Volgens het CISS is het de PH-SHP en staat/stond geparkeerd op K14, Schiphol-Oost...is zover nog niet vertrokken.ruudb wrote:Is de A139 te fotograferen? Of staat ie ergens buiten het gezichtsveld?
EHAM 01-01-2008
Moderator: gatso76
Forum rules
Re
- Aviaphotos
- Scramble Addict
- Posts: 2039
- Joined: 30 Jul 2004, 20:53
- Type of spotter: F5
- Subscriber Scramble: No
- Contact:
De A139 stond net (22:30lt) nog op Oost.
Groeten,
Pim
Groeten,
Pim
Pim Hesse Photography - http://www.pimhesse.com
-
- Scramble Addict
- Posts: 1103
- Joined: 19 Oct 2007, 20:46
- Subscriber Scramble: Miguel van der Loos
- Location: Hendrik-ido-Ambacht
Hoi allemaal, ik wens iedereen een gelukkig 2008 toe.
Volgens de SBS-1 radar is de TK 1987 zojuist geland. (TC-JMF)). Dit vluchtnr. staat ook op http://www.acarsd.org" onclick="window.open(this.href);return false;. Kan dit een fout zijn van SBS-1 en ACARS? Want op Schiphol.nl en Teletekst staat alleen de normale lijndienst (TK 1957).
Groeten,
Miguel
Volgens de SBS-1 radar is de TK 1987 zojuist geland. (TC-JMF)). Dit vluchtnr. staat ook op http://www.acarsd.org" onclick="window.open(this.href);return false;. Kan dit een fout zijn van SBS-1 en ACARS? Want op Schiphol.nl en Teletekst staat alleen de normale lijndienst (TK 1957).
Groeten,
Miguel
-
- Scramble Addict
- Posts: 1103
- Joined: 19 Oct 2007, 20:46
- Subscriber Scramble: Miguel van der Loos
- Location: Hendrik-ido-Ambacht
- n5205e00421
- Scramble Die-Hard
- Posts: 665
- Joined: 08 Nov 2003, 23:45
- Type of spotter: S3 & Mode-S
- Subscriber Scramble: Y
- Location: n5223e00593
- Contact:
TK 19x7
Hoe het bij een Airbus werkt weet ik niet zeker, maar het Flight ID wat je op de SBS-1 terugziet wordt in principe voor de vlucht door de crew ingevoerd en dan is een foutje snel gemaakt. Een 5 en 8 zitten nog boven elkaar ook en ik heb het idee dat ATC er nog niet zo op let zoals bij een verkeerde squawk code. Af en toe zie je ook nog wel eens de IATA ipv de ICAO code, bv TK ipv THY, HV ipv TRA etc, etc..
Als de transponder het uit het FMS haalt (ipv dat het op het transponderpaneeltje moet worden ingevoerd) dan verklaart dat ook waarom je op ACARS hetzelfde ID ziet.
Groeten,
Laurent
http://groups.yahoo.com/group/SBS_AMS/" onclick="window.open(this.href);return false;
Als de transponder het uit het FMS haalt (ipv dat het op het transponderpaneeltje moet worden ingevoerd) dan verklaart dat ook waarom je op ACARS hetzelfde ID ziet.
Groeten,
Laurent
http://groups.yahoo.com/group/SBS_AMS/" onclick="window.open(this.href);return false;
- adz
- Scramble Addict
- Posts: 2315
- Joined: 01 Dec 2003, 21:23
- Type of spotter: S2
- Subscriber Scramble: ja
- Location: Delft
ATC doet niets met de info die de crew daar in zet. De transpondercode die de kist uitzendt wordt in het ATC-systeem gekoppeld aan flightplan-info. Wij als ATC zien dus niet eens wat de crew daar in gezet heeft.n5205e00421 wrote:..... en ik heb het idee dat ATC er nog niet zo op let zoals bij een verkeerde squawk code .....
Dit ter info,
Ard