Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Moderator: gatso76
Forum rules
In de laatste Schipholland (het huis aan huis blaadje over Schiphol dat in de omgeving wordt verspreid) stond dat er eerst een tijdelijke plek bij de polderbaan komt (of al is) aan de IJweg. Later zal er een definitieve komen, maar daar moeten de vergunningen nog voor worden aangevraagd. Als de vergunning er is zal er in samenspraak met spotters een plek worden gekozen....... Aldus Schipholland, iemand enig idee wie er in overleg is met de directie?
Helaas stonden er geen data bij van sluiting of opening.
Erwin
Helaas stonden er geen data bij van sluiting of opening.
Erwin
- frank kramer
- Scramble Master
- Posts: 4658
- Joined: 28 Jun 2003, 21:58
- Subscriber Scramble: frank kramer
- Location: het kan in Almere
volgens luchtvaartnieuws.nl gaan dezelfde collega-spotters die de handtekeningenactie hebben georganiseerd samen met de luchthaven een enquete houden naar onze spotterswensen voor een nieuwe spottersplek langs de Polderbaan. Mijn eerste wens zou dan (dus) zijn dat SPL de 06-24 sluit.. (als de spottersplek weg moet, dan de baan ook maar!) Maar ja, dat zal wel niet gebeuren denk ik zo
Ik zou zeggen: iedereen invullen die hap! Kan die enquete hier niet on-line worden gezet?
Ik zou zeggen: iedereen invullen die hap! Kan die enquete hier niet on-line worden gezet?
Frank Kramer
Always going forward... still can't find reverse!
Always going forward... still can't find reverse!
- EHAM
- Scramble Master
- Posts: 3415
- Joined: 30 Apr 2005, 21:32
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: Joost de Wit
- Location: Hoofddorp
- Contact:
Wat nieuws over de toekomst van Schiphol: er zijn plannen voor een "tweede Kaagbaan"!
Dit is mijn bron: http://www.nu.nl/news/1093887/30/Schiph ... _baan.html
Groeten,
Dit is mijn bron: http://www.nu.nl/news/1093887/30/Schiph ... _baan.html
Groeten,
Klopt, dit is ook uitgebreid in het nieuws geweest op RTL-4 om 19.30. Misschien dat de late uitzending hier ook nog over bericht.
Plan is om ten zuiden van de Kaag parallel een zesde baan aan te leggen, om de verwachte groei naar 85 miljoen pax aan te kunnen, maar vanuit de regering wordt nogal cynisch gereageerd omdat andere grote luchthavens zoals Heathrow, Charles de Gaulle en Dusseldorf met minder banen meer passagiers verwerken. Vooralsnog is er dus nog helemaal niets zeker. Ook Rijssenhout (gem. Haarlemmermeer) maakt zich nog niet druk om wat komen gaat. Milieudefensie daarentegen wel, maar dat is logisch.
En voor de spotters: Tja, misschien ooit weer een toegankelijke spottersplek a la Rozenburg, wie weet!
Plan is om ten zuiden van de Kaag parallel een zesde baan aan te leggen, om de verwachte groei naar 85 miljoen pax aan te kunnen, maar vanuit de regering wordt nogal cynisch gereageerd omdat andere grote luchthavens zoals Heathrow, Charles de Gaulle en Dusseldorf met minder banen meer passagiers verwerken. Vooralsnog is er dus nog helemaal niets zeker. Ook Rijssenhout (gem. Haarlemmermeer) maakt zich nog niet druk om wat komen gaat. Milieudefensie daarentegen wel, maar dat is logisch.
En voor de spotters: Tja, misschien ooit weer een toegankelijke spottersplek a la Rozenburg, wie weet!
Het probleem is -denk ik- niet zozeer de capaciteit, maar meer de continuïteit in geval van harde wind. Omdat die 9 van de 10 keer uit het zuidwesten komt, moet de capaciteit met het huidige banenstelsel bijna altijd "geknepen" worden! Met een parallelle kaagbaan zal dat niet het geval zijn. Ik verwacht verder dat als deze baan er mocht komen, de buitenveldertbaan (09-27) dicht gaat.
Misschien kan Erik ("Key") iets zeggen over een mogelijk hogere capaciteit?
Misschien kan Erik ("Key") iets zeggen over een mogelijk hogere capaciteit?
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Als ik dan naar bijvoorbeeld Newark (New York) kijk, handelen die aardig wat af op 1 main startbaan en 1 main landingsbaan (parallel) en een wat kleinere baan voor het commuterverhaal. Is wel wat langer wachten, maar kan ook in een redelijk hoog tempo. Weet niet in hoeverre die ruimte op Schiphol aanwezig is hiervoor en omdat mede te maken heeft met geluidscontouren
Erik
Erik
-
- Scramble Master
- Posts: 8667
- Joined: 18 Apr 2004, 21:53
- Type of spotter: S5, biz prio
- Location: AMS/SPL
Klopt, maar dan zit je ook letterlijk een uur in de wachtrij voordat je opstijgt (uit ervaring..)ErikFB wrote:Als ik dan naar bijvoorbeeld Newark (New York) kijk, handelen die aardig wat af op 1 main startbaan en 1 main landingsbaan (parallel) en een wat kleinere baan voor het commuterverhaal.
Regards, Jeroen
- sfeyenoord1
- Scramble Addict
- Posts: 1567
- Joined: 05 Mar 2006, 17:40
- Type of spotter: An enjoying one
- Location: Boskoop (Zuid-Holland, Nederland)
- Contact:
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22185
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Rumours are the spot will only be closed somewhere after the summer season...Anton_ov wrote:I am sorry, but as i can not read the postings you are writing, could someone inform me about:
1) Kaagbaan spot closed already?
2) If not, any final date already known?
Thxs Chris
So there is still time for a return visit!