Apaches IFR?
Forum rules
-
- Posts: 14
- Joined: 25 Jul 2008, 09:26
- Subscriber Scramble: Lightning_NL
Oneens. OAT is nog steeds opereren onder ICAO regels (natuurlijk!!! Welke regels anders???) maar met enkele uitzonderingen, wat het anders maakt dan GAT.Key wrote:Ik leg het nog één keer uit: OAT is per definitie niet opereren volgens ICAO-regels. Uiteraard moet ICAO het fenomeen OAT wel benoemen, maar dat is wat anders.Lightning_NL wrote:Wat jij niet wist is dat OAT een onderdeel is van het ICAO. Dat bedoel ik dus met dat je onzin zat te spuien.
Moet dit nou? Ik wil niet de stoere kerel uithangen hier ofzo want ook ik ben vergeleken met veel gasten hier onervaren, maar ga liever eerst even je strepen verdienen want je maakt geen goede eerste indruk zoLightning_NL wrote:Oneens. OAT is nog steeds opereren onder ICAO regels (natuurlijk!!! Welke regels anders???) maar met enkele uitzonderingen, wat het anders maakt dan GAT.
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Lightning_NL,
Vertel eens waarom jij het zo goed weet. Het kan best zijn dat je professioneel met de Apache werkt, maar als je zoiets even meldt, maakt dat je post(s) over die kist een stuk geloofwaardiger. Ik denk dat de meesten hier wel weten wat de professie van Key is, dus dan kunnen we (ieder voor zich) een serieuze afweging maken waar we het meeste geloof aan kunnen hechten.
Voor zover ik het nog kan volgen heeft de discussie alleen nog een kip of ei gehalte. Wat was er eerder OAT of de omschrijving van OAT in de ICAO regels. Misschien een ideetje deze per PM te voeren en alleen nog de uitkomst als jullie het eens zijn mee te delen?
Vertel eens waarom jij het zo goed weet. Het kan best zijn dat je professioneel met de Apache werkt, maar als je zoiets even meldt, maakt dat je post(s) over die kist een stuk geloofwaardiger. Ik denk dat de meesten hier wel weten wat de professie van Key is, dus dan kunnen we (ieder voor zich) een serieuze afweging maken waar we het meeste geloof aan kunnen hechten.
Voor zover ik het nog kan volgen heeft de discussie alleen nog een kip of ei gehalte. Wat was er eerder OAT of de omschrijving van OAT in de ICAO regels. Misschien een ideetje deze per PM te voeren en alleen nog de uitkomst als jullie het eens zijn mee te delen?
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
-
- Posts: 14
- Joined: 25 Jul 2008, 09:26
- Subscriber Scramble: Lightning_NL
- topgun1984
- Scramble Addict
- Posts: 1229
- Joined: 08 Mar 2007, 06:45
- Type of spotter: A non cursing 4RTY F4RTY
- Location: Gorinchem
- Contact:
- Key
- Site Admin
- Posts: 11254
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Topgun, zie mijn eerste post in deze discussie.
IFR is overal ter wereld geschikt voor 's nachts vliegen, VFR mag in veel landen (waaronder NL) alleen overdag voor de burgerluchtvaart. De militairen mogen bij mijn weten overal ook 's nachts VFR vliegen.
In ons land hebben politie en kustwacht verder permanente ontheffing om zodoende ook 's nachts VFR te mogen vliegen. Voor de traumaheli's wordt hieraan gewerkt.
Zowel voor IFR als VFR moet je aan allerlei voorwaarden voldoen. Die voor IFR zijn strenger qua apparatuur en training maar dan mag je ook in slechter weer (en civiel dus 's nachts, en hoger, en harder) vliegen. Een vlucht 'wordt' dus niet 'automatisch' bv. IFR omdat het nacht wordt, maar mits je toestel en training eraan voldoen, kun je wel als vlieger omschakelen van het ene naar het andere.
Erik
IFR is overal ter wereld geschikt voor 's nachts vliegen, VFR mag in veel landen (waaronder NL) alleen overdag voor de burgerluchtvaart. De militairen mogen bij mijn weten overal ook 's nachts VFR vliegen.
In ons land hebben politie en kustwacht verder permanente ontheffing om zodoende ook 's nachts VFR te mogen vliegen. Voor de traumaheli's wordt hieraan gewerkt.
Zowel voor IFR als VFR moet je aan allerlei voorwaarden voldoen. Die voor IFR zijn strenger qua apparatuur en training maar dan mag je ook in slechter weer (en civiel dus 's nachts, en hoger, en harder) vliegen. Een vlucht 'wordt' dus niet 'automatisch' bv. IFR omdat het nacht wordt, maar mits je toestel en training eraan voldoen, kun je wel als vlieger omschakelen van het ene naar het andere.
Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
- Key
- Site Admin
- Posts: 11254
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
That's not the point...aviodromefriend wrote:Wat was er eerder OAT of de omschrijving van OAT in de ICAO regels.
We zitten nu in 't Praethuys dus eenieder kan l**len wat 'ie wil. Lightning, die inderdaad beroepsmatig met grote groene heli's te maken heeft, heeft echter aangegeven niet meer mee te doen. Toch even deze vraag beantwoorden, dan hebben anderen er nog wat aan:Misschien een ideetje deze per PM te voeren en alleen nog de uitkomst als jullie het eens zijn mee te delen?
De regels van het land in kwestie waarin OAT wordt gevlogen. Deze zijn uiteraard vergelijkbaar met die van ICAO, maar wijken er per definitie vanaf (anders was er geen reden om OAT te hanteren). De regels worden namens de minister van defensie gepubliceerd, i.t.t. regels voor de burgerluchtvaart die evt. ICAO aanvullen, want die worden namens de minister van verkeer e.d. gepubliceerd (bij ons Verkeer en Waterstaat).Lightning_NL wrote:Welke regels anders???
Hieruit volgt dat de regels voor OAT per land flink kunnen verschillen, en dat doen ze ook. Dit is één van de zwaardere kluiven waaraan gewerkt wordt momenteel, bij de harmonisatie van het Europese luchtruim. Men probeert dat zoveel mogelijk op één lijn te krijgen waarna ook voor de operationele militaire luchtvaart landsgrens-overschrijdende verkeersleiding gepleegd kan worden.
Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
- Flanker27
- Scramble Die-Hard
- Posts: 743
- Joined: 07 Mar 2007, 15:46
- Type of spotter: mainly mil or it has to be Russian
- Location: Twenthe
- Contact:
Zo, ook ff bemoeien in dit topic. Begint de laatste tijd typisch te worden hier op Scramble, al dat geschreeuw over wi er nu gelijk heeft. Raar dat iemand 14 posts doet in een topic en vervolgens niets meer laat horen.
Maar ff aanvullend over OAT, hier staan de laatste ontwikkelingen.
http://www.eurocontrol.be/mil/public/st ... 5art2.html
IFR vliegen is volgens mij wel degelijk mogelijk in Apaches, met bewijs van gegevens trainingflight uit 1999 (VS) http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ac/d ... ndices.doc
Maar ff aanvullend over OAT, hier staan de laatste ontwikkelingen.
http://www.eurocontrol.be/mil/public/st ... 5art2.html
IFR vliegen is volgens mij wel degelijk mogelijk in Apaches, met bewijs van gegevens trainingflight uit 1999 (VS) http://www.fas.org/man/dod-101/sys/ac/d ... ndices.doc
Michel
EOS200D, 18-135 IS, sigma 50-500
EOS200D, 18-135 IS, sigma 50-500
- RobertMB
- Scramble Die-Hard
- Posts: 920
- Joined: 28 Aug 2004, 12:44
- Subscriber Scramble: RobertMB
- Location: Groningen
Nu maar hopen dat er iemand een Apchevliger kent die het haarfijn uit kan leggen Of NOG beter: een Apachevlieger die zelf gaat reageren...
FF off-topic:
Ach als er leden zijn die zich "misdragen" hier op het forum zegt dat iets over de mensen zelf vind ik en lach er dan om hoe ze zich laten kennen.
Moet zeggen dat ik mij er vaak over verwonder hoe vlug er vragen worden beantwoord en blijf het een geweldig forum vinden... Ook naar de vele mooie foto's kijk ik graag.
Groetjes en allemaal alvast een fijn weekend!
Robert
FF off-topic:
Ach als er leden zijn die zich "misdragen" hier op het forum zegt dat iets over de mensen zelf vind ik en lach er dan om hoe ze zich laten kennen.
Moet zeggen dat ik mij er vaak over verwonder hoe vlug er vragen worden beantwoord en blijf het een geweldig forum vinden... Ook naar de vele mooie foto's kijk ik graag.
Groetjes en allemaal alvast een fijn weekend!
Robert
- Key
- Site Admin
- Posts: 11254
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Wellicht zijn er de nodige verschillen tussen VS '99 en NL '06. Op dit punt kan ik alleen maar afgaan op wat anderen melden, dus ik geloof dat wat Lightning zegt best klopt, voor het hier en nu.Flanker27 wrote:IFR vliegen is volgens mij wel degelijk mogelijk in Apaches, met bewijs van gegevens trainingflight uit 1999 (VS)
Verder denk ik dat er nu wel genoeg gezegd is over 'houding' e.d., over tot de orde van de dag!
Erik
Climb to 20ft, we're leaving a dust trail
- topgun1984
- Scramble Addict
- Posts: 1229
- Joined: 08 Mar 2007, 06:45
- Type of spotter: A non cursing 4RTY F4RTY
- Location: Gorinchem
- Contact: