In wat voor opzicht? Met ruimbagage zijn ze erg streng op gewicht inderdaad, maar ik heb met handbagage nog nooit problemen gehad bij KLM (of elke andere maatschappij) en ik vlieg ze een paar keer per jaar, zowel Europees als intercontinentaal. Ik heb meestal een fototas van 10-15 kilo bij me (Computrekker AW) maar ik heb nog nooit een onvertogen woord gehoord, zelfs niet bij KLC.Hanz wrote:(met name KLM heeft van moeilijk doen een kunst gemaakt!! )
Fototassen mee in het vliegtuig?
Forum rules
Heb ook nog geen problemen gehad met grote tassen. Ben met KLM naar Abu Dhabi/Bahrein en had mijn Snugpak Bergen meegenomen (rugzak die in gebruik is bij de British Marines) waar zo'n 100 liter inpast en deze gewoon meegenomen als handbagage. Hij woog vol beladen toen 26kg.
Heb wel bij de balie gemeld dat er voor meer dan 4500 Euro aan waardegoederen inzat zoals laptop/camera en lenzen. Het was toen allemaal geen probleem dus. Misschien is het ook hoe je het aanpakt en hoe je het meld.
Heb wel bij de balie gemeld dat er voor meer dan 4500 Euro aan waardegoederen inzat zoals laptop/camera en lenzen. Het was toen allemaal geen probleem dus. Misschien is het ook hoe je het aanpakt en hoe je het meld.
- Hans.Jacobs
- Scramble Junior
- Posts: 146
- Joined: 08 Aug 2006, 09:10
- Subscriber Scramble: Hans Jacobs
- Location: Singapore
maakt volgens mij ook erg veel uit wat voor persoon je treft bij de incheck balie. Heb me eens door een van die meisjes in Amsterdam laten vertellen dat bij alle incheck baggage het gewicht in het systeem wordt vermeld. Als de tas te zwaar is en er is niet betaald voor het extra gewicht dan kunnen zij in de problemen komen.
Beetje vreemd dat je dan zomaar meer dan 20 kilo handbagage mee kan nemen, maakt volgens mij ook erg veel uit wat voor persoon je treft bij de incheck balie. Wat je zegt, het is logisch dat je meer dan 4000 euro aan cameras en electronica niet gaat inchecken en het is fijn als je iemand treft aan de balie die er begrip voor heeft. Heeft misschien ook te maken met het feit of de vlucht vol is ja of nee?
groetjes,
Hans.
Beetje vreemd dat je dan zomaar meer dan 20 kilo handbagage mee kan nemen, maakt volgens mij ook erg veel uit wat voor persoon je treft bij de incheck balie. Wat je zegt, het is logisch dat je meer dan 4000 euro aan cameras en electronica niet gaat inchecken en het is fijn als je iemand treft aan de balie die er begrip voor heeft. Heeft misschien ook te maken met het feit of de vlucht vol is ja of nee?
groetjes,
Hans.
- EHAM
- Scramble Master
- Posts: 3415
- Joined: 30 Apr 2005, 21:32
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: Joost de Wit
- Location: Hoofddorp
- Contact:
Volgens de site van Lowepro heb je het wel verkeerd. Bij de producten staan allerlei logootjes waarvan er één "airline carry on' heet. En dat logootje staat niet bij alle tassen vermeld.sfeyenoord1 wrote:Als ik het niet verkeerd heb zijn alle lowpro tassen zo gemaakt dat ze als handbagage meemogen in het vliegtuig, dus geen probleem!
-
- Scramble Addict
- Posts: 1568
- Joined: 07 Sep 2002, 22:53
- Type of spotter: F4.5
- Subscriber Scramble: Hans Rolink
- Location: The North of the Netherlands
- Contact:
Bij het boarden van een Transavia vlucht werd er bij de gate nog even extra gekeken naar grote handbagage stukken. Men kreeg toen mijn Lowepro Magnum AW in de gaten. Op hun vraag antwoordde ik dat de tas vol zat met fotospullen.
