Virgin A340-600 deel 3 en hun towbar...welke towbar?
Moderator: gatso76
Forum rules
Virgin A340-600 deel 3 en hun towbar...welke towbar?
Has everybody forgot that this problem could occur when a 340-600 lands here? It isn't the first time that they encounter this problem, they've been here twice now. Why didn't they parked them on a spot where the plane could easely depart again, like the P-holding or the new J-apron or something like that???
Greets
Greets
- 330/340
- Scramble Master
- Posts: 3443
- Joined: 21 Jan 2004, 16:38
- Type of spotter: S4 Civiel en militair transport
- Location: Uithoorn
Een 747 even apart een tow-bar laten brengen kost ook niet niks.
En de vorige A-340-600's hebben ook al langer gestaan dan nodig.
Kortom: misschien toch maar eens investeren in goed gereedschap.
Er gaan dermate veel van deze prachtige kisten hoog over dat er vast nog wel eens een met medische of technische redenen Schiphol aandoet.
Misschien kan de Tristar tow-bar verbouwd worden nu de CS-TMR weg is ?
En de vorige A-340-600's hebben ook al langer gestaan dan nodig.
Kortom: misschien toch maar eens investeren in goed gereedschap.
Er gaan dermate veel van deze prachtige kisten hoog over dat er vast nog wel eens een met medische of technische redenen Schiphol aandoet.
Misschien kan de Tristar tow-bar verbouwd worden nu de CS-TMR weg is ?
Grtz, Jan
Re
Het antwoord hierop is nee.
Er is geen maatschappij die op Schiphol lijndienst vliegt met de A340-500/600 dus is er ook geen townbar aanwezig...je gaat toch niet iets aanschaffen als er toch nooit gebruik van wordt gemaakt...dan kan een afhandelaar wel alle type towbars aanschaffen want je weet nooit wat er naar beneden komt...
Vraag ik me alleen af hoe ze de kist dan vanaf de G-pier richten de J-buffer hebben gekregen ??.
De afhandeling wordt gedaan door Menzies en zij beschikken niet over een towbar, zie verhaal hierboven.
De towbarless trekker van Menzies kunnen volgens mij geen A340-600 'pakken'...of hebben ze gebruik gemaak van de KLM towbarless trekker die ze normaal voor de MD-11/B747 gebruiken.
Ook al hebben ze het via de laatse optie gedaan, dan gaat de kist nog laat weg omdat de crew moet slapen...CRR, Crew Reasons.
Er is geen maatschappij die op Schiphol lijndienst vliegt met de A340-500/600 dus is er ook geen townbar aanwezig...je gaat toch niet iets aanschaffen als er toch nooit gebruik van wordt gemaakt...dan kan een afhandelaar wel alle type towbars aanschaffen want je weet nooit wat er naar beneden komt...
Vraag ik me alleen af hoe ze de kist dan vanaf de G-pier richten de J-buffer hebben gekregen ??.
De afhandeling wordt gedaan door Menzies en zij beschikken niet over een towbar, zie verhaal hierboven.
De towbarless trekker van Menzies kunnen volgens mij geen A340-600 'pakken'...of hebben ze gebruik gemaak van de KLM towbarless trekker die ze normaal voor de MD-11/B747 gebruiken.
Ook al hebben ze het via de laatse optie gedaan, dan gaat de kist nog laat weg omdat de crew moet slapen...CRR, Crew Reasons.
Last edited by gatso76 on 11 Sep 2007, 11:31, edited 2 times in total.
- PrinceGoldFreak
- Scramble Newbie
- Posts: 30
- Joined: 15 Jun 2007, 20:38
Raar dat ze geen tow bar hebben, ServisAir heeft er zeker 3 liggen voor A340, wij handelen vaak Korea af en komt vaak met A340, en pas was de TK ook met A340 op SPL, dus Towbars genoeg zou ik denken.Dutchbird wrote:VS 300 G-VWIN LHR-DEL is om medische redenen uitgeweken naar AMS, er was iemand met een hartaanval aanboord.
Toestel zou in eerste instantie rond 01.30 weer vertrekken maar omdat er geen geschikte towbar is kan hij niet achteruit geduwd worden. Pax zitten al die tijd al aan boord.
Hoe ze het verder gaan regelen is mij niet bekend.
Grtz,
PiPo
Re
Verhaal staat hierboven uitgelegt en Korean komt met de A330...ze hebben geen A340.
ps denk dat er zo langzaam een 'split' aan zit te komen.
ps denk dat er zo langzaam een 'split' aan zit te komen.
