneck zou de de cabine inrichting kunnen zijn (levering stoelen, etc), maar de recente ervaring met de Business class + Premium Comfort Class ombouw zou kunnen helpen.
Vliegtuig specificaties :
L/N 1641, C/N 65420, B777-300ER, (ex B-20E7) N874BC, F/F 21 Jan 2020, stored at VCV., zonder motoren.
KLM heeft in het verleden al iets soortgelijks gedaan met de PH-AON !
zie : https://www.upinthesky.nl/2021/12/25/ee ... de-ph-aon/
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Ik gok dat Boeing dit toestel gaat gebruiken voor een grotere vis dan KLM die tevreden moet worden gehouden met de nóg tragere aflevering van de 777X-toestellen.747classic wrote: ↑11 Oct 2024, 12:09 Mischien iets voor KLM, ICA uitbreiding op korte termijn, aangezien de KLM 787-10's wel erg vertraagd worden afgeleverd.
Het laat imho wel zien hoe beroerd de financiële situatie van Boeing is: als het zelfs al loont om VCV af te struinen naar "restanten" die luchtwaardig te maken zijn...
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Nog meer Boeing 777-300ER's?FredvZ wrote: ↑13 Oct 2024, 16:43Ik gok dat Boeing dit toestel gaat gebruiken voor een grotere vis dan KLM die tevreden moet worden gehouden met de nóg tragere aflevering van de 777X-toestellen.747classic wrote: ↑11 Oct 2024, 12:09 Misschien iets voor KLM, ICA uitbreiding op korte termijn, aangezien de KLM 787-10's wel erg vertraagd worden afgeleverd.
Het laat imho wel zien hoe beroerd de financiële situatie van Boeing is: als het zelfs al loont om VCV af te struinen naar "restanten" die luchtwaardig te maken zijn...
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Eerste lijnnummer is bekend voor de A350-900 MSN809 is er al bekend welke reg de 350 serie gaat krijgen ?
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
De oorspronkelijke order zou in de seriePH-AZ* geregistreerd worden. Wellicht worden deze opnieuw gereserveerd?
== All is well, as long as we keep spinning ==
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
Was het niet de bedoeling dat de A320neo’s de AZ*-registraties krijgen?
- KLMSafetyHerald
- Scramble Junior
- Posts: 230
- Joined: 16 Oct 2018, 16:11
- Subscriber Scramble: KsH
- Location: Netherlands
- Contact:
Re: KLM praat/discussie/speculeer corner
A350-1041F MSN 852 is voor KLM Cargo
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!