Forum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.
Today, 02/03/2007, I noticed a F100 departing runway 24 (via google earth) on a sort of spykerboor departure and once it got above Heerhugowaard (north of holland) it made a 180dgr turn back to the airport to intercept the ILS for 18R. It landed at 1429lt. Any idea what the reason was? Test flight or technical malfunction?
Very unusual for a test flight so I suspect it was our 'daily Fokker 100 return' This part of the fleet is suffering from quite some minor tech problems that are related to their maintenance past with other companies. I can not confirm that!
Op dit moment zijn er 33 Fokkers (50,70 en 100) met technische problemen.
Dat kunnen overigens ook kleine problemen zijn, zoals een koffiezetapparaat dat kapot is.
Maar het geeft toch wel aan dat er een serieus probleem is met de
Fokker vloot.
Heb wel vanmiddag rond 13.30 (?) op AMS een Fokker 100 (ik dacht de PH-OFC) horen vertrekken met een KLM73xx vluchtnummer. Zou dus een testvlucht zijn.
JetStar2 wrote:Heb wel vanmiddag rond 13.30 (?) op AMS een Fokker 100 (ik dacht de PH-OFC) horen vertrekken met een KLM73xx vluchtnummer. Zou dus een testvlucht zijn.
Het artikel behandeld het tekort aan technici in de gehele Nederlandse luchtvaartsector. Daarbij horen naast KLM ook Martinair, Transavia en Nayak want ook zij kampen met hevige onderbezettingen in personeel.
Hmmh, ik ziet er weinig tot niets schadelijks aan. Dagelijkse realiteit dat een kist op de grond blijft i.v.m technische/mechanische problemen. Algemeen bekend bij de PAX.