Kisten die terugkeren naar Schiphol, incidenten, enz.
Moderator: gatso76
Forum rules
- planespotters.nl
- Scramble Addict
- Posts: 1048
- Joined: 22 Jan 2007, 19:30
- Type of spotter: Military and F5+
- Location: Near EHVB
- Contact:
Ik woon in Voorschoten.
En ik kan je met zekerheid zeggen dat je helemaal gelijk hebt!
Zag net een Boeing 777 van KLM terugkomen van schiphol en hij ging gruwelijk laag over dat gold ook voor een Fokker 70 van KLM en een Boeing 747 KLM.
Waar Glidepath het over heeft.
Volgens mij komt het door het gebruik van de runways maar dat kan ik je niet met zekerheid vertellen.
Mvg Sander
En ik kan je met zekerheid zeggen dat je helemaal gelijk hebt!
Zag net een Boeing 777 van KLM terugkomen van schiphol en hij ging gruwelijk laag over dat gold ook voor een Fokker 70 van KLM en een Boeing 747 KLM.
Waar Glidepath het over heeft.
Volgens mij komt het door het gebruik van de runways maar dat kan ik je niet met zekerheid vertellen.
Mvg Sander
Last edited by planespotters.nl on 22 Jan 2007, 19:46, edited 1 time in total.
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5529
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Tja, ik zie een Dreamliner van de KLM.....Bokkum wrote:Boeing 777-300ER van KLM...??planespotters.nl wrote:Zag net een Boeing 777-300ER van KLM
Duurt nog wel ff, maar ik zie 'm wel....
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
primeur?
hi Erik,
Effe rechtzetten. Zo gewoon is het niet op de koers die ik waarnam. Deze preciese 747 koers was voor mij een primeur.
Misschien te doen met het feit dat Valkenburg CTR het niet meer doet?
en dat het bij deze windrichting gewoon WORDT.
ps
In dat geval verwacht ik nog wel wat klachten vanuit een groeistad in de regio haaglanden. (laatste grote commotie aldaar was met een il-76? inbound rotterdam, die volgens ooggetuigen 'op een flat wilde landen' en dergelijke paniekreacties.
Effe rechtzetten. Zo gewoon is het niet op de koers die ik waarnam. Deze preciese 747 koers was voor mij een primeur.
Misschien te doen met het feit dat Valkenburg CTR het niet meer doet?
en dat het bij deze windrichting gewoon WORDT.
ps
In dat geval verwacht ik nog wel wat klachten vanuit een groeistad in de regio haaglanden. (laatste grote commotie aldaar was met een il-76? inbound rotterdam, die volgens ooggetuigen 'op een flat wilde landen' en dergelijke paniekreacties.
Hoera d'revolutie, 't is eindelijk zover', maar de nwe leiders blijken net zo autoritair
- canberra
- Scramble Addict
- Posts: 1710
- Joined: 01 Dec 2004, 16:57
- Type of spotter: not too bad
- Location: The Hague
Will have to agree with Glidepath here. It was defiantly abnormal whatever the reason was.
I saw it from Den Haag Centre (when it made its turn from A12 to N44 towards SPL), and it was very very low compared to any aircraft I have seen here since I moved here 2 years ago.
Thought it maybe was a RTM-AMS flight.... But as nobody have mentioned anything I guess not...
/Michael
PS. Didn't see or hear any unusual Fk70s or B772s...
I saw it from Den Haag Centre (when it made its turn from A12 to N44 towards SPL), and it was very very low compared to any aircraft I have seen here since I moved here 2 years ago.
Thought it maybe was a RTM-AMS flight.... But as nobody have mentioned anything I guess not...
/Michael
PS. Didn't see or hear any unusual Fk70s or B772s...
Sure a good number people had 9/11 thoughts when they saw it.Glidepath wrote:In dat geval verwacht ik nog wel wat klachten vanuit een groeistad in de regio haaglanden. (laatste grote commotie aldaar was met een il-76? inbound rotterdam, die volgens ooggetuigen 'op een flat wilde landen' en dergelijke paniekreacties.
- Key
- Site Admin
- Posts: 11242
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Guys, I was working with a radar screen in front of me, I did not see everything I guess but no air traffic controller mentioned any 'too low' situation so I am convinced nothing was lower than 2000'. I did not say either that is what you are used to, it obviously is not, but it is nothing to be upset about: just wider circuits than usual resulting in planes lower than usual at your location. Lower than usual does not mean lower than intended.
Erik
Erik
What four words, Jimmy!?!
Kalitta returns to SPL after emergency
Hi guys,
Just got a phonecall from someone on the platform that a Kallitta 747 made an emergency return to Schiphol, don't know the facts about STD or a/c!
anyone for the info?
regards,
Just got a phonecall from someone on the platform that a Kallitta 747 made an emergency return to Schiphol, don't know the facts about STD or a/c!
anyone for the info?
regards,
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5529
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Hoort dit niet in deze thread ?
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
Hij landde niet op de 27, maar op de 24 en schoot een stukje te ver door waardoor hij de laatste 'afslag' miste. Hierdoor moest ie aan het einde van de baan omdraaien en was de 24 een korte tijd dicht, totdat die weer van de baan was.PH-BAS wrote:De enigste Kallita vlucht van vandaag is de N706CK. Volgens Schiphol.nl om 15:22 geland op de 27.
Zoals Michel al zegt, vreemd verhaal.
Groet,
thomaster
Bandits, 2o'clock!
Its 1:30-what'll I do til then?
Its 1:30-what'll I do til then?
Als jij het zegt geloof ik je direct. Een B/O 24 was het dus.thomaster wrote:Hij landde niet op de 27, maar op de 24 en schoot een stukje te ver door waardoor hij de laatste 'afslag' miste. Hierdoor moest ie aan het einde van de baan omdraaien en was de 24 een korte tijd dicht, totdat die weer van de baan was.PH-BAS wrote:De enigste Kallita vlucht van vandaag is de N706CK. Volgens Schiphol.nl om 15:22 geland op de 27.
Zoals Michel al zegt, vreemd verhaal.
Groet,
thomaster
Bedankt voor je duidelijke verhaal.
Ik stond er naast toen het gebeurde, dus ik kon het niet laten het te verbeteren!PH-BAS wrote:Als jij het zegt geloof ik je direct. Een B/O 24 was het dus.thomaster wrote:Hij landde niet op de 27, maar op de 24 en schoot een stukje te ver door waardoor hij de laatste 'afslag' miste. Hierdoor moest ie aan het einde van de baan omdraaien en was de 24 een korte tijd dicht, totdat die weer van de baan was.PH-BAS wrote:De enigste Kallita vlucht van vandaag is de N706CK. Volgens Schiphol.nl om 15:22 geland op de 27.
Zoals Michel al zegt, vreemd verhaal.
Groet,
thomaster
Bedankt voor je duidelijke verhaal.
Graag gedaan hoor!
Groet,
thomaster
Bandits, 2o'clock!
Its 1:30-what'll I do til then?
Its 1:30-what'll I do til then?