Martinair delivery topic and information
Moderator: gatso76
Forum rules
-
- Scramble Junior
- Posts: 123
- Joined: 25 Nov 2006, 16:18
word dat niet gedaan in shannon? of is dat de d-check?
heeft iemand trouwens informatie over de kist (ph-mci) die met landingear problemen in hav staat? ik hoorde dat ze dingen uit amerika wilden laten overvliegen maar aangezien die twee landen elkaar niet liggen schijnt dit niet te kunnen en gaat hij zelf naar miami om daar verder gemaakt te worden.
heeft iemand trouwens informatie over de kist (ph-mci) die met landingear problemen in hav staat? ik hoorde dat ze dingen uit amerika wilden laten overvliegen maar aangezien die twee landen elkaar niet liggen schijnt dit niet te kunnen en gaat hij zelf naar miami om daar verder gemaakt te worden.
Yep, de -MCJ was daar inderdaad voor een FC'tje.mph wrote:Uit mijn hoofd was ie daar voor een C-check bij Gamco. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.
Misschien was er geen capaciteit in Shannon? Just a thought...adrianovic wrote:word dat niet gedaan in shannon? of is dat de d-check?
De spares zijn ingevlogen (vanuit NL) in de Bahama's en van daar uit met een gecharterde kist doorgevlogen.adrianovic wrote:heeft iemand trouwens informatie over de kist (ph-mci) die met landingear problemen in hav staat? ik hoorde dat ze dingen uit amerika wilden laten overvliegen maar aangezien die twee landen elkaar niet liggen schijnt dit niet te kunnen en gaat hij zelf naar miami om daar verder gemaakt te worden.
Brgds MP744SF.
Hoi, sorry voor nog een vraag over de PH-MCE :
Donderdag is er bij ons (D) een vrije dag - Zal de PH-MCE dan nog op SPL
aanwezig zijn?
Dat zal de hoofdrede zijn om naar Nederland te gaan rijden!
Als ik het goed heb bekijken staat het toestel van Dag buiten voor de Hangar (maar dan kan als altijd snel veranderen)
Bedankt voor verdere informatie !
XX15
Donderdag is er bij ons (D) een vrije dag - Zal de PH-MCE dan nog op SPL
aanwezig zijn?
Dat zal de hoofdrede zijn om naar Nederland te gaan rijden!
Als ik het goed heb bekijken staat het toestel van Dag buiten voor de Hangar (maar dan kan als altijd snel veranderen)
Bedankt voor verdere informatie !
XX15
- RobertMB
- Scramble Die-Hard
- Posts: 919
- Joined: 28 Aug 2004, 12:44
- Subscriber Scramble: RobertMB
- Location: Groningen
Hallo,
Weet niet of de ex Martinair 747 Schiphol reeds heeft verlaten (na zijn testvlucht in GIRJet Cargo c/s op 27 april als PH-MCE). Echter is de registratie PH-MCE op 11 mei j.l. uitgeschreven door het IVW (reden: "verkocht naar Spanje").
Weet iemand het nieuwe EC-*** (EC-K**?) nummertje ?
MvG,
Robert
Weet niet of de ex Martinair 747 Schiphol reeds heeft verlaten (na zijn testvlucht in GIRJet Cargo c/s op 27 april als PH-MCE). Echter is de registratie PH-MCE op 11 mei j.l. uitgeschreven door het IVW (reden: "verkocht naar Spanje").
Weet iemand het nieuwe EC-*** (EC-K**?) nummertje ?
MvG,
Robert
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5535
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Gister stond de kist nog geparkeerd op het oude fokker baantje naast hangaar 12.
Bye, Chris.
Bye, Chris.
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5535
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
-
Hiya,
Not quite relevant for this topic, but i thought i'd mention this here:
Boeing 767 -31A 27619 595 PR-VAE Varig allocation ex PH-MCV
Credit: http://www.skyliner-aviation.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Bye, Chris.
Hiya,
Not quite relevant for this topic, but i thought i'd mention this here:
Boeing 767 -31A 27619 595 PR-VAE Varig allocation ex PH-MCV
Credit: http://www.skyliner-aviation.de" onclick="window.open(this.href);return false;
Bye, Chris.
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5535
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
streep wrote:PH-MCV is with ArkeFly now. Its been a long time since it flew for Martinair.
cHabu wrote:Not quite relevant for this topic, but i thought i'd mention this here
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5535
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
It probably means GOL will use the Varig name to operate long haul routes.....United wrote:I'm aware of that, but thanks.streep wrote:Het moederbedrijf van GOL heeft de handelsnaam VARIG gekocht.