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5536
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Re: Re
Ik ben geen 'sleper', dus misschien praat ik nu poep, maar misschien heeft men een zgn combi-bar gebruikt.
Heb verder ook begrepen dat de towbarless tugs van de KLM (in dit geval) niet gebruikt mogen worden ivm verzekeringstechnische zaken.
Zal vanmiddag ff kijken of er iemand is die me wat meer kan vertellen.
Voor zover ik heb begrepen is de maatschappij in beginsel verantwoordelijk voor het aanwezig zijn van een towbar, maar ook hier zal de aanschafprijs meewegen in het totaal plaatje.
Chris.
Heb verder ook begrepen dat de towbarless tugs van de KLM (in dit geval) niet gebruikt mogen worden ivm verzekeringstechnische zaken.
Zal vanmiddag ff kijken of er iemand is die me wat meer kan vertellen.
Voor zover ik heb begrepen is de maatschappij in beginsel verantwoordelijk voor het aanwezig zijn van een towbar, maar ook hier zal de aanschafprijs meewegen in het totaal plaatje.
Chris.
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
- PrinceGoldFreak
- Scramble Newbie
- Posts: 30
- Joined: 15 Jun 2007, 20:38
Re: Re
Wat ik raar vind is dat de A340 gewoon geschep kan worden met Push Back, dat heb ik althans gezien bij de A340 van TK die 2 maanden terug op SPL was. Of heeft Menzies geen Schep push backers?? Raar als ik weet dat Menzies met MartinAir werkt en MartinAIr Cargo echt wel schep push back heft.
Peace
p.s. ik heb het gevoel dat er straks een nieuwe topic over dit gestart wordt.
Peace
p.s. ik heb het gevoel dat er straks een nieuwe topic over dit gestart wordt.
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5536
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Re: Re
In het kader van het splitsen....
Nogmaals: Een A340-600 is niet hetzelfde als een A340-200/-300.
Voor de duidelijkheid, de towbar van de -600 is ook anders dan de towbar van de -200/-300.
Het feit dat een A340-200/-300 wel wordt geschept betekend niet dat een A340-600 ook kan worden geschept. Iedere scheptrekker heeft zijn limieten, daarom heb je ook verschil in groote.
Voor zover ik weet doen wij op de vracht alles met een towbar, ook de kisten die we voor MPH achteruit zetten.
Chris.
Nogmaals: Een A340-600 is niet hetzelfde als een A340-200/-300.
Voor de duidelijkheid, de towbar van de -600 is ook anders dan de towbar van de -200/-300.
Het feit dat een A340-200/-300 wel wordt geschept betekend niet dat een A340-600 ook kan worden geschept. Iedere scheptrekker heeft zijn limieten, daarom heb je ook verschil in groote.
Voor zover ik weet doen wij op de vracht alles met een towbar, ook de kisten die we voor MPH achteruit zetten.
Chris.
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
-
- Scramble Master
- Posts: 3104
- Joined: 11 Jun 2005, 14:39
- Type of spotter: Civil/Mlitary Transport
- Subscriber Scramble: cyclingdutchman
- Location: amsterdam
- Contact:
Schiphol Gekeuvel!!!
Ook Goeiemiddag,
Van mij mogen deze discussies naar het Praathuis.
Voegt niets toe aan de movements.
Gr Adriaan.
Van mij mogen deze discussies naar het Praathuis.
Voegt niets toe aan de movements.
Gr Adriaan.
- adz
- Scramble Addict
- Posts: 2315
- Joined: 01 Dec 2003, 21:23
- Type of spotter: S2
- Subscriber Scramble: ja
- Location: Delft
Although I don't like to contribute to these very long, mostly pointless discussions, I would like to react to this post.RicoS wrote:Has everybody forgot that this problem could occur when a 340-600 lands here? It isn't the first time that they encounter this problem, they've been here twice now. Why didn't they parked them on a spot where the plane could easely depart again, like the P-holding or the new J-apron or something like that???
Greets
The probable reason for parking this aircraft at a gate, is that if you park it, for instance, on the P-apron, time will be lost for the sick passenger, as there are normally no stairs available there. Apart from that, the ambulance will reach public roads much faster from a gate than from a remote parking position, thus will be at a hospital faster.
Remember that lives are at stake here, not the economics of an airline.
Gr.
Ard