TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
-
- Scramble Senior
- Posts: 300
- Joined: 16 Mar 2008, 17:58
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Veel adhoc vluchtjesBank_angle wrote:Naar mijn weten blijft ook dezelfde spannair a320 de star alliance kist bij arke! verder nog leuke nieuwtjes! Ik had ook gezien dat arkefly veel inhuur doet met 1 kist 767 momenteel! aangezien die standby staat voor de rest van de vloot!
Laatst voor Monarch..
Voor de rest staande-by omdat de rest van de vloot maximaal is ingezet
Staande-bij geloof ik op het R platform (do 24-07 voor het laatst gezien) en voor nu de PH-AHY
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Tot in de jaren 80 in ieder geval, en het kan zijn dat dit ook nog doorliep in de jaren 90, was dit bij ALLE maatschappijen een standaard procedure, gewoon om de mensen snel te kunnen vervoeren in het geval er iets aan de hand was. Ook bijvoorbeeld de Concorde had altijd een kist stand-by voor dit soort gevallen, die dan later weer in de hangaar verdween. Pas later zijn de stand-by toestellen door een aantal maatschappijen normaal ingezet op hun vluchten. Andere maatschappijen bleven deze praktijken langer trouw, denk bijvoorbeeld aan de DC-10 die NWA altijd op Schiphol had staan.ivo de groot wrote:ik vin het gewoon n slechte zaak dat er n machine klaar moet staan als er n andere uitvalt met problemen..
triest en dit gebeurd ook al bij martinair !
groet ivo
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- phkza
- Scramble Addict
- Posts: 2260
- Joined: 21 Nov 2005, 22:38
- Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!
Is niks triests aan. Voor een maatschappij als ArkeFly is het een heel goed idee om een toestel standby te hebben voor het geval er een kist uitvalt.ivo de groot wrote:ik vin het gewoon n slechte zaak dat er n machine klaar moet staan als er n andere uitvalt met problemen..
triest en dit gebeurd ook al bij martinair !
groet ivo
P.S. correcte spelling en hoofdletters zijn niet verboden, maar dat geheel terzijde...
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Zoals bekend vliegen MP en TFL met een aantal (sterk) verouderde frames...phkza wrote:Is niks triests aan. Voor een maatschappij als ArkeFly is het een heel goed idee om een toestel standby te hebben voor het geval er een kist uitvalt.ivo de groot wrote:ik vin het gewoon n slechte zaak dat er n machine klaar moet staan als er n andere uitvalt met problemen..
triest en dit gebeurd ook al bij martinair !
groet ivo
P.S. correcte spelling en hoofdletters zijn niet verboden, maar dat geheel terzijde...
Ik doel hiermee op hun 767-vloot...
De OPS/betrouwbaarheid van deze kisten is niet "om over naar huis te schrijven"
Problemen in die vloot kunnen zo makkelijk opgevangen worden.
Is niets triests aan lijkt me, er wordt gewoon simpelweg rekening gehouden met de betrouwbaarheid van de huidige ICA vloot. Dit alles om pax tevreden te houden en calims te voorkomen.
ALs de dreamliner er nu al was geweest (wat de bedoeling was) had TFL echt geen kist aan de grond gehouden
Daarbij:
Nu in het drukke zomerseizoen, waarbij er 4 kleine (737/a320) vliegtuigen eigenlijk 24 uur per dag " in de lucht" zijn is het juist van belang back-up te hebben, teneinde enorme vertragingen te kunnen voorkomen. Als er nu een kist stukgaat, om wat voor reden dan ook, en er is geen back-up, dan werken ontstane vertragingen door defecten dagenlang door in het vluchtschema, wat de dientregeling ernstig in de war brengt... Met alle gevolgenvan dien.
Ik denk dat TFL wel geleerd heeft van fouten uit het verleden, waarbij aan passagiers diverse schadevergoedingen betaald moestsen worden door de lange delay's, en nu die boetes probeert te voorkomen.
-
- Scramble Senior
- Posts: 300
- Joined: 16 Mar 2008, 17:58
Nee is idd niks triest aan... het is gewoon ideaal voor een airline als ze een kist Standby kunnen houden! En de klm heeft ook altijd een kist standby zijn hun dan ook zo triest ? of BA of lufthansa? Vandaag vertrok er weer toevalllig een ACMI uitgegaan naar muscat vannuit londen met de PH-AHY hij komt morgen vroeg weer terug! verder weet ik niks voor aankomende week ? iemand nog nieuws over iets van aankomende week ? Voor mij is dat wel leuke info haha ! Verder gaat het heel goed met OR en met de kisten bijna niet meer stuk ik denk dat dat ook komt door de nieuwe technische dienst TECH4JETS van Arkefly! greetzz
Vergeet niet dat ze ook heel erg veel pech hebben gehad op de 767:
- Vogel in de motor op Bunjul
- Baanverlichting problemen op St. Maarten
- Slecht weer in Brazilië
Dat heeft tijdens hele drukke periodes en zomer vorig jaar voor erg veel problemen geleid.
Maar inderdaad er zijn ook regelmatig techinisch problemen, maar denk dat ze het momenteel allemaal aardig op een rijtje hebben.
