NAC Fokker-130
Forum rules
NAC Fokker-130
Rekkof heeft zijn site weer eens geupdate.
http://www.rekkof.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Is het de wens is de vader van de gedachte?
Want als zelfs Boeing het niet lukt met de 717 (van een oude kist een moderne maken) waarom zal het die hollanders wel lukken.
Of is er een deal gemaakt waar wij nog niks van af weten en dan met name VLM en dat KLM de 70`s krijgt van Air France en deze later mag vervangen door XF`s.
Maar aan de andere kant de 100`s gaan er toch echt uit en jungle jet`s komen er aan.
Wat is er waar van die order uit Iran en hebben die in de tussentijd geen andere kisten gevonden?
http://www.rekkof.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Is het de wens is de vader van de gedachte?
Want als zelfs Boeing het niet lukt met de 717 (van een oude kist een moderne maken) waarom zal het die hollanders wel lukken.
Of is er een deal gemaakt waar wij nog niks van af weten en dan met name VLM en dat KLM de 70`s krijgt van Air France en deze later mag vervangen door XF`s.
Maar aan de andere kant de 100`s gaan er toch echt uit en jungle jet`s komen er aan.
Wat is er waar van die order uit Iran en hebben die in de tussentijd geen andere kisten gevonden?
-
- Scramble Senior
- Posts: 369
- Joined: 23 Mar 2008, 10:07
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: no
- Location: Delft - The Netherlands
- Contact:
Ze hebben in ieder geval hun site aangepast, da's alvast goed nieuws .
Boeing nam geen oude kist, maar een ontwerp van McDonnell Douglas (de MD-95) en heeft die onder eigen naam verkocht. De 717 is nooit helemaal herzien, zoals bij deze Fokker's XF wel het geval is.
Wat betreft de vloot: er gaan tussen 2008 en 2010 15 Fokker 100's uit (de oudsten). Die worden vervangen door 10 nieuwe E190's en 5 F70's van Régional. Uiteindelijk zullen alle Fokkers er wel uitgaan, maar als die XF's doorgaan denk/vermoed ik dat die nog wel 'ns in KLC-beschildering gaan rondvliegen .
Na die 15 F100's wordt er een vervanger gezocht voor de MD-11/747, en pas dáárna gaat de rest van de KLC-vloot op de schop (volgens WikiPedia).
Boeing nam geen oude kist, maar een ontwerp van McDonnell Douglas (de MD-95) en heeft die onder eigen naam verkocht. De 717 is nooit helemaal herzien, zoals bij deze Fokker's XF wel het geval is.
Wat betreft de vloot: er gaan tussen 2008 en 2010 15 Fokker 100's uit (de oudsten). Die worden vervangen door 10 nieuwe E190's en 5 F70's van Régional. Uiteindelijk zullen alle Fokkers er wel uitgaan, maar als die XF's doorgaan denk/vermoed ik dat die nog wel 'ns in KLC-beschildering gaan rondvliegen .
Na die 15 F100's wordt er een vervanger gezocht voor de MD-11/747, en pas dáárna gaat de rest van de KLC-vloot op de schop (volgens WikiPedia).
EOS400d + Sigma 18-50 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + SlingShot 300AW + 055XPROB + SBH-100
Jaap Rosen Jacobson de voormalig eigenaar van luchtvaartmaatschappij VLM Airlines is er een van.pe wrote:Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo op de hoogte ben van rekkof. Daarom heb ik ook een aantal vragen:
Welke personen zijn eigenlijk bezig met de herstart van Rekkof?
Pe
Over de locatie waar ze de kisten zouden gaan bouwen gaan al jaren de wildste geruchten.
-
- Scramble Senior
- Posts: 369
- Joined: 23 Mar 2008, 10:07
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: no
- Location: Delft - The Netherlands
- Contact:
Weet dat het erg off-topic is, maar goed, het is 'T Praethuys !
