104's
Forum rules
This is the forum to share your older or theme-based aviation photos, under the same conditions as the parent forum. For more information on how to upload you images, check this post. In topic titles, please use airfield names in stead of just codes, and be clear about what kind of photos your viewers can expect (e.g. CIV/MIL, location etc.). |
-
- Scramble Junior
- Posts: 100
- Joined: 03 Jun 2004, 18:57
- Type of spotter: F3
- Location: Eindhoven
- Contact:
- marcel32us
- Scramble Die-Hard
- Posts: 999
- Joined: 10 Feb 2005, 11:50
- Type of spotter: Alles wat vliegt, als er maar een motor aan zit.
- Subscriber Scramble: marcel32us
- Location: Nieuwegein
- Contact:
- Janos
- Scramble Die-Hard
- Posts: 720
- Joined: 28 Oct 2004, 11:54
- Location: Alphen aan den Rijn
- Contact:
Janos wrote:Very nice pic's.
In the sixties /seventies I worked a little at the electric systems of the
F-104 at Fokker Amsterdam. I have no pictures of that time but does anybody know Flipper, the Fokker F-27 with the nose of a F-104 used for
systems testing. Are there any pictures and what happened with it ?
Found this information at the site from Fokker F27 Association (sorry, it's in Dutch):
De C-8, een Fokker F27-300M, c/n 10158, staat als poortwachter bij de Vliegbasis Eindhoven. Tijdens zijn operationele periode is dit toestel tijdelijk gebruikt als klaslokaal. Het was uitgerust met een zogenaamde NASARR neus, de neus van een Starfighter inclusief de radarsystemen. Het kreeg de bijnaam Flipper en diende als radartrainer voor Starfighterpiloten. De C-8 is op 1 augustus 1996 uitgefaseerd.
- Janos
- Scramble Die-Hard
- Posts: 720
- Joined: 28 Oct 2004, 11:54
- Location: Alphen aan den Rijn
- Contact:
This is the total info from the F27 Association.
I think you changed the two planes.
De C-8, een Fokker F27-300M, c/n 10158, staat als poortwachter bij de Vliegbasis Eindhoven. Tijdens zijn operationele periode is dit toestel tijdelijk gebruikt als klaslokaal. Het was uitgerust met een zogenaamde NASARR neus, de neus van een Starfighter inclusief de radarsystemen. Het kreeg de bijnaam Flipper en diende als radartrainer voor Starfighterpiloten. De C-8 is op 1 augustus 1996 uitgefaseerd.
Ook op Vliegbasis Eindhoven staat de C-12 die wordt gebruikt voor brandweeroefeningen. De C-12, eveneens een F27-300M Troopship, c/n 10162, kwam op 28 april 1961 in dienst bij de luchtmacht en werd op 18 augustus 1994 uitgefaseerd. De Koninklijke Luchtmacht heeft in het totaal 12 F27’s in dienst gehad die vlogen bij 334 squadron. Eerst vanaf Ypenburg en vanaf 1969 van Soesterberg. De registraties C-1, C-2 en C-3 waren voor het type F27-100 Friendship. De C-1 werd gebruikt voor het vervoer van VIP’s. De C-4 t/m C-12 waren van het type F27-300M Troopship. De C-9 en C-11 zijn van 1966 tot 1972 uitgeleend aan de Nederlandse Luchtvaart Maatschappij, een dochter van de KLM, waaruit later de CityHopper zou voortkomen. De Koninklijke Marine heeft een tijdje de C5, C-6 en C-7 geleend voor de Aanvullende Militaire Vliegopleiding.
I think you changed the two planes.
De C-8, een Fokker F27-300M, c/n 10158, staat als poortwachter bij de Vliegbasis Eindhoven. Tijdens zijn operationele periode is dit toestel tijdelijk gebruikt als klaslokaal. Het was uitgerust met een zogenaamde NASARR neus, de neus van een Starfighter inclusief de radarsystemen. Het kreeg de bijnaam Flipper en diende als radartrainer voor Starfighterpiloten. De C-8 is op 1 augustus 1996 uitgefaseerd.
Ook op Vliegbasis Eindhoven staat de C-12 die wordt gebruikt voor brandweeroefeningen. De C-12, eveneens een F27-300M Troopship, c/n 10162, kwam op 28 april 1961 in dienst bij de luchtmacht en werd op 18 augustus 1994 uitgefaseerd. De Koninklijke Luchtmacht heeft in het totaal 12 F27’s in dienst gehad die vlogen bij 334 squadron. Eerst vanaf Ypenburg en vanaf 1969 van Soesterberg. De registraties C-1, C-2 en C-3 waren voor het type F27-100 Friendship. De C-1 werd gebruikt voor het vervoer van VIP’s. De C-4 t/m C-12 waren van het type F27-300M Troopship. De C-9 en C-11 zijn van 1966 tot 1972 uitgeleend aan de Nederlandse Luchtvaart Maatschappij, een dochter van de KLM, waaruit later de CityHopper zou voortkomen. De Koninklijke Marine heeft een tijdje de C5, C-6 en C-7 geleend voor de Aanvullende Militaire Vliegopleiding.
- Janos
- Scramble Die-Hard
- Posts: 720
- Joined: 28 Oct 2004, 11:54
- Location: Alphen aan den Rijn
- Contact:
Take a look at :http://www.avianet.nl/redactioneel/2001 ... ed1200.htm
That's where I read it.
For me, C8 or C12 ,,lekker belangrijk,,.
I know now what happened with ,,Flipper,,.
That's where I read it.
For me, C8 or C12 ,,lekker belangrijk,,.
I know now what happened with ,,Flipper,,.
- Leeuwarden
- Scramble Addict
- Posts: 1053
- Joined: 30 Aug 2006, 10:53
- Location: Leeuwarden
- pipichantal
- Scramble Die-Hard
- Posts: 530
- Joined: 25 Oct 2005, 22:40
- Location: Dutch Airlift Base nr 1 EINDHOVEN