Die 707 destijds zag er echt verschrikkelijk uit. Echt een wonder dat die het land nog uit mocht vliegen.ErikFB wrote:Was die 707 ook zo beschadigd als onze portugese "vriend" ??? Kijk
laten staan terwijl er geen schade aan is, is een, maar de kist die nu
op Oost staat te verrotten om het zo maar te zeggen vliegwaardig te maken gezien de schade gaat meer tijd en geld kosten. Vraag mij trouwens af of Air Luxor ( eigenaar ??) nog wel bestaat en met L-1011's
vliegt of ondertussen ook al de vloot heeft vernieuwd.
REQ: Tristar CS-TMR op Schiphol
Moderator: gatso76
Forum rules
- phkza
- Scramble Addict
- Posts: 2260
- Joined: 21 Nov 2005, 22:38
- Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!
-
- Scramble Senior
- Posts: 466
- Joined: 17 Nov 2004, 23:05
- Location: EBBR
De TriStars werden in 2004 naar Luzair overgeheveld (dus al voor het "ongeluk" van de Mike Romeo op AMS). Aangezien Luzair zijn andere L1011 CS-TMP nog steeds in dienst heeft, lijkt het me waarschijnlijk dat de CS-TMR hun ook nog steeds toebehoord. Trouwens, de actieve L1011 kreeg pas een nieuw "kleurtje" : a/w met Luzair titels.ErikFB wrote:Vraag mij trouwens af of Air Luxor ( eigenaar ??) nog wel bestaat en met L-1011's
vliegt of ondertussen ook al de vloot heeft vernieuwd.
Air Luxor is intussen omgedoopt in HiFly en heeft een vloot van 2 A320's en 1 A330.
Groetjes, Robin Bamps.
-
- Scramble Senior
- Posts: 466
- Joined: 17 Nov 2004, 23:05
- Location: EBBR
Zo zag hij eruit :http://www.airliners.net/open.file/0017029/M/phkza wrote:Die 707 destijds zag er echt verschrikkelijk uit. Echt een wonder dat die het land nog uit mocht vliegen.
Foto stamt uit 1993 blijkbaar.Ik heb ook kunnen uitvogelen dat het toestel op 4 maart 1996 vanaf Schiphol vertrokken is naar Oostende.
Het toestel is 5 jaar later (1998) in Mombasa gecrasht. Vloog toen voor Air Memphis, nog steeds met ZAS cheatline maar met MHS titels.
Voor de geïnteresseerden : http://aviation-safety.net/database/rec ... 19980310-0
Groetjes, Robin Bamps.
Last edited by Robin_Bamps on 03 Aug 2006, 12:33, edited 1 time in total.
Naar mijn mening is die Tristar niet 'zo' beschadigd hoor.ErikFB wrote:Was die 707 ook zo beschadigd als onze portugese "vriend" ???
Na het eerst ongeval op Schiphol, ruim 2 jaar geleden is het onderstel (of een deel hiervan) vervangen en eventueel nog wat andere dingen. Dikke pech had de kist toen hij na zijn reparaties op Schiphol zijn eerste vlucht weer zou maken. Tijdens de start ging er toen iets mis met één van zijn motoren en sindsdien staat de kist op diverse plaatsen op Schiphol geparkeerd. Als ik wat vroeg ben voor mijn werk rij ik er nog weleens langs en wat je nu aan de buitenkant kan zien is dat motor 3, rechtsbuiten verdwenen is. Voor de rest is alles afgeplakt en ingepakt en je zou zeggen een nieuwe motor eronder en vliegen met die hap...alleen duurt dit door onbekende omstandigheden 'lang'.
Naar mijn mening zijn verhalen zoals 'vast zittende remmen', 'rottende lucht binnen in' enz enz uit de lucht gegrepen...gezien de lengte van het topic weet niemand het eigenlijk dus en misschien zit ik er ook wel naast...
Misschien dat de huidige 'eigenaar' Luzair, Air Luxor of wie dan ook de machine te koop aanbiedt met de voorwaarde dat de kosten voor de reparatie, bewijs van luchtvaardigheid en parkeergeld voor de nieuwe eigenaar is...
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Gatso wrote
-quote-
Misschien dat de huidige 'eigenaar' Luzair, Air Luxor of wie dan ook de machine te koop aanbiedt met de voorwaarde dat de kosten voor de reparatie, bewijs van luchtvaardigheid en parkeergeld voor de nieuwe eigenaar is...
