Misschien de L van lesSpacecake wrote:Van een paar uurtjes geleden:
Apaches IFR?
Forum rules
-
- Scramble Master
- Posts: 2788
- Joined: 18 May 2004, 20:54
- Subscriber Scramble: andel
- Location: andel noord brabant
Yep youre right je ziet het ook wel eens bij de PC-7 en de SF-260,s van de Belgen is inderdaad om op de instrumenten te vliegen.mart wrote:lol...ik geloof dat ze die zeilen gebruiken om de piloot te leren alleen op de instrumenten te vliegen, zie je wel vakar.
Had van de week de Q-21 met soortgelijk zijl
-
- Posts: 14
- Joined: 25 Jul 2008, 09:26
- Subscriber Scramble: Lightning_NL
Verklaar je nader.. Apaches niet op instrumenten kunnen vliegen? Toen ik er voor het laatst een van binnen zag zaten alle essentiele instrumenten erin hoor..Lightning_NL wrote:Ware het niet dat Apaches niet instrument KUNNEN vliegen. Dus het lijkt me sterk. Zal wel iets anders geweest zijn. Volgens mij, zat er niet heel erg op te letten hoor, maar volgens mij deden ze ook oefeningen die totaal niks met IF vliegen te maken hebben.
-
- Posts: 14
- Joined: 25 Jul 2008, 09:26
- Subscriber Scramble: Lightning_NL
- Martinez76
- Posts: 17
- Joined: 27 May 2008, 15:01
IFR oftwel Intrument Flight Rules gaan in op het moment dat de VFR (Visual Flight Rules) niet meer van toepassing kunnen zijn door bijvoorbeeld einde daglicht periode of slecht weer condities. Zonder IFR avionics aan boord mag je dan dus ook niet meer vliegen.kiwi wrote:IFR is heel wat anders dan op instrumenten vliegen, maar ook dat kunnen ze gewoon hoor. Geen reden om te denken van niet..Lightning_NL wrote:Ik heb het een tijd geleden gehoord dat Apaches niet IFR kunnen vliegen. Ik zal het nog eens nazoeken.
Bij de Apache kan er zeker wel IFR gevlogen worden alleen men is hier waarschijnlijk in de war met het feit dat de Nederlandse Apaches geen Longbow Radar hebben. Deze radar wordt voornamelijk gebruikt voor tactische doeleinden en anti-collision (moet botsingen met andere heli's/vliegtuigen of grondobjecten voorkomen).
Greetz,
Maarten
-
- Posts: 14
- Joined: 25 Jul 2008, 09:26
- Subscriber Scramble: Lightning_NL
Martinez76, militaire kisten mogen ook gewoon 's nachts VFR vliegen hoor. Ten tweede, volgens mij was die Apache autorotaties aan het oefenen? Of in ieder geval circuitjes aan het vliegen, en dat doe je dus niet met instrumentvliegen. Ik ben niet in de war met de longbow radar. De Nederlandse Apache is volgens mij gewoon niet gecertificeerd en/of uitgerust om IFR te vliegen.
Kiwi, wil jij mij dan eens uitleggen wat het verschil is tussen instrument vliegen en IFR-vliegen?
Kiwi, wil jij mij dan eens uitleggen wat het verschil is tussen instrument vliegen en IFR-vliegen?
Op instrumenten houdt in dat je puur de weg vindt op basis van informatie van je instrumenten. IFR (Instrument Flight Rules) heeft te maken met de regels die gelden als je een IFR flightplan opgeeft tegenover VFR (Visual Flight Rules, simply put, naar buiten en op een kaart kijken).
En ik durf bijna 100% zeker te zeggen dat ook de Nederlandse Apache's IFR kunnen vliegen. Onze Apache's zijn niet minder goed of minder uitgerust dan bijvoorbeeld Amerikaanse (op de Longbow radar van sommigen na, maar dat is meer om vijandelijke voertuigen e.d. te spotten). Weliswaar met andere systemen dan de Amerikanen (onze Chinooks hebben ook een andere cockpit dan de Amerikanen en de nieuwe F-versies krijgen ook een andere dan er standaard in zit) maar doen niet voor elkaar onder
En ik durf bijna 100% zeker te zeggen dat ook de Nederlandse Apache's IFR kunnen vliegen. Onze Apache's zijn niet minder goed of minder uitgerust dan bijvoorbeeld Amerikaanse (op de Longbow radar van sommigen na, maar dat is meer om vijandelijke voertuigen e.d. te spotten). Weliswaar met andere systemen dan de Amerikanen (onze Chinooks hebben ook een andere cockpit dan de Amerikanen en de nieuwe F-versies krijgen ook een andere dan er standaard in zit) maar doen niet voor elkaar onder
-
- Posts: 14
- Joined: 25 Jul 2008, 09:26
- Subscriber Scramble: Lightning_NL
Nou Kiwi,
wat je zegt klopt niet. Instrumentvliegen en IFR vliegen zijn precies hetzelfde. En dat van de Apache heb ik gehoord van andere luchtmachtvliegers. Kwam een keer ter sprake. Beetje googlen levert ook resultaten op van uitbreidingspakketten om de Apache IFR capable te maken. Maar ik zal een keer aan een Apache vlieger vragen hoe het zit met IFR vliegen en waarom dat nou niet kan.
wat je zegt klopt niet. Instrumentvliegen en IFR vliegen zijn precies hetzelfde. En dat van de Apache heb ik gehoord van andere luchtmachtvliegers. Kwam een keer ter sprake. Beetje googlen levert ook resultaten op van uitbreidingspakketten om de Apache IFR capable te maken. Maar ik zal een keer aan een Apache vlieger vragen hoe het zit met IFR vliegen en waarom dat nou niet kan.
Daar ben ik ook erg benieuwd naarLightning_NL wrote:Nou Kiwi,
wat je zegt klopt niet. Instrumentvliegen en IFR vliegen zijn precies hetzelfde. En dat van de Apache heb ik gehoord van andere luchtmachtvliegers. Kwam een keer ter sprake. Beetje googlen levert ook resultaten op van uitbreidingspakketten om de Apache IFR capable te maken. Maar ik zal een keer aan een Apache vlieger vragen hoe het zit met IFR vliegen en waarom dat nou niet kan.