wie wat waar vliegt daar - 2007
Forum rules
- maurits
- Scramble Addict
- Type of spotter: full military
- Subscriber Scramble: maurits
Hi Falcon,
On SBS1 radar these two C-5B passed dutch airspace between 10.15 > 1020hrs LT.
AE057B 87-0030 --- 2007-09-27 10:15:15.687 C-5B United States USAF/60th AMW Amsterdam ROTOP, NL > was heading west/northwest.
AE055D 84-0062 --- 2007-09-27 10:15:35.109 C-5B United States USAF/436th AW Venlo, NL heading ??
Hope this helps..
Maurits
On SBS1 radar these two C-5B passed dutch airspace between 10.15 > 1020hrs LT.
AE057B 87-0030 --- 2007-09-27 10:15:15.687 C-5B United States USAF/60th AMW Amsterdam ROTOP, NL > was heading west/northwest.
AE055D 84-0062 --- 2007-09-27 10:15:35.109 C-5B United States USAF/436th AW Venlo, NL heading ??
Hope this helps..
Maurits
- mipo72
- Scramble Addict
- Type of spotter: Alles wat vliegt en een nummer heeft.
- Subscriber Scramble: mipo72
Re: m
Ben het met jou zin niet helemaal eens.falcon wrote: Ik kon hem goed horen, normaal hoor je de kisten niet als ze op 30.000ft overkomen, hij zat echt in een daling......
Ik woon in Purmerend en dat ligt 12km boven Amsterdam en vlakbij het baken Spijkerboor.
Hier boven mijn huis komen de hele dag door kisten over zoals LH 744,A346 en BA 744,772 Air India en nog veel meer maar deze kisten hoor je echt wel overkomen als ze op FL360 of hoger zitten.
Alleen hoor je ze pas als ze alweer een klein stukje verder gevlogen zijn.
Maar je kan ze zien en horen hoor.
Ik gebruik zelf ook SBS-1 radar welke ik via ATC box heb genomen en hier kan je dus ook de hoogtes zien.
Vandaar dat ik ook altijd check of de kist die op de SBS-1 radar over het scherm vliegt ook daadwerkelijk van die Airline is en of het type ook klopt.
Wellicht ook een tip voor de mensen die in de buurt van Eindhoven wonen, ook daar komen geregeld vliegtuigen over die voor mij weer te ver weg zijn maar wel erg aantrekkelijk zoals 773 Eva Air en de diverse type's van Jet Airways.
Vindt het wel jammer dat er (nog) niet de militaire bewegingen op het scherm zijn.
Zie hier ook wel eens een KC135 overkomen en ook veel Casa 235 en Hercen.
Grt,
Canon 1000D 18-55 en Canon 55-250/IS en Samsung WB500.
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
Ik zeg zomaar,... pak wat je kan pakken want anders is het weg!!!!!!...
Als je het niet wil pakken , dan pak ik het wel.... moet je wel zeggen waar?????....
- laurens lindhout
- Scramble Senior
- Type of spotter: S1
- DJdeRidder
- Scramble Addict
- Type of spotter: F4 Mil
- Subscriber Scramble: DJdeRidder
Net om 12:10u een AAC Lynx overhead Maarssen richting 'Valkenburg'.
Check Out My New FLIGHT Coffee Table Book
7 Helicopters near Amsterdam
Hi,
Seen from my work, 7 helicopters landing in the area of the Amstelpark, probably dropping of some people. They stayed on the ground for a very short time. Helicopters where ariving in two groups. First group consisted out of a Bell206 (dark red) and three EC120s (one white and two blue/white). Second group consisted out of 3 R44s (yellow, black and dark red). After departure they headed south east (direction Hilversum or Soesty). Anyone who can help on the regs....? please
MTIA
Arjen
Seen from my work, 7 helicopters landing in the area of the Amstelpark, probably dropping of some people. They stayed on the ground for a very short time. Helicopters where ariving in two groups. First group consisted out of a Bell206 (dark red) and three EC120s (one white and two blue/white). Second group consisted out of 3 R44s (yellow, black and dark red). After departure they headed south east (direction Hilversum or Soesty). Anyone who can help on the regs....? please
MTIA
Arjen
-
- Scramble Master
- Subscriber Scramble: Kleintje Pils
- jimmy van drunen
- Scramble Master
- Type of spotter: Photographer
Hoi Jimmy,
Zoals Stephan al zei loopt boven Eindhoven/Tilburg de TB-6 airway waar de amerikanen veel gebruik van maken. Dagelijks zie je dan ook C-17's, C-5en, KC-10's, enz. overkomen. Tot voor kort kon je deze volgen via http://www.live-military-mode-s.eu" onclick="window.open(this.href);return false;. Hier moet je volgens mij alleen member voor zijn om de logs te kunnen zien.
Mijn vraag is of iemand weet waar je de kisten wel kunt volgen en mogelijk de identiteit kunt achterhalen?
Ik hoop dat iemand de oplossing heeft.
Gr.
Oscar
Zoals Stephan al zei loopt boven Eindhoven/Tilburg de TB-6 airway waar de amerikanen veel gebruik van maken. Dagelijks zie je dan ook C-17's, C-5en, KC-10's, enz. overkomen. Tot voor kort kon je deze volgen via http://www.live-military-mode-s.eu" onclick="window.open(this.href);return false;. Hier moet je volgens mij alleen member voor zijn om de logs te kunnen zien.
Mijn vraag is of iemand weet waar je de kisten wel kunt volgen en mogelijk de identiteit kunt achterhalen?
Ik hoop dat iemand de oplossing heeft.
Gr.
Oscar