Martinair delivery topic and information

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Locked
mph
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 190
Joined: 03 Mar 2003, 09:17

Post by mph »

Uit mijn hoofd was ie daar voor een C-check bij Gamco. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.
adrianovic
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 123
Joined: 25 Nov 2006, 16:18

Post by adrianovic »

word dat niet gedaan in shannon? of is dat de d-check?
heeft iemand trouwens informatie over de kist (ph-mci) die met landingear problemen in hav staat? ik hoorde dat ze dingen uit amerika wilden laten overvliegen maar aangezien die twee landen elkaar niet liggen schijnt dit niet te kunnen en gaat hij zelf naar miami om daar verder gemaakt te worden.
User avatar
MP744SF
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 341
Joined: 02 Nov 2004, 12:19
Contact:

Post by MP744SF »

mph wrote:Uit mijn hoofd was ie daar voor een C-check bij Gamco. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.
Yep, de -MCJ was daar inderdaad voor een FC'tje.
adrianovic wrote:word dat niet gedaan in shannon? of is dat de d-check?
Misschien was er geen capaciteit in Shannon? Just a thought...
adrianovic wrote:heeft iemand trouwens informatie over de kist (ph-mci) die met landingear problemen in hav staat? ik hoorde dat ze dingen uit amerika wilden laten overvliegen maar aangezien die twee landen elkaar niet liggen schijnt dit niet te kunnen en gaat hij zelf naar miami om daar verder gemaakt te worden.
De spares zijn ingevlogen (vanuit NL) in de Bahama's en van daar uit met een gecharterde kist doorgevlogen.

Brgds MP744SF.
xx15
Posts: 12
Joined: 25 Nov 2005, 20:52
Location: Bocholt

Post by xx15 »

Hoi, sorry voor nog een vraag over de PH-MCE :

Donderdag is er bij ons (D) een vrije dag - Zal de PH-MCE dan nog op SPL
aanwezig zijn?

Dat zal de hoofdrede zijn om naar Nederland te gaan rijden!

Als ik het goed heb bekijken staat het toestel van Dag buiten voor de Hangar (maar dan kan als altijd snel veranderen)

Bedankt voor verdere informatie !

XX15
User avatar
RobertMB
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 919
Joined: 28 Aug 2004, 12:44
Subscriber Scramble: RobertMB
Location: Groningen

Post by RobertMB »

Hallo,

Weet niet of de ex Martinair 747 Schiphol reeds heeft verlaten (na zijn testvlucht in GIRJet Cargo c/s op 27 april als PH-MCE). Echter is de registratie PH-MCE op 11 mei j.l. uitgeschreven door het IVW (reden: "verkocht naar Spanje").

Weet iemand het nieuwe EC-*** (EC-K**?) nummertje ?

MvG,

Robert
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5535
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Post by cHabu »

Gister stond de kist nog geparkeerd op het oude fokker baantje naast hangaar 12.

Bye, Chris.
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5535
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Post by cHabu »

-

Hiya,

Not quite relevant for this topic, but i thought i'd mention this here:

Boeing 767 -31A 27619 595 PR-VAE Varig allocation ex PH-MCV

Credit: http://www.skyliner-aviation.de" onclick="window.open(this.href);return false;

Bye, Chris.
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Post by streep »

PH-MCV is with ArkeFly now. Its been a long time since it flew for Martinair.

Streep
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Post by 76-er »

Yep, MCV left MP in 2002, after a 7-year lease from ILFC.
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5535
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Post by cHabu »

streep wrote:PH-MCV is with ArkeFly now. Its been a long time since it flew for Martinair.
cHabu wrote:Not quite relevant for this topic, but i thought i'd mention this here
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
United
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 410
Joined: 11 Oct 2005, 17:43
Subscriber Scramble: United
Location: AMS

Post by United »

cHabu wrote:
streep wrote:PH-MCV is with ArkeFly now. Its been a long time since it flew for Martinair.
cHabu wrote:Not quite relevant for this topic, but i thought i'd mention this here
According to airliners.net MCV is going to Brasil. GOL will take it as PR-VAE.

United
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Post by streep »

Het moederbedrijf van GOL heeft de handelsnaam VARIG gekocht.
Er zit een ingewikkelde bedrijfsstructuur achter.


Streep.
User avatar
United
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 410
Joined: 11 Oct 2005, 17:43
Subscriber Scramble: United
Location: AMS

Post by United »

streep wrote:Het moederbedrijf van GOL heeft de handelsnaam VARIG gekocht.
Er zit een ingewikkelde bedrijfsstructuur achter.


Streep.
I'm aware of that, but thanks. :D

United
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5535
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Post by cHabu »

United wrote:
streep wrote:Het moederbedrijf van GOL heeft de handelsnaam VARIG gekocht.
Er zit een ingewikkelde bedrijfsstructuur achter.
I'm aware of that, but thanks.
It probably means GOL will use the Varig name to operate long haul routes.....

Just like Air France to use the KLM name some time in the future... ;)
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
JS50557
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4126
Joined: 22 May 2003, 13:17
Location: Hoofddorp (Toolenburg)
Contact:

Lot Martinair onzeker

Post by JS50557 »

AMSTERDAM - De spanning over de toekomst van Martinair loopt op. Een van de scenario’s die een onderzoek heeft opgeleverd is een opsplitsing in een vracht- en een passagiersmaatschappij.

De aandeelhouders van Martinair – KLM (50%) en Maersk (50%) – komen vanavond bij elkaar om over het voortbestaan van Martinair te beslissen.

De onzekerheid en de onrust onder de medewerkers en ook bij de reisorganisaties is groot. Een mogelijkheid si dat van de passagiersoperaties de vliegactiviteiten worden geliquideerd of onder gebracht bij Transavia.

De vracht en intercontinentale passagedivisie zouden dan na een overname van de Maersk aandelen door de KLM onder de paraplu van de Koninklijke bgaan vallen, mits de EU daarvoor toestemming zou verlenen.

Voortzetting van de intercontinentale vliegactiviteiten van Martinair is sterk afhankelijk van de steun van de reisorganisaties, onder meer in ons land. Enkele touroperators steunen een initiatief van een consortium om Martinair over te nemen, omdat in voortzetting door KLM de bedreiging van een monopolie wordt gezien.

In het geval van voortzetting van Martinair door de KLM zal onherroepelijk aan de bel worden getrokken bij de Nederlandse concurrentieautoriteit NMa, zo verzekeren goed ingelichte bronnen rond het consortium, dat de kaarten heeft gezet op een geheel of gedeeltelijk Martinair.

De commissarissen hebben zich al eerde deze week gebogen over de adviezen van een commissie die onderzoek heeft gedaan naar de toekomst van Martinair.

De beide aandeelhouders willen dat een eind komt aan de huidige status quo rond de “vakantie” maatschappij, waar zware verliezen worden geleden. Maersk wil al lange tijd helemaal af van het belang in de Nederlandse maatschappij

De huidige president directeur van Martinair, Arie Verberk, stapt op, een top manager van de KLM, commercieel directeur Paul Gregorowitsch, staat klaar om hem op te volgen. De scheidende Martinair topman heeft binnen de directie laten weten dat hij nog blijft om zijn opvolger in te werken.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/6598 ... html?p=2,1" onclick="window.open(this.href);return false;
Locked

Return to “Amsterdam - Schiphol”