Best wel aardig nieuws

ImageImageForum for all matters concerning Rotterdam airport (and control zone, including heliports).

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Post Reply
User avatar
Carl
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2329
Joined: 07 Jul 2003, 14:05
Type of spotter: EMC deck,Scanner
Subscriber Scramble: Carl
Location: Rotterdam, Hoog boven Zuidplein.

Best wel aardig nieuws

Post by Carl »

Rotterdam Airport mag fors uitbreiden

Rotterdam Airport mag uitbreiden, maar moet in ruil daarvoor het aantal nachtvluchten verder beperken. In de toekomst zouden voor vluchten tussen elf uur 's avonds en zeven uur 's morgens zelfs boetes moeten worden uitgedeeld.
Dat is de uitkomst van bestuurlijk overleg tussen de gemeentes rondom de luchthaven en het provinciebestuur.
Volgens Zuidhollands gedeputeerde Van Heijningen gebeurt het nog te vaak dat na elven vertraagde vliegtuigen landen. Ook zijn er te veel zogeheten positievluchten, voor zeven uur 's ochtends.
Minister Eurlings weegt de adviezen mee bij de verlening van de nieuwe geluidsvergunning voor Rotterdan Airport. Als die er komt, kan het aantal vluchten met grote toestellen zo'n 10% omhoog, naar ruim 25.000 per jaar.
BRON RTV RIJNMOND
Image
IL76TD
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 945
Joined: 28 Mar 2006, 19:46

Post by IL76TD »

Prominenten in kersverse Raad van Advies Rotterdam Airport

21-09-2007

ROTTERDAM - Vrijdag is de Raad van Advies van Rotterdam Airport geïnstalleerd door de Rotterdamse wethouder Mark Harbers en luchthavendirecteur Roland Wondolleck. De Raad gaat advies uitbrengen over hoe Rotterdam Airport zich verder kan ontwikkelen als zakenluchthaven. De oprichting vloeit voort uit een overeenkomst tussen de gemeente Rotterdam en Schiphol Group, dat de luchthaven exploiteert.

De raad bestaat uit Mai Elmar (Chief Marketing Officer Rotterdam), Hans Smits (president-directeur Port of Rotterdam en voormalig Schiphol-directeur), Kees van der Waaij (topman Unilever Nederland) en Jan Willem Oosterwijk (voorzitter College van Bestuur Erasmus Universiteit).

Volgens de gemeente Rotterdam verzekert de achtergrond van de gekozen leden dat de wensen van het bedrijfsleven gehoord worden bij de samenstelling en kwaliteit van het lijndienstaanbod. De gemeente acht een verdere ontwikkeling van Rotterdam Airport als zakenluchthaven van cruciaal belang voor de economie in de stad en de regio.

Rotterdam Airport wil de komende jaren het aantal lijndienstbestemmingen uitbreiden met tien nieuwe lijndienstverbindingen naar zakelijk belangrijke steden en regio's binnen Europa. Er is lijst van bestemmingen samengesteld waarvan is vastgesteld dat deze direct aansluiten bij de reisbehoefte van zakelijke gebruikers uit de regio Rotterdam. Hierbij gaat het om onder meer Milaan, Zürich en München.

bron: Luchtvaartnieuws.nl
Post Reply

Return to “Rotterdam-The Hague”