News - Winter timetable 2007/2008
Moderator: gatso76
Forum rules
heb inmiddels meer duidelijkheid... Intersky en Volareweb hebben zich inderdaad gemeld voor afhandeling voor komende winter.
binnen 2 weken zal er wel wat meer bekend zijn.
voorlopig weet ik alleen dat Volareweb dagelijks met Airbus 320 wil gaan komen en Intersky elke zaterdag met Dash 8-300.
Groeten,
Marc
binnen 2 weken zal er wel wat meer bekend zijn.
voorlopig weet ik alleen dat Volareweb dagelijks met Airbus 320 wil gaan komen en Intersky elke zaterdag met Dash 8-300.
Groeten,
Marc
Apart dat ze de RTM vlucht vanaf MXP willen gaan uitvoeren want volgens http://www.volareweb.com" onclick="window.open(this.href);return false; vliegen ze uitsluitend vanaf Linate.Ralph wrote:Uit de SACN slotlijst:
A RTM VE8200 28OCT 29MAR 1234567 180 320 MXP MXP 0710
D RTM VE8201 28OCT 29MAR 1234567 180 320 0740 MXP MXP
Volare met 320's. Verder nog nergens een nieuwsbericht gezien.
Ralph
Ik denk dat de meeste passagiers laatstgenoemde luchthaven verkiezen boven MXP, vooral de zakelijke markt
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=21793" onclick="window.open(this.href);return false;
Vluchten van BMI gaan volgens slotcoördinatie.nl nu van start op 6 januari 2008.
A RTM BD301 07JAN 28MAR 1234500 037 ER3 ABZ ABZ 0850
D RTM BD302 07JAN 28MAR 1234500 037 ER3 0920 ABZ ABZ
A RTM BD303 06JAN 28MAR 1234507 037 ER3 ABZ ABZ 1815
D RTM BD304 06JAN 28MAR 1234507 037 ER3 1845 ABZ ABZ
Ralph
PS: Iemand enig idee wat VLM doet met de ruim 600 extra slots??
A RTM BD301 07JAN 28MAR 1234500 037 ER3 ABZ ABZ 0850
D RTM BD302 07JAN 28MAR 1234500 037 ER3 0920 ABZ ABZ
A RTM BD303 06JAN 28MAR 1234507 037 ER3 ABZ ABZ 1815
D RTM BD304 06JAN 28MAR 1234507 037 ER3 1845 ABZ ABZ
Ralph
PS: Iemand enig idee wat VLM doet met de ruim 600 extra slots??
- www.rtm-info.nl
- Scramble Junior
- Posts: 145
- Joined: 20 Oct 2004, 23:01
- Location: EHRD
- Contact:
-
- Scramble Junior
- Posts: 203
- Joined: 10 Jan 2006, 11:59
- Subscriber Scramble: Backtrack
- Location: Schiedam
Steeds meer bronnen zeggen dat de KLM stopt met de RTM-LHR vluchten.
Gemis voor Rotterdam omdat er waarschijnlijk geen vluchten meer voor in plaats komen naar LHR.
Maar wat de KLM betreft kan je die beter kwijt dan rijk zijn heb ik het idee. En dan vooral met het oog op dat ze de potentie van Rotterdam niet in willen zien omdat alles zo nodig via schiphol moet vliegen wat hun betreft. Jammer maar helaas, in de jaren 70 vlogen ze zelfs met een DC9, als je dat nu afzet tegen de groei van de mondiale luchtvaart dan had er nu een A330 op de LHR-dienst moeten vliegen.
Gemis voor Rotterdam omdat er waarschijnlijk geen vluchten meer voor in plaats komen naar LHR.
Maar wat de KLM betreft kan je die beter kwijt dan rijk zijn heb ik het idee. En dan vooral met het oog op dat ze de potentie van Rotterdam niet in willen zien omdat alles zo nodig via schiphol moet vliegen wat hun betreft. Jammer maar helaas, in de jaren 70 vlogen ze zelfs met een DC9, als je dat nu afzet tegen de groei van de mondiale luchtvaart dan had er nu een A330 op de LHR-dienst moeten vliegen.