-unquote-
Ben benieuwd welke toko zo gek is daar in te trappen!!! Iemand al een idee wat de parkeerkosten zijn tot op heden??? Tel daarnaast de andere kosten en denk dat je met de lease van een nieuw toestel ( misschien koop) al een aardig eind beter uit bent
-quote-
Misschien dat de huidige 'eigenaar' Luzair, Air Luxor of wie dan ook de machine te koop aanbiedt met de voorwaarde dat de kosten voor de reparatie, bewijs van luchtvaardigheid en parkeergeld voor de nieuwe eigenaar is...
-unquote-
Ben benieuwd welke toko zo gek is daar in te trappen!!! Iemand al een idee wat de parkeerkosten zijn tot op heden??? Tel daarnaast de andere kosten en denk dat je met de lease van een nieuw toestel ( misschien koop) al een aardig eind beter uit bent
Gewoon tegen SPL zeggen dat je ervoor zorgt dat je hem luchtwaardig maakt en ruimte maakt voor hun(als andere maatschappij dan)door hem Gratis voor hun weg te halenErikFB wrote:ben benieuwd welke toko zo gek is daar in te trappen!!! Iemand al een idee wat de parkeerkosten zijn tot op heden??? Tel daarnaast de andere kosten en denk dat je met de lease van een nieuw toestel ( misschien koop) al een aardig eind beter uit bent
Greetings Ton
-
- Scramble Rookie
- Posts: 98
- Joined: 09 Oct 2003, 16:58
- jfaltena
- Scramble Master
- Posts: 3005
- Joined: 09 Dec 2003, 17:08
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: jfaltena
- Location: Home or @ any Airfield
Ik heb van horen zeggen dat het geen "dikke pech" was... na de eerste flame-out (toen die bak de halve dag de Kaagbaan en afslag S1 heeft geblokkeerd) en de daarop volgende reparaties is er tegen de piloten expliciet gezegd dat ze max. 80% vermogen mochten gebruiken tijdens de start. Helaas was dat niet duidelijk overgekomen en probeerden de piloten alsnog met 100% vermogen de lucht in te komen, met wederom een prachtig vuurwerk als resultaat... en sindsdien staat die bak op Little Mojave op Schiphol Oost...gatso76 wrote:Naar mijn mening is die Tristar niet 'zo' beschadigd hoor.ErikFB wrote:Was die 707 ook zo beschadigd als onze portugese "vriend" ???
Na het eerst ongeval op Schiphol, ruim 2 jaar geleden is het onderstel (of een deel hiervan) vervangen en eventueel nog wat andere dingen. Dikke pech had de kist toen hij na zijn reparaties op Schiphol zijn eerste vlucht weer zou maken. Tijdens de start ging er toen iets mis met één van zijn motoren en sindsdien staat de kist op diverse plaatsen op Schiphol geparkeerd.
Oh ja; als de prijzen ondertussen niet verhoogd zijn, dan is het parkeergeld ook wel uit te rekenen; staat op dit moment op € 1,50 per ton MTOW per 24 uur...
Grtz, John
- mipo72
- Scramble Addict
- Posts: 1571
- Joined: 10 Nov 2003, 22:17
- Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
- Subscriber Scramble: mipo72
- Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )
Oh ja; als de prijzen ondertussen niet verhoogd zijn, dan is het parkeergeld ook wel uit te rekenen; staat op dit moment op € 1,50 per ton MTOW per 24 uur...
Grtz, John[/quote]
Hoi,
Enig idee wat zo'n Tristar dan weegt????....
Grt,
Grtz, John[/quote]
Hoi,
Enig idee wat zo'n Tristar dan weegt????....
Grt,
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
- mipo72
- Scramble Addict
- Posts: 1571
- Joined: 10 Nov 2003, 22:17
- Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
- Subscriber Scramble: mipo72
- Location: EHPR ( Purmerend ) EHAM ( Schiphol B-platform )
Doe dit dan eens maal 730 dagen ( = 2 jaar) en dan kom je uit op : 252945.00 euro, kortom meer dan 2 en een halve ton in euro's alleen al aan stallingsgeld.ehusmann wrote:Volgens Airliners.net (TriStar 500):mipo72 wrote:Enig idee wat zo'n Tristar dan weegt????....
max takeoff 231,330kg (510,000lb).
Dus de kosten zouden dan op 231*€1,50=€346,50 per dag komen (als ik de prijs goed begrepen heb). Valt eigenlijk nog wel mee.....
Erwin
( ik wou dat ik dit geld op mijn rekening had staan )
Grt,
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
- patrick@tediek.com
- Scramble Die-Hard
- Posts: 750
- Joined: 01 Aug 2006, 17:33
- Location: Amsterdam