Gate/Apron/Terminal news 2008
Moderator: gatso76
Forum rules
Gate/Apron/Terminal news 2008
Binnenkort ook B07 in de gaten houden voor vertrekkende vluchten de gate word nu opgehangen
Regards
Re
En zag gisteren dat B18 niet meer 'bestaat'...gate/finger waren verwijderd en er stond een auto op het platform die de belijning aan het verwijderen was (die gele verf op het platform)B767 wrote:Binnenkort ook B07 in de gaten houden voor vertrekkende vluchten de gate word nu opgehangen
Last edited by gatso76 on 08 Oct 2008, 12:29, edited 1 time in total.
Re: Re
Ze (de Luchthaven) gaan de hele B-pier herindelen en hernummeren. Er komen volgens mij in ieder geval aan de rechterkant 5 gates ipv de nu bestaande 4 gates. Weet niet zeker of dat ook aan de linkerkant gebeurt. Aan de rechterkant komen nu ook KLM Cityhopper kisten te staan.
Groeten Martijn
Groeten Martijn
*just doing my thing*
- United
- Scramble Senior
- Posts: 410
- Joined: 11 Oct 2005, 17:43
- Subscriber Scramble: United
- Location: AMS
Re: Re
De brug van B18 is naar B07 verplaatst. B07 wordt voorlopig (tot het platform gereed is en de RH-weg is omgelegd, zie werk oa bij het mortuarium) gebruikt als busgate. De evenzijde B pier komen een soort drooglopen vanwaar de pax vanuit de terminal op hun Cityhopper kunnen stappen.
Groet
United
Groet
United
Re: Re
Van wat ik van bronnen van de gate planning heb begrepen word de even kant aangepast naar Fokker 100 gates
Gate planning is er absoluut niet happy mee....4 schengen gates pleitte
Gate planning is er absoluut niet happy mee....4 schengen gates pleitte
Niets maar dan ook niets is zeker in de luchtvaart
Klopt, we zijn hier inderdaad niet blij mee... maar ja, er wordt niet zo vaak naar operationele mensen geluisterd Vier Schengen-gates kwijt, waaronder 2 767 en 1 757 positie! Tijd zal uitwijzen of dit een slimme zet is. Volgens mij komen er uiteindelijk 6 F100 posities, met eenzelfde werking als de H-pier. Geen bruggen, maar in dit geval een trap richting terminal.
Er gaan ook geruchten dat er een simpel terminalgebouw wordt geplaatst op de G-buffer, niet verbonden met de terminal. Het moet als busstation gaan fungeren, zodat ook op de G-buffer eerder kisten worden afgehandeld.
Er gaan ook geruchten dat er een simpel terminalgebouw wordt geplaatst op de G-buffer, niet verbonden met de terminal. Het moet als busstation gaan fungeren, zodat ook op de G-buffer eerder kisten worden afgehandeld.
Re
Elk voordeel heeft zijn nadeel, toch Johan ...C-pier is tankwagen terwijl de B-pier hydrant is.SkyPlane wrote:SK's en de FI komen binnenkort ook op de C, zal wel tijd schelen voor ons. Recht voor de deur
- Dutch Spotter
- Scramble Die-Hard
- Posts: 913
- Joined: 19 Jan 2005, 12:10
- Location: Delft/EHRD/EHAM
Heb je toevallig een overzicht van die CAT's van de gates? is wel interessantDutch Spotter wrote:B18 wordt momenteel tijdelijk tank-eiland.
Aan de B-pier even-zijde is het de bedoeling dat er 2 gates/VOP's bijkomen. B12,14,18 zijn nu nog CAT6 dat wordt straks allemaal CAT4 posities. Dus dan wordt de hele B-pier even zijde CAT4 = max B737-900.
Gr DJ
Regards
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
En waar zou dat moeten komen dan? De winterloods kan niet weg en het dienstengebouw G buffer wordt nu aardig in verbouwt en geinvesteerd?ReOn wrote:
Er gaan ook geruchten dat er een simpel terminalgebouw wordt geplaatst op de G-buffer, niet verbonden met de terminal. Het moet als busstation gaan fungeren, zodat ook op de G-buffer eerder kisten worden afgehandeld.
Dan zit de boel toch vol?