Yes, we will need a lot of hills around Schiphol then...Harry Spotter wrote: I fear more for the EU regulations regarding fences.
http://airlinergallery.nl/homehome.htm
Moderator: gatso76
Yes, we will need a lot of hills around Schiphol then...Harry Spotter wrote: I fear more for the EU regulations regarding fences.
[bGertjan wrote:Hallo medespotters,
hierbij wil ik graag even reageren op de discussie omtrent het verdwijnen van de spottersplek langs de Kaagbaan. Als mede oprichter van de actiegroep voor het behoud van de spottersplekken heb ik de berichten op scramble gelezen, en heb mij hierover zeer verbaasd. Allereerst het feit dat mijn eigen site, het spottersprikbord, door iemand als achteraf clubje wordt beschouwd, en weer iemand die spotters die geen lid zijn van scramble als outsiders en geen echte spotters omschrijft. Waar slaat dit op? Alsof niet scramble leden geen echte spotter kunnen zijn!
Is inderdaad erg zwart wit gesteld maar laten we eerlijk zijn jouw site vergeleken met Scramble...
Ten tweede wordt er al ongeveer een jaar veel gepraat over er iets tegen doen, hoe moeilijk dit misschien ook is. Tot op heden heeft niemand van u er iets aan gedaan! Ik en mijn 2 mede actievoerders hebben het lef wel gehad om iets te doen, en met succes. We hebben in ieder geval bereikt dat de spottersplek 06/24 al langer open is en blijft dan iemand ooit had durven dromen.
Waar haal je de wijsheid vandaan dat dit dankzij jullie is ?
Daarnaast zijn wij inmiddels goed in onderhandeling met Schiphol over de inrichting van de nieuwe plek.
Namens ? Dagjesmensen of spotters... in ieder geval zijn de spottersverenigingen er niet bij betrokken... Erg slim !
Ondanks onze oproepen in de media en op verschillende luchgtvaartsites (waaronder ook een mailtje naar scramble) hebben wij van de meeste scramble leden erg weinig respons gehad. Geen handtekening als ondersteuning, ook gee ingevulde enquetes.
Dat spreekt voor zich - aangezien je niet de belangen van de spotters behartigt ! Beter was vooraf Scramble te betrekken in dit initiatief en gezamenlijk het overleg met Schiphol te voeren.. Je zou dan sowieso sterkere onderhandelingspositie hebben... Scramble heeft tenslotte meer bekendheid !
Van de spotters die wel een handtekening hebben gezet en een enquete hebben ingevuld (waartussen ook enkele scramble liefhebbers) hebben wij wel enthousiasme ontvangen. Hieruit is mede naar voren gekomen dat vele spotters juist wel behoefte hebben aan sanitaire voorzieningen en horeca gelegenheid.
Lekker belangrijk....Iedereen heeft een behoefte aan sanitaire voorzieningen...!
Tot nu toe hebben de meeste mensen zich ook bereid verklaart hier een kleine financiele bijdrage aan bij te dragen.
Ik snap daarom ook niet waarom ik nu op scramble moet lezen dat hier kennelijk spotters zijn die daar anders over denken, terwijl toch veel spotters ook wel eens zullen moeten plassen, en ook bij horecagelegenheden, waaronder op Schiphol plaza bij het panorama terras, drankjes en hapjes nuttigen.
Dus beste mede spotters, hierbij de volgende oproep. Laten we elkaar niet bekritiseren, maar helpen!
Met dit initiatief behartig je de belangen van de dagjesmensen en een enkele spotter die moeite heeft tegen een boompje aan te zeiken..
Vul daarom via http://www.dutchplanespotters.nl" onclick="window.open(this.href);return false; de enquete in en maak w wensen kenbaar. Dan kunnen wij ook hiermee rekening houden in de onderhandelingen met Schiphol, en kan er een nieuwe spotterplek ontwikkelen waar we ALLEMAAl wat aan hebben en die IEDEREEN leuk vind! Dit voorkomt ook een hoop wildspotten.
Dit initiatief leidt er straks nog toe dat we met z'n allen een prachtige sanitaire (spotters??) plek hebben en vervolgens op alle andere plaatsen worden weggestuurd... Toppie !!!
Ik denk dan Gertjan, dat je dan wel HEEL veel reactie's gaat krijgen !
Vriendelijke groet,
Gertjan Staphorst.
On the topic of EU-regulations concerning airport perimeter fences... Anyone know whether this piece of legislation (is it still in draft-form?) can be found online? I tried hard finding these regulations but so far I've come to nowt...Harry Spotter wrote:I fear more for the EU regulations regarding fences.
Ik wil niets afdoen aan jullie 'succes' maar wil wel even melden dat de Schiphol Aviation Group,Gertjan wrote:Ten tweede wordt er al ongeveer een jaar veel gepraat over er iets tegen doen, hoe moeilijk dit misschien ook is. Tot op heden heeft niemand van u er iets aan gedaan! Ik en mijn 2 mede actievoerders hebben het lef wel gehad om iets te doen, en met succes.
No. Schiphol is procrastinating as long as they can, as 10 (or even more?)kilometer of fence is very expensive. They will only start building a fence when they really have to... So all eyes are on Brussels I suppose.Laurens Alblas wrote:Wouldn't Schiphol have put fences near Polderbaan if it was (to become) EU regulation already when they built the Polderbaan?