"Oh meneer, dan willen wij er niks mee te maken hebben. Neem maar mee."
Prima toch.
Hans.
"Oh meneer, dan willen wij er niks mee te maken hebben. Neem maar mee."
Prima toch.
Hans.
Makes me wonder... op welk punt in het systeem wordt daadwerkelijk gecontroleerd hoe zwaar je handbagage is? Voor zover ik me kan herinneren leg je deze alleen in de rontgenkast. Geeft die ook het gewicht aan?Hanz wrote:Beetje vreemd dat je dan zomaar meer dan 20 kilo handbagage mee kan nemen
Greetz,
Patrick
Patrick
- Iwan Bogels
- Scramble Addict
- Posts: 2385
- Joined: 06 Sep 2002, 06:59
- Subscriber Scramble: Iwan Bogels
- Location: N 52°13"31.2 E 4°29"57.5
- Contact:
Hallo allemaal,
Een paar weken geleden heb ik mijn nieuwe fototas binnen gekregen. Eindelijk kan ik alles in één tas meenemen ! Het gewicht van mijn nieuwe combinatie is 21,7 kg, maar qua formaat valt het binnen de standaard "carry onboard luggage" afmetingen. Het zou dus in alle meetrekjes bij de incheck balies moeten passen. Alleen dat gewicht he ?! Pfff......
Mijn eerste reisje per B737-500 is prima bevallen. Geen problemen bij het inchecken of vervoer in de bagagebakken boven de stoelen. Sterker nog, de tas past perfect en lijkt haast wel op maat gemaakt.
Het grote voordeel van deze tas is dat er wieltjes onder zitten ÉN dat de tas is voorzien van geintegreerde rugzak banden. Je kunt hem dus als een rugzak dragen, of als een trektekkel achter je aan slepen. Ideaal ! Daarnaast is er aan de zijkant een constructie om je eenpoot / driepoot statief te bevestigen en zitten er in de tas twee anti-diefstal staalkabels verwerkt waarmee je je tas kunt vastmaken aan een vast punt. Ook de rits van de deksel kan middels een vast cijferslot op de zijkant van de tas worden vergrendeld zodat niemand hem zomaar open kan maken. Verder wordt een hoes meegeleverd om de tas tegen regen te beschermen,
Het is even een flinke investering (Euro 399,-), maar dan heb je ook wat. In de USA kun je de tas al voor ongeveer Euro 250,- op de kop tikken. Hopelijk gaat mijn tas de komende tien jaar mee en kan ik hem nog vaak en ongehinderd aan boord van alle kisten slepen.
Ik weet dat sommigen van jullie ook een probleem hebben om alle apparatuur in één tas mee te slepen, dus wellicht is dit een goede suggestie. Doe er je voordeel mee. Voor meer info over deze tas, zie http://www.thinktankphoto.com/ttp_produ ... Scrty2.php
Doej,
Iwan
PS: Hieronder zie je een foto van hoe ik hem heb ingedeeld. Bij de tas zijn zoveel verschillende interne wandjes, flexibere schotjes en beschermingen meegeleverd, dat er geen ruimte meer zou zijn voor enige apparatuur als je de afscheidingen allemaal tegelijk in je tas zou proppen.
Een paar weken geleden heb ik mijn nieuwe fototas binnen gekregen. Eindelijk kan ik alles in één tas meenemen ! Het gewicht van mijn nieuwe combinatie is 21,7 kg, maar qua formaat valt het binnen de standaard "carry onboard luggage" afmetingen. Het zou dus in alle meetrekjes bij de incheck balies moeten passen. Alleen dat gewicht he ?! Pfff......
Mijn eerste reisje per B737-500 is prima bevallen. Geen problemen bij het inchecken of vervoer in de bagagebakken boven de stoelen. Sterker nog, de tas past perfect en lijkt haast wel op maat gemaakt.
