Key wrote: Verder denk ik dat er nu wel genoeg gezegd is over 'houding' e.d., over tot de orde van de dag!
Okidoki... IFR of VFR ?
haha, daar kwam t wel op neer. Ik weet niet of t waar is maar de geruchten waren dat de ene foto's aan t nemen was en de ander op de kaart keek, ze verloren snel hoogte terwijl ze dachten dat de ander de controls had. Toen stond er een boom in de weg..... Of het nou een boom is of een hoogspanningsmast, je verliest het als Apache altijd...FISHER01 wrote:HA HA, vlieg jij of ik vlieg ik.......
Naar aanleiding van de mooie foto's van vandaag op het foto forum bedenk ik me net: Who needs IFR? Deze kist heeft een infra rood camera met projectie voor de vlieger. Zelfs in het ergste hondeweer vliegt deze man (vrouw?) nog VFR!Swind wrote:Over het IFR/VFR: de kap die de Apache soms achter heeft zitten, is om de vlieger met verminderd zicht te laten vliegen, waarbij hij meer op zijn instrumenten moet vertrouwen. Voor de Apaches is het (op dit moment) niet mogelijk IFR te gaan vliegen vanwege apperatuur/regelgeving. Vluchten zullen dus altijd VFR zijn.
"Afhankelijk van de persoonlijke groei kan een vlieger na ongeveer twee jaar bij het squadron opschuiven van de backseat naar de frontseat. In de Nederlandse opvatting zit de vliegtuigcommandant (P-i-C) in de voorste cockpit. Ook zijn de cockpits verschillend. Zo zitten alle knoppen voor het bedienen van de wapensystemen voorin, en kunnen bijvoorbeeld de motoren alleen vanuit de achterste cockpit worden gestart."
Als dat klopt, dan lijkt het me logischer dat de piloot achterin zit (want bediening motoren e.d.) en de WSO voorin (want bediening wapensystemen), toch? Lijkt me niet waarschijnlijk dat een WSO PIC is.sfeyenoord1 wrote:Kwam dit trouwens tegen in het oktober/november nummer van onze luchtmacht:"Afhankelijk van de persoonlijke groei kan een vlieger na ongeveer twee jaar bij het squadron opschuiven van de backseat naar de frontseat. In de Nederlandse opvatting zit de vliegtuigcommandant (P-i-C) in de voorste cockpit. Ook zijn de cockpits verschillend. Zo zitten alle knoppen voor het bedienen van de wapensystemen voorin, en kunnen bijvoorbeeld de motoren alleen vanuit de achterste cockpit worden gestart."