Verdwijnt de historische vlucht te Gilze ?
Moderator: SWAT 11
Forum rules
This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too. |
- Eric van Lisdonk
- Scramble Master
- Posts: 2566
- Joined: 19 Mar 2004, 23:33
- Subscriber Scramble: Eric van Lisdonk
- Location: Ramstein and Gilze-Rijen Air Base
- Read all about it
- Scramble Senior
- Posts: 322
- Joined: 31 Aug 2003, 19:13
- Location: Schiphol
Hallo,
Vandaag heb ik een presentatie gehad van en een rondvlucht gemaakt in de Cessna van de Historische Vlucht.
Het was een leuke ervaring en mooi om te zien dat deze mannen en dames zo gepassioneerd zijn met hun hobby. De vlucht zelf kon gelukkig nog plaats vinden, want er naderde onweer.
Er werd gevlogen met de S-11, Beaver, Harvard, de Stinson en dus de Cessna voor de groep waarvan ik deel uitmaakte. Er werd gebruikt gemaakt van het gras in zuidelijke richting (heading 200). Overigens is hen de Koninklijke heli beloofd, nadat onze ZKH het stokje overdraagt.
Vanwege het groot onderhoud aan beide banen zijn de grotere kisten van de club op Eindhoven. De basis zal vanaf eind 2008 gaan dienen als de hub voor de gehele luchtmacht en marine helivloot. Chinook, Apache, Marine, Koninklijke zal er gestationeerd worden zo verteld de presentatie.
Het blijft een reservebasis voor uitwijkende andere squadrons. De toekomst van Historische Vlucht ligt in de toekomst ook op deze basis. Er is geinvesteerd in de hangar, professionalisering van de technische dienst en de Luchtmacht wordt gevrijwaard van deelname aan allerlei airshows (zij worden regelmatig door de KNL op pad gestuurd naar deze events).
De historie met de luchtmacht, de rol in de het behoud van luchtvaartgeschiedenis en toegeweide medewerkers bevestigen dat.
Met vriendelijke groeten, Eduard.
Vandaag heb ik een presentatie gehad van en een rondvlucht gemaakt in de Cessna van de Historische Vlucht.
Het was een leuke ervaring en mooi om te zien dat deze mannen en dames zo gepassioneerd zijn met hun hobby. De vlucht zelf kon gelukkig nog plaats vinden, want er naderde onweer.
Er werd gevlogen met de S-11, Beaver, Harvard, de Stinson en dus de Cessna voor de groep waarvan ik deel uitmaakte. Er werd gebruikt gemaakt van het gras in zuidelijke richting (heading 200). Overigens is hen de Koninklijke heli beloofd, nadat onze ZKH het stokje overdraagt.
Vanwege het groot onderhoud aan beide banen zijn de grotere kisten van de club op Eindhoven. De basis zal vanaf eind 2008 gaan dienen als de hub voor de gehele luchtmacht en marine helivloot. Chinook, Apache, Marine, Koninklijke zal er gestationeerd worden zo verteld de presentatie.
Het blijft een reservebasis voor uitwijkende andere squadrons. De toekomst van Historische Vlucht ligt in de toekomst ook op deze basis. Er is geinvesteerd in de hangar, professionalisering van de technische dienst en de Luchtmacht wordt gevrijwaard van deelname aan allerlei airshows (zij worden regelmatig door de KNL op pad gestuurd naar deze events).
De historie met de luchtmacht, de rol in de het behoud van luchtvaartgeschiedenis en toegeweide medewerkers bevestigen dat.
Met vriendelijke groeten, Eduard.
-
- Scramble Junior
- Posts: 243
- Joined: 30 Nov 2006, 18:07
- Location: Tilburg
- Contact:
@Eduard:
Bedankt voor de heldere uitleg.
@Eric:
Wel ja, alle defensie heli's op Gilze en dan doe er ook maar een squadron JSF'en bij . Dan hebben we ook nog de Amerikaanse shelters, dus daar kunnen dan F-22's in komen te staan. En als we links en rechts nog een paar MAC platformen aanleggen kunnen we ook al het cargo verkeer voor de USAFE gaan afhandelen... (weet je nog die geruchten begin jaren '90...)
Bedankt voor de heldere uitleg.
@Eric:
Wel ja, alle defensie heli's op Gilze en dan doe er ook maar een squadron JSF'en bij . Dan hebben we ook nog de Amerikaanse shelters, dus daar kunnen dan F-22's in komen te staan. En als we links en rechts nog een paar MAC platformen aanleggen kunnen we ook al het cargo verkeer voor de USAFE gaan afhandelen... (weet je nog die geruchten begin jaren '90...)
Hi Eric,
Natuurlijk heb je gelijk er zijn 13 normale "Nederlandse" shelters dat weet ik. Maar er staat er vlgs mij nog één helemaal afgezonderd van de rest net ten oosten van waar de oude radartoren stond en nu de zeg maar antenne mast staat. Deze staat verstopt tussen de bomen en is alleen in de winter enigsinds te zien vanaf de Bredaseweg.
Natuurlijk heb je gelijk er zijn 13 normale "Nederlandse" shelters dat weet ik. Maar er staat er vlgs mij nog één helemaal afgezonderd van de rest net ten oosten van waar de oude radartoren stond en nu de zeg maar antenne mast staat. Deze staat verstopt tussen de bomen en is alleen in de winter enigsinds te zien vanaf de Bredaseweg.
- Eric van Lisdonk
- Scramble Master
- Posts: 2566
- Joined: 19 Mar 2004, 23:33
- Subscriber Scramble: Eric van Lisdonk
- Location: Ramstein and Gilze-Rijen Air Base
- Stafhunter
- Scramble Addict
- Posts: 1566
- Joined: 28 Apr 2006, 13:49
- Subscriber Scramble: Stafhunter
- Location: Tilburg
- Contact:
De JSF past niet in de Nederlandse shelters maar wel in de Amerikaanse.Marcel Mutsaers wrote:@Eduard:
Bedankt voor de heldere uitleg.
@Eric:
Wel ja, alle defensie heli's op Gilze en dan doe er ook maar een squadron JSF'en bij . Dan hebben we ook nog de Amerikaanse shelters, dus daar kunnen dan F-22's in komen te staan. En als we links en rechts nog een paar MAC platformen aanleggen kunnen we ook al het cargo verkeer voor de USAFE gaan afhandelen... (weet je nog die geruchten begin jaren '90...)
dus de Nederlandse shelters kunnen ze mooi gaan gebruiken voor de F-16's van Leeuwarden die volgens geruchten over een paar jaar gaat sluiten
F-104 Starfighter patch website http://threshold.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
flown in:
F27-300M C-5
better a spotter with stepladder behind me than a spotter with 50mm in front off me
flown in:
F27-300M C-5
better a spotter with stepladder behind me than a spotter with 50mm in front off me