Het grote voordeel van deze tas is dat er wieltjes onder zitten ÉN dat de tas is voorzien van geintegreerde rugzak banden. Je kunt hem dus als een rugzak dragen, of als een trektekkel achter je aan slepen. Ideaal ! Daarnaast is er aan de zijkant een constructie om je eenpoot / driepoot statief te bevestigen en zitten er in de tas twee anti-diefstal staalkabels verwerkt waarmee je je tas kunt vastmaken aan een vast punt. Ook de rits van de deksel kan middels een vast cijferslot op de zijkant van de tas worden vergrendeld zodat niemand hem zomaar open kan maken. Verder wordt een hoes meegeleverd om de tas tegen regen te beschermen,
Het is even een flinke investering (Euro 399,-), maar dan heb je ook wat. In de USA kun je de tas al voor ongeveer Euro 250,- op de kop tikken. Hopelijk gaat mijn tas de komende tien jaar mee en kan ik hem nog vaak en ongehinderd aan boord van alle kisten slepen.
Ik weet dat sommigen van jullie ook een probleem hebben om alle apparatuur in één tas mee te slepen, dus wellicht is dit een goede suggestie. Doe er je voordeel mee. Voor meer info over deze tas, zie http://www.thinktankphoto.com/ttp_produ ... Scrty2.php
Doej,
Iwan
PS: Hieronder zie je een foto van hoe ik hem heb ingedeeld. Bij de tas zijn zoveel verschillende interne wandjes, flexibere schotjes en beschermingen meegeleverd, dat er geen ruimte meer zou zijn voor enige apparatuur als je de afscheidingen allemaal tegelijk in je tas zou proppen.
- Aviaphotos
- Scramble Addict
- Posts: 2039
- Joined: 30 Jul 2004, 20:53
- Type of spotter: F5
- Subscriber Scramble: No
- Contact:
Gewicht van handbagage wordt doorgaans niet gechecked. Alleen ingecheckte bagage wordt gewogen en in het weight&balance systeem vermeld, zodra je het op de bagageband naast de check-in balie zet.SquAdmin wrote:Makes me wonder... op welk punt in het systeem wordt daadwerkelijk gecontroleerd hoe zwaar je handbagage is? Voor zover ik me kan herinneren leg je deze alleen in de rontgenkast. Geeft die ook het gewicht aan?Hanz wrote:Beetje vreemd dat je dan zomaar meer dan 20 kilo handbagage mee kan nemen
Bij twijfel kan het weleens voorkomen dat je gevraagd wordt om de bagage die je als handbagage mee wilt nemen even op de band te zetten, zodat ze het kunnen wegen.
Bij kleinere toestellen, zoals de Fokker 50, kan het zijn dat grote stukken handbagage alsnog het bagageruim in moeten, het komt dan (meestal) bovenop de gewone bagage te liggen, en deze bagage krijgt dan een label met "gate delivery" of iets dergelijks, wat betekend dat je de bagage bij het uitstappen weer terug krijgt en dat de bagage dus niet via het normale bagagesysteem gaat.
Groeten,
Pim
Pim Hesse Photography - http://www.pimhesse.com
- Piet Luijken
- Moderator
- Posts: 3947
- Joined: 27 Dec 2003, 14:19
- Subscriber Scramble: Piet Luijken
- Location: Amstelveen
De grootte en gewicht van handbagage kan een probleem zijn. Steeds meer reizigers proberen zoveel mogelijk handbagage aan boord te krijgen om zo wachttijden bij het ophalen van de koffers te voorkomen. Helaas zijn de vliegtuigen daar niet op bererekend en dus is er op een gegeven moment geen plaats meer in de bagage bakken zeker bij een vol vliegtuig.
Afhankelijk van de grondafhandeling en de cabine crew wordt er vanaf het begin, maar meestal op het laatste moment, bepaalde stukken handbagage aan boord geweigerd en in het ruim gestopt.
Als een van de eerste boarden heeft zeker voordeel.