Over de 77W (777-300ER): de twee die de KLM nu heeft (PH-BVA en -BVB) hebben beide 428 stoelen, net zoveel als de 747 full pax. Nu heeft KLM al besloten dat de volgende 777's met meer business class stoelen moeten worden uitgerust, zodat het totale passagiersaantal onder die 428 komt. De huidige 77W's worden in een later stadium omgebouwd.
Op Wikipedia worden de 787-10 en A350-900 als mogelijke vervangers voor de 747 full pax genoemd. Maar die halen die 428 passagiers al helemaal niet! De MD-11 kan wel met de 777-300 worden vervangen, maar dat zijn maar 10 kisten.
Blijven er 17 Jumbo's over. Iemand enig idee hoe die vervangen gaan worden? Ik dacht/hoopte zelf op de 747-8I, maar dat is meer hoop dan denkwerk, eigenlijk.
Over de 77W (777-300ER): de twee die de KLM nu heeft (PH-BVA en -BVB) hebben beide 428 stoelen, net zoveel als de 747 full pax. Nu heeft KLM al besloten dat de volgende 777's met meer business class stoelen moeten worden uitgerust, zodat het totale passagiersaantal onder die 428 komt. De huidige 77W's worden in een later stadium omgebouwd.
Op Wikipedia worden de 787-10 en A350-900 als mogelijke vervangers voor de 747 full pax genoemd. Maar die halen die 428 passagiers al helemaal niet! De MD-11 kan wel met de 777-300 worden vervangen, maar dat zijn maar 10 kisten.
Blijven er 17 Jumbo's over. Iemand enig idee hoe die vervangen gaan worden? Ik dacht/hoopte zelf op de 747-8I, maar dat is meer hoop dan denkwerk, eigenlijk.
EOS400d + Sigma 18-50 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + SlingShot 300AW + 055XPROB + SBH-100
Hoe haalt de 748 het aantal van de huidige 744 niet? De 748 is toch alleen maar groter? Is de indeling waarmee boeing rekening houdt zo ruim? Dit is altijd zo, de maatschappijen zullen altijd zoveel mogelijk stoelen erin proberen te krijgen en aangezien de 748 groter is dan de 744 zullen dat meer stoelen zijn.
Re: Rekkof XF-Series
Het is niet dat het Boeing niet ´lukte´, het is meer dat Boeing het niet wilde. De B717 was teveel een concurrent van de B737 en daarmee is er door Boeing niet veel energie in gestoken om de B717 echt een succes te maken.RudolfAir wrote:Want als zelfs Boeing het niet lukt met de 717 (van een oude kist een moderne maken) waarom zal het die hollanders wel lukken.
En als je het hebt over ´van een oude kist een nieuwe maken´, dan is Boeing juist het grote voorbeeld. Kijk naar de drie generaties B737 (100/200, 300/400/500 en NG) en je ziet dat het wel kan.
Met die 17 heb je het neem ik aan over de combi´s? De combi´s zullen niet door de B748 vervangen gaan worden, daar zal namelijk geen combi variant van gaan komen. En full pax zijn ze domweg te groot voor de KLM. Ik zou mijn geld inzetten op de B777-200/300 of op een volgende generatie kisten, dus de A350 of B787.bramos wrote:Blijven er 17 Jumbo's over. Iemand enig idee hoe die vervangen gaan worden? Ik dacht/hoopte zelf op de 747-8I, maar dat is meer hoop dan denkwerk, eigenlijk.
Erwin
- Polecat
- Scramble Master
- Posts: 5048
- Joined: 12 Jul 2007, 13:58
- Type of spotter: Omnivore
- Subscriber Scramble: Polecat
- Location: The Middle East of The Netherlands
streker nog, been geen techneut maar meen te weten dat de rompsectie van de 737 feitelijk dezelfde is als de 727 (en zelfs de 757).. Ze zijn volgens mij dus vrij goed in "Ctrl-C, Ctrl-V"daar...En als je het hebt over ´van een oude kist een nieuwe maken´, dan is Boeing juist het grote voorbeeld. Kijk naar de drie generaties B737 (100/200, 300/400/500 en NG) en je ziet dat het wel kan.