Als ze eenmaal de Dreamliner hebben wordt het vast een maatschappij om als Nederlander trots op te zijn.
- Vogel in de motor op Bunjul
- Baanverlichting problemen op St. Maarten
- Slecht weer in Brazilië
Dat heeft tijdens hele drukke periodes en zomer vorig jaar voor erg veel problemen geleid.
Maar inderdaad er zijn ook regelmatig techinisch problemen, maar denk dat ze het momenteel allemaal aardig op een rijtje hebben.
Als ze eenmaal de Dreamliner hebben wordt het vast een maatschappij om als Nederlander trots op te zijn.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Kleinigheidje hou je tochhmv wrote:-Marshaller die het vliegtuig tegen een paal aan laat taxiën op KretaSky wrote:- Vogel in de motor op Bunjul
- Baanverlichting problemen op St. Maarten
- Slecht weer in Brazilië
Maar dit wat je hierboven noemt was wel 80% van de problemen rond kerst en oud en nieuw...
Maar vergeet de technische AOG's
Ruim 3 dagen op de dominicaanse (begin dec 07)
Motorvervangeing op CUR (eind januari/begin februari)
En zo kan ik nog wel even doorgaan. 2007 was dat betreft een slecht jaar voor TFL, maar vanaf februari zijn de problemen eigenlijk nagenoeg weg geweest, behalve dan tot 2x aan toe absurde weersomstandigheden in Brazillie (welke bestemming per nov 2009 verdwijtn uit het ArkeFly programma)
Als je kijkt naar de OPS van de europese vloot (738/739/739/320) is die rustig vergelijkbaar met andere maatschappijen, en denk dat de komst van de 787 dreamliner meer rust zal brengen Bij ArkeFly. helaas laten die toestellen nog minstens 2 jaar op zich wachten, maar uiteindelijk zal TFL ook de ICA op orde krijgen, en denk ik dat we naast MP en HV een goede derde charterpartij hebben
Schijnbaar weet je vader er innderdaad weer niets vanaf...nieuwe kist wordt de EC-IZKB767-300ER wrote:Chris,cHabu wrote:James zit waarschijnlijk het dichts bij de info dan ieder ander, tenzij de info van Arke zelf niet correct is....B767-300ER wrote: Bij mijn weten was deze omwisseling gecancelled
Mee eens, jullie zitten dichter op het vuur dan een ieder ander.
Werkt James bij TFL??
Ik heb de info van me pa, werkt bij TFL, maar ook die kan dingen fout hebben natuurlijk
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
-
- Scramble Senior
- Posts: 300
- Joined: 16 Mar 2008, 17:58
- jfaltena
- Scramble Master
- Posts: 3005
- Joined: 09 Dec 2003, 17:08
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: jfaltena
- Location: Home or @ any Airfield
Uit zeer betrouwbare bron kan ik melden dat bij de "nieuwe" TD van Arke ook een paar mensen werken die voorheen bij Stella Aviation zatenBank_angle wrote:Verder gaat het heel goed met OR en met de kisten bijna niet meer stuk ik denk dat dat ook komt door de nieuwe technische dienst TECH4JETS van Arkefly!
Grtz, John
Flown from / to; AMS ATH BCN CDG EFL EWR FRA GMP INV LAX LGW LHR LPL MAN RTM SFO VIE YVR YYZ ZRH
Flown in: 300 310 319 320 321 330 737 747 747SP 757 767 Bae146 DC10 F70
Planned flights: none
Flown in: 300 310 319 320 321 330 737 747 747SP 757 767 Bae146 DC10 F70
Planned flights: none
- jfaltena
- Scramble Master
- Posts: 3005
- Joined: 09 Dec 2003, 17:08
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: jfaltena
- Location: Home or @ any Airfield
- Flap/slat/leading edge problemen in Egyptehmv wrote:-Marshaller die het vliegtuig tegen een paal aan laat taxiën op KretaSky wrote:- Vogel in de motor op Banjul
- Baanverlichting problemen op St. Maarten
- Slecht weer in Brazilië
Grtz, John
Flown from / to; AMS ATH BCN CDG EFL EWR FRA GMP INV LAX LGW LHR LPL MAN RTM SFO VIE YVR YYZ ZRH
Flown in: 300 310 319 320 321 330 737 747 747SP 757 767 Bae146 DC10 F70
Planned flights: none
Flown in: 300 310 319 320 321 330 737 747 747SP 757 767 Bae146 DC10 F70
Planned flights: none
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
James,James wrote:Schijnbaar weet je vader er innderdaad weer niets vanaf...nieuwe kist wordt de EC-IZKB767-300ER wrote:Chris,cHabu wrote: James zit waarschijnlijk het dichts bij de info dan ieder ander, tenzij de info van Arke zelf niet correct is....
Mee eens, jullie zitten dichter op het vuur dan een ieder ander.
Werkt James bij TFL??
Ik heb de info van me pa, werkt bij TFL, maar ook die kan dingen fout hebben natuurlijk
Je hebt helemaal gelijk
Bedankt voor de info.... Kan het voortaan beter aan jou vragen, LOL
Alleen waarom "WEER" ??