-
- Scramble Junior
- Posts: 203
- Joined: 10 Jan 2006, 11:59
- Subscriber Scramble: Backtrack
- Location: Schiedam
En als ze zorgen dat het een 737NG is dan kan die ook makkelijk door de TD van transavia aan worden gepakt. Op zich niet eens zo gek idee.hmv wrote:Is het voor KLM niet handiger om gewoon een 737 op RTM te stationeren.
Die 1 vlucht: RTM-LHR-AMS-LHR-AMS-LHR-RTM doet.
Scheelt je 4 slots per dag op heathrow(vanaf rotterdam gezien).
Maar de KLM heeft een absolute fobie voor Rotterdam. Alles moet maar zo veel mogelijk via hun ubergeile Schiphol lopen. Je wordt niet voor niets Automatisch vanaf Schiphol geboekt zelfs al woon je in Omgeving Rotterdam. En als je er specifiek naar vraagt dan zeggen sommige reisagentschappen gewoon doodleuk dat er geen KLM vliegt tussen Rotterdam en Londen (zeggen ze al jaren) en alleen met wat aandringen kunnen ze de vluchten vinden.
TACV komt voglens mij dit winterseizoen nog niet. TACV had niet verwacht dat er al slots beschikbaar zouden vallen dus ze hebben waarschijnlijk nog geen kist beschikbaar. Misschien richting het einde van de winterdienst. Zomer 2008 willen ze volop gebruik maken van de slots.Wat dachten jullie van de 752 lijndienst van TACV Cabo Verde Airlines..
Elke maandag en donderdag met een 757-200.
Naar München en Amilcar Cabral.
Er staan alleen bijna geen arrival's van de vluchten...
Kortom..gaat die komen of niet?
BMI had min of meer hetzelfde probleem. Maar die begint nu toch wel in de winterdienst vanaf begin januari geloof ik.
Backtrack wrote: BMI had min of meer hetzelfde probleem. Maar die begint nu toch wel in de winterdienst vanaf begin januari geloof ik.
Kunnen ze gelijk een dagrand LHR openen met de A319
Er zal ongetwijfeld animo zijn aangezien ze BMED overgenomen hebben incl. de routes en die gaan naar een flinke hoeveelheid haven- en oliesteden...
Regards, MTOW
Volgens dit artikel gaat Volareweb vanaf Maastricht naar Milaan vliegen, 4x per week.
Op de eigen website is er echter nog niets over geschreven, ook niet over een evt. dienst naar Rotterdam
Gr. MTOW
Op de eigen website is er echter nog niets over geschreven, ook niet over een evt. dienst naar Rotterdam
Gr. MTOW
- LimburgSpotter
- Scramble Die-Hard
- Posts: 509
- Joined: 13 Oct 2002, 18:27
Op de persconferentie werd gezegd dat men vrijdag a.s. pas hun website ging updaten...MTOW wrote:Volgens dit artikel gaat Volareweb vanaf Maastricht naar Milaan vliegen, 4x per week.
Op de eigen website is er echter nog niets over geschreven, ook niet over een evt. dienst naar Rotterdam
Gr. MTOW
- EHRD88
- Scramble Addict
- Posts: 1529
- Joined: 30 Jul 2005, 16:45
- Type of spotter: Civil, Bizjet/prop.
- Location: Rotterdam (EHRD/RTM)
civil wrote:Today the website shows both Dutch destinations;
Maastricht 4x weekly and
Rotterdam daily.
RTM service starts at Oct 28th.
Rotterdam-Amsterdam - Milan Malpensa
08.50-10.20 28/10/07-29/03/08 1234567 VE 8221
Milan Malpensa - Rotterdam-Amsterdam
06.40-08.20 28/10/07-29/03/07 1234567 VE 8220
kijk ook hier: http://rtm-spotter.blogspot.com/