Forum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.
Een Fokker F50 met veel ijsafzetting aan de romp.
Onder Hopper duidelijk te zien
Nog nooit gezien, maar wel erg vreemd, en niet goed voor de vliegeigenschappen van die kist denk ik
Malolo LaiLai daarvoorbij gaan is dichterbij komen..
.
.
js51672 wrote:
Een Fokker F50 met veel ijsafzetting aan de romp.
Onder Hopper duidelijk te zien
Nog nooit gezien, maar wel erg vreemd, en niet goed voor de vliegeigenschappen van die kist denk ik
Ijsafzetting op die plek heeft geen merkbare invloed op de aerodynamica.
de eerste met de olie was gewoon condenswater die naar beneden lekte, maar omdat het erg vuil is daarachter met stof ed lijkt het heel erg smerig water.. als er echt olie uit was gekomen had de kist toch wel degelijk vol met dikke rook gestaan zoals collega's van mij ooit ondervonden hebben.
de tweede fokker 50, ijs op die plek heeft op deze manier niet echt effect op de aerodynamische eigenschappen van het vliegtuig, het water is gelekt vanuit de vulopening van het water van de toilet, zoals ik het zie is de water meneer van de klm zo vriendlijk geweest om het doppie niet goed erop te doen, waardoor het vacuum het water eruit is gekomen en deze fraaie ijs massa is onstaan. Ik heb trouwens wel grotere ijs klompen daar gezien..
Hello , just coming over a Biss Jet, (Amstelveen) with Half open landing gear. Very low i would say. Any info about this plane. (I have made photo's) but just re-install my pc, so in maybe a hour i have the photo here.
Peace
Last edited by PiPoServisAir on 28 Apr 2008, 20:51, edited 1 time in total.