Er zit een ingewikkelde bedrijfsstructuur achter.
Just like Air France to use the KLM name some time in the future...
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
- JS50557
- Scramble Master
- Posts: 4126
- Joined: 22 May 2003, 13:17
- Location: Hoofddorp (Toolenburg)
- Contact:
Lot Martinair onzeker
AMSTERDAM - De spanning over de toekomst van Martinair loopt op. Een van de scenario’s die een onderzoek heeft opgeleverd is een opsplitsing in een vracht- en een passagiersmaatschappij.
De aandeelhouders van Martinair – KLM (50%) en Maersk (50%) – komen vanavond bij elkaar om over het voortbestaan van Martinair te beslissen.
De onzekerheid en de onrust onder de medewerkers en ook bij de reisorganisaties is groot. Een mogelijkheid si dat van de passagiersoperaties de vliegactiviteiten worden geliquideerd of onder gebracht bij Transavia.
De vracht en intercontinentale passagedivisie zouden dan na een overname van de Maersk aandelen door de KLM onder de paraplu van de Koninklijke bgaan vallen, mits de EU daarvoor toestemming zou verlenen.
Voortzetting van de intercontinentale vliegactiviteiten van Martinair is sterk afhankelijk van de steun van de reisorganisaties, onder meer in ons land. Enkele touroperators steunen een initiatief van een consortium om Martinair over te nemen, omdat in voortzetting door KLM de bedreiging van een monopolie wordt gezien.
In het geval van voortzetting van Martinair door de KLM zal onherroepelijk aan de bel worden getrokken bij de Nederlandse concurrentieautoriteit NMa, zo verzekeren goed ingelichte bronnen rond het consortium, dat de kaarten heeft gezet op een geheel of gedeeltelijk Martinair.
De commissarissen hebben zich al eerde deze week gebogen over de adviezen van een commissie die onderzoek heeft gedaan naar de toekomst van Martinair.
De beide aandeelhouders willen dat een eind komt aan de huidige status quo rond de “vakantie” maatschappij, waar zware verliezen worden geleden. Maersk wil al lange tijd helemaal af van het belang in de Nederlandse maatschappij
De huidige president directeur van Martinair, Arie Verberk, stapt op, een top manager van de KLM, commercieel directeur Paul Gregorowitsch, staat klaar om hem op te volgen. De scheidende Martinair topman heeft binnen de directie laten weten dat hij nog blijft om zijn opvolger in te werken.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6598 ... html?p=2,1" onclick="window.open(this.href);return false;
De aandeelhouders van Martinair – KLM (50%) en Maersk (50%) – komen vanavond bij elkaar om over het voortbestaan van Martinair te beslissen.
De onzekerheid en de onrust onder de medewerkers en ook bij de reisorganisaties is groot. Een mogelijkheid si dat van de passagiersoperaties de vliegactiviteiten worden geliquideerd of onder gebracht bij Transavia.
De vracht en intercontinentale passagedivisie zouden dan na een overname van de Maersk aandelen door de KLM onder de paraplu van de Koninklijke bgaan vallen, mits de EU daarvoor toestemming zou verlenen.
Voortzetting van de intercontinentale vliegactiviteiten van Martinair is sterk afhankelijk van de steun van de reisorganisaties, onder meer in ons land. Enkele touroperators steunen een initiatief van een consortium om Martinair over te nemen, omdat in voortzetting door KLM de bedreiging van een monopolie wordt gezien.
In het geval van voortzetting van Martinair door de KLM zal onherroepelijk aan de bel worden getrokken bij de Nederlandse concurrentieautoriteit NMa, zo verzekeren goed ingelichte bronnen rond het consortium, dat de kaarten heeft gezet op een geheel of gedeeltelijk Martinair.
De commissarissen hebben zich al eerde deze week gebogen over de adviezen van een commissie die onderzoek heeft gedaan naar de toekomst van Martinair.
De beide aandeelhouders willen dat een eind komt aan de huidige status quo rond de “vakantie” maatschappij, waar zware verliezen worden geleden. Maersk wil al lange tijd helemaal af van het belang in de Nederlandse maatschappij
De huidige president directeur van Martinair, Arie Verberk, stapt op, een top manager van de KLM, commercieel directeur Paul Gregorowitsch, staat klaar om hem op te volgen. De scheidende Martinair topman heeft binnen de directie laten weten dat hij nog blijft om zijn opvolger in te werken.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/6598 ... html?p=2,1" onclick="window.open(this.href);return false;