Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst
Moderator: gatso76
Forum rules
- PiPoServisAir
- Scramble Die-Hard
- Subscriber Scramble: PiPoServisAir
de laatste x vroeg ik waarom ik weg moest. Zeiden ze op verzoek van ELAL
Ik denk dan als ELAL zo veilig wil zitten, ga dan niet op een hoek van een gebouw zitten, naast een parkeerplek toch. Het gekke is het valt onder Veldbevoegdheid dus ze mogen je weg sturen.
Ik sta nu vaak naast de brandwer oefen terrein, daar naast is een maaiveld, dan kan je door lopen tot ongeveer 200-300mtr van taxibaan en je staat recht voor J-platform. Maar ok daar stond ik een x binnen 5min kmar, maar als je AAS pas hebt doen ze vaak normaal merk ik.
Peace
Ik denk dan als ELAL zo veilig wil zitten, ga dan niet op een hoek van een gebouw zitten, naast een parkeerplek toch. Het gekke is het valt onder Veldbevoegdheid dus ze mogen je weg sturen.
Ik sta nu vaak naast de brandwer oefen terrein, daar naast is een maaiveld, dan kan je door lopen tot ongeveer 200-300mtr van taxibaan en je staat recht voor J-platform. Maar ok daar stond ik een x binnen 5min kmar, maar als je AAS pas hebt doen ze vaak normaal merk ik.
Peace
The Giant Of The Skies Airbus A380
http://www.airport-weeze.de
http://www.ryanair.com/
http://www.airport-weeze.de
http://www.ryanair.com/
- Key
- Site Admin
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
Omdat er ook nog mensen zijn, zoals Mad Viper, die zich gewoon aan bepaalde regels houden zonder daartoe gedwongen te worden!FlyTheWorld wrote:Waarom daar dan blijven irriteren en niet ook lopen naar een (betere) plek als de KMAR toch niks doet?
En dat geeft anderen het recht er maar doorheen te banjeren? Dacht het niet! Ik denk dat dit soort gedrag, hoewel misschien begrijpelijk bij het wegvallen van een mooie plek, erg kortzichtig is en uiteindelijk heel nadelig voor de hobby.overigens was er al een 'pad' gemaakt door de landeigenaar z'n tractor.
Erik
N.B. de off-topic 1-2'tjes staan in de daarvoor gemaakt area.
What four words, Jimmy!?!
- Ghanz
- Scramble Die-Hard
- Type of spotter: F5
- Subscriber Scramble: Ghanz
Zo, wat 1 berichtje al niet kan doen om een topic weer tot leven te brengen.
En zoals Key zegt: het is begrijpelijk dat mensen een andere plek gaan zoeken. Maar ook dat het kortzichtig en uiteindelijk nadelig kan zijn als dat plaatsen worden waar je eigenlijk niet hoort te komen.
Vandaar ook mijn post dat zondag de oude plek weer (al dan niet voorlopig) bereikbaar was/is. De meeste spotters lezen dit forum naar mijn idee regelmatig, dus als in ieder geval zij het weten, dan ligt eventueel strenger optreden van bijvoorbeeld KMAR niet aan ons gedrag.
Greetz,
Hans
N.B.: Voordat ik over kom alsof ik roomser dan de paus ben, ook ik moet tot mijn spijt bekennen dat ook ik me, toen ik daar om 15.30 kwam en dat mooie "pad" en al die (dagjes-)mensen zag, heb laten verleiden daarheen te lopen.
En zoals Key zegt: het is begrijpelijk dat mensen een andere plek gaan zoeken. Maar ook dat het kortzichtig en uiteindelijk nadelig kan zijn als dat plaatsen worden waar je eigenlijk niet hoort te komen.
Vandaar ook mijn post dat zondag de oude plek weer (al dan niet voorlopig) bereikbaar was/is. De meeste spotters lezen dit forum naar mijn idee regelmatig, dus als in ieder geval zij het weten, dan ligt eventueel strenger optreden van bijvoorbeeld KMAR niet aan ons gedrag.
Greetz,
Hans
N.B.: Voordat ik over kom alsof ik roomser dan de paus ben, ook ik moet tot mijn spijt bekennen dat ook ik me, toen ik daar om 15.30 kwam en dat mooie "pad" en al die (dagjes-)mensen zag, heb laten verleiden daarheen te lopen.
- Key
- Site Admin
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
Onze wegwijzer weer aangepast. Kaagbaan-spot idd. zonder problemen bereikbaar. De slagboom bij het brandstofareaal is wel naar voren gekomen zodat het plekje langs het hek daar niet echt meer bruikbaar is. Alternatief is het grasveld net ten zuiden, kun je zonder hek tot aan de sloot langs de 36R. Alles voor zolang het duurt!
Erik
Erik
What four words, Jimmy!?!
-
- Scramble Senior
Dit zinnetje zou er dan ook nog uitmoeten want er staat geen hek meer bij de (ex-)spottersplaats:Key wrote:Onze wegwijzer weer aangepast.
"Depending on your height the fence does or does not interfere with photography"
Groetjes, Robin.
-
- Scramble Die-Hard
- Subscriber Scramble: Mad Viper
Spot 15 mag ook een beetje aangepast wordenKey wrote:Onze wegwijzer weer aangepast. Kaagbaan-spot idd. zonder problemen bereikbaar. De slagboom bij het brandstofareaal is wel naar voren gekomen zodat het plekje langs het hek daar niet echt meer bruikbaar is. Alternatief is het grasveld net ten zuiden, kun je zonder hek tot aan de sloot langs de 36R. Alles voor zolang het duurt!
Erik
Cheers, Michel
And just to knitpick and a little bit off topic, but under the "based" section says that the lifeliner is based here. To my knowledge the chopper is based at the roof of the VU and get it's juice normally at helihaven Amsterdam, so that often it does't come by anymore.
But as I said; just knitpicking
Greets
But as I said; just knitpicking
Greets
- Barcajax
- Scramble Senior
- Subscriber Scramble: Ronald
Das mooi balen dan! Dan heb ik gister nog mazzel gehad! Dan ben je dus genoodzaakt om aan de kop van de Kaag te spotten,en dat is leuk als ze daar landen. Ook mag je hopen dat je niet weggestuurt wordt net als gister door zo'n agentje op een motortje. Tijdens het weglopen kwamen er 2 mensen vd KMAR aanlopen en die vroegen om mijn verrekijker om te kijken wat er in het veld stond,was die leuk met zijn zwaailichtjes aan het spelen
Ik vroeg die lui of je er mocht staan ja of nee maar volgens hun was het geen enkel probleem, dus ja......
Ik vroeg die lui of je er mocht staan ja of nee maar volgens hun was het geen enkel probleem, dus ja......
http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=25116" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je wilt fotograferen, heeft de oude spottersplek weinig zin; tenzij je een flinke telelens hebt, is een dash-7 op het B-platform te klein om vanaf die plek echt mooi te fotograferen; ik zou proberen hem in de landing of start te pakken.Raymond wrote:Vrijdag komt er dus weer een dash 7
Deze kist gaat staan op het B platform
Hoe kan ik een vrijdag dit toestel zien
Is er een mogenlijkheid om op de oude spottersplaats te komen?
Groeten Raymond
[Edit: Jan, je hebt 'Disable BBCode' (en 'Disable HTML code' en 'Disable Smilies') aan staan, dan kun je dus geen quotes maken... uitgezet in dit bericht ]