Sssst dat mag je hier niet zeggen want dan krijg je te horen dat ´je niet weet waar je het over hebt´ [/quote]Thermal wrote:Hoe zit dat eigenlijk met die apaches toch ze hebben bijna altijd wel problemen,raar zooitje daar op gilze.
wacheffe, da's niet waar. je luistert niet goed. ((hoor je straks weer dat je niet waar je het over hebt, ja, je vraagt erom zo, maar ik zeg niets he, houden we onder mekaar))Valt me idd wel op dat je nooit hoort dat er een Chinook of een Cougar in een weiland is geland. Daarentegen is er bijna geen boer in Zuid Nederland die géén Apache in z´n weiland heeft gehad.
Zo af en toe heeft 'soesterberg' ook een buitenlanding moeten maken (en buiten moeten slapen) terwijl dat niet in de planning lag.
Over de kwaliteit van de training is al het een en ander gezegd n.a.v. de Chinookcrahes.
En wat betreft kabels. Ja die staan op kaarten. op op de digitale kaarten, maar dan weet je al vliegend nog niet per sé precies waar je zit. het verschil maakt het verschil. een meter of 3 lager hangen of vijf meter te veel naar rechts is ofwel de 'dood om de hoek' ofwel een 'niets aan de hand' situatie. Deze mannen hebben iig vet mazzel.
Maar ik vraag me wel of welke apparatuur de Klu ah-64D aan boord heeft om dit soort incidenten en accidenten te voorkomen.
Wil iemand daar even antwoord op geven? Come in Venz from Gilze-Rijen AB....