I have never drunk milk, and I never will . . . .
-
- Scramble Senior
- Posts: 369
- Joined: 23 Mar 2008, 10:07
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: no
- Location: Delft - The Netherlands
- Contact:
@ ehusmann: pardon, die 17 moet 'n 5 worden. Even verkeken, en vergist (dacht dat ze meer full-paxers hadden).
Waarom is die 747-8 nou te groot voor de KLM? Er kunnen 467 mensen in (3 klassen), dus in KLM opstelling 'n stuk of 490. De huidige 744's komen ook al tot 428, en luchttransport neemt alleen maar toe. Ik zou er niet raar van opkijken, zeker nu de 777-300 minder dan 428 stoelen krijgt (i.v.m. een grotere business class).
@ Polecat: al 'ns goed naar de neus van de 707 gekeken ?? Ook gelijk aan die van de 727 en 737 .
Waarom is die 747-8 nou te groot voor de KLM? Er kunnen 467 mensen in (3 klassen), dus in KLM opstelling 'n stuk of 490. De huidige 744's komen ook al tot 428, en luchttransport neemt alleen maar toe. Ik zou er niet raar van opkijken, zeker nu de 777-300 minder dan 428 stoelen krijgt (i.v.m. een grotere business class).
@ Polecat: al 'ns goed naar de neus van de 707 gekeken ?? Ook gelijk aan die van de 727 en 737 .
EOS400d + Sigma 18-50 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + SlingShot 300AW + 055XPROB + SBH-100
Nee alleen de 720, 707, 727 en de 737 delen hun rompdoorsneden.Polecat wrote:streker nog, been geen techneut maar meen te weten dat de rompsectie van de 737 feitelijk dezelfde is als de 727 (en zelfs de 757).. Ze zijn volgens mij dus vrij goed in "Ctrl-C, Ctrl-V"daar...
Ziet er trouwens een stuk gelikter uit die website. Nu nog maar hopen dat het daadwerkelijk gaat gebeuren.
Je aanpassing van de aantallen is nogal esentieel voor mijn antwoord. Door de 17 die je noemde ging ik ervanuit dat je de combi´s bedoelde en dan is de B748 niet een kandidaat. Als we het hebben over de full pax bakken dan is het een ander verhaal. Dan is de B748 wel een kandidaat (qua 1 op 1 vervanging), maar dan hangt het denk ik van andere zaken af. Als er namelijk een 1 op 1 vervanging komt, dan zou de KLM met 5 bakken gaan vliegen. Qua aantal is dat wel erg laag en alleen als Air France ze ook wil hebben zie ik een kans dat het de B748 wordt.bramos wrote:@ ehusmann: pardon, die 17 moet 'n 5 worden. Even verkeken, en vergist (dacht dat ze meer full-paxers hadden).
Waarom is die 747-8 nou te groot voor de KLM? Er kunnen 467 mensen in (3 klassen), dus in KLM opstelling 'n stuk of 490. De huidige 744's komen ook al tot 428, en luchttransport neemt alleen maar toe. Ik zou er niet raar van opkijken, zeker nu de 777-300 minder dan 428 stoelen krijgt (i.v.m. een grotere business class).
Erwin
-
- Scramble Senior
- Posts: 369
- Joined: 23 Mar 2008, 10:07
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: no
- Location: Delft - The Netherlands
- Contact:
Daar zit wel weer wat in ja... Kan AF niet gewoon ook 748's gaan kopen?? Veel mooier dan die A380 .
Maar goed, kan KLM's keuze nog worden beïnvloed door koopgedrag binnen SkyTeam? Of staat dat te ver buiten de KLM?
Maar goed, kan KLM's keuze nog worden beïnvloed door koopgedrag binnen SkyTeam? Of staat dat te ver buiten de KLM?
EOS400d + Sigma 18-50 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + SlingShot 300AW + 055XPROB + SBH-100