Mijn probleem is dat ik meestal ook een rugtas mee wil met wat eten en drinken en al mijn serialboekjes. Meestal mag je maar een (1) stuk bagage aan boord mee nemen, maar af en toe in de GB mag je zelfs maar een stuks handbagage door de security meenemen.
Ik heb een Tamrac Turbo Cyber Pro:
http://tamrac.com/5618open_lrg.htm
en dat werkt heel goed aan boord.
gr
Afhankelijk van de grondafhandeling en de cabine crew wordt er vanaf het begin, maar meestal op het laatste moment, bepaalde stukken handbagage aan boord geweigerd en in het ruim gestopt.
Als een van de eerste boarden heeft zeker voordeel.
Mijn probleem is dat ik meestal ook een rugtas mee wil met wat eten en drinken en al mijn serialboekjes. Meestal mag je maar een (1) stuk bagage aan boord mee nemen, maar af en toe in de GB mag je zelfs maar een stuks handbagage door de security meenemen.
Ik heb een Tamrac Turbo Cyber Pro:
http://tamrac.com/5618open_lrg.htm
en dat werkt heel goed aan boord.
gr
Greetings,
Piet Luijken
Scramble Editor
Piet Luijken
Scramble Editor
- Key
- Site Admin
- Posts: 11249
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Dat varieert een beetje. Ga bv. niet met Thomson vliegen want die hanteren max. 5kg (indien niet op de heen- dan wel op de terugweg)! easyJet reageert daar weer handig op met 'If it fits in it gets on' maar was sneller met het apart laten betalen voor een koffer geloof ik.Aviaphotos wrote:Gewicht van handbagage wordt doorgaans niet gechecked.
Enniehauw, de verwachting is dat er in de nabije toekomst meer gelet zal worden op het gewicht van handbagage, m.n. bij de low-cost-toko's. Geniet ervan zolang het nog kan.
@ Iwan: slechts één body mee? Verder erg cool!
Erik
What four words, Jimmy!?!
-
- Scramble Junior
- Posts: 114
- Joined: 08 Mar 2004, 10:35
- Location: Belgium Houthalen-Helchteren
- Contact:
Ik dacht dat je geen VLOEISTOFFEN meer of het vliegtuig mag meenemen?Piet Luijken wrote:Mijn probleem is dat ik meestal ook een rugtas mee wil met wat eten en drinken en al mijn serialboekjes. Meestal mag je maar een (1) stuk bagage aan boord mee nemen, maar af en toe in de GB mag je zelfs maar een stuks handbagage door de security meenemen.
Kind Regards
pampa31
Dirk
pampa31
Dirk
-
- Scramble Junior
- Posts: 134
- Joined: 31 Oct 2003, 21:10
Hoi Iwan,
Flinke inhoud van de tas, misschien gekke vraag, maar is een 2e body geen betere investering dan de 300 en de 400 combinatie? Bijvoorbeeld een 2e 1D i.p.v de 300. Het aantal mm's kun je overbruggen met je convertor, en voor de actie platen zul je toch meestal de de 400 gebruiken? Zo heb je ook meer zekerheid voor als de body het ooit op een trip zal begeven, ben benieuwd hoe je in praktijk hier mee omgaat, blijft de 300 niet vaak in de tas zitten?
gr Frank
p.s geen intresse om over te kopen, maar gewoon benieuwd
Flinke inhoud van de tas, misschien gekke vraag, maar is een 2e body geen betere investering dan de 300 en de 400 combinatie? Bijvoorbeeld een 2e 1D i.p.v de 300. Het aantal mm's kun je overbruggen met je convertor, en voor de actie platen zul je toch meestal de de 400 gebruiken? Zo heb je ook meer zekerheid voor als de body het ooit op een trip zal begeven, ben benieuwd hoe je in praktijk hier mee omgaat, blijft de 300 niet vaak in de tas zitten?
gr Frank
p.s geen intresse om over te kopen, maar gewoon benieuwd