Colin, niet helemaal waar wat je zegt, want de vliegtuigen die landen op een carrier doen toch echt andere dingen, die geven vlak voor de landing weer dik gas!kiwi wrote:Alle vliegtuigen (ook grote vrachtvliegtuigen en passagiersvliegtuigen) gaan vlak voor touchdown naar idle. Het ground effect zorgt ervoor dat het toestel niet (te hard) neer klapt en is tegelijk de reden dat het gas naar idle moet, anders raakt hij de baan te ver naar voren.
Overigens kleine aanvulling, hoe meer gas de piloot geeft, hoe kleiner de nozzle, maar op afterburner gaat deze weer vol open
fluitend geluid F-16
Forum rules
Volgens mij full throttle @ touch down...mwpeters wrote:Colin, niet helemaal waar wat je zegt, want de vliegtuigen die landen op een carrier doen toch echt andere dingen, die geven vlak voor de landing weer dik gas!kiwi wrote:Alle vliegtuigen (ook grote vrachtvliegtuigen en passagiersvliegtuigen) gaan vlak voor touchdown naar idle. Het ground effect zorgt ervoor dat het toestel niet (te hard) neer klapt en is tegelijk de reden dat het gas naar idle moet, anders raakt hij de baan te ver naar voren.
Overigens kleine aanvulling, hoe meer gas de piloot geeft, hoe kleiner de nozzle, maar op afterburner gaat deze weer vol open
Klopt maar dat is een uitzondering. Carrier approaches worden dan ook een stuk steiler uitgevoerd.mwpeters wrote:Colin, niet helemaal waar wat je zegt, want de vliegtuigen die landen op een carrier doen toch echt andere dingen, die geven vlak voor de landing weer dik gas!kiwi wrote:Alle vliegtuigen (ook grote vrachtvliegtuigen en passagiersvliegtuigen) gaan vlak voor touchdown naar idle. Het ground effect zorgt ervoor dat het toestel niet (te hard) neer klapt en is tegelijk de reden dat het gas naar idle moet, anders raakt hij de baan te ver naar voren.
Overigens kleine aanvulling, hoe meer gas de piloot geeft, hoe kleiner de nozzle, maar op afterburner gaat deze weer vol open
- Redskin
- Scramble Addict
- Posts: 1277
- Joined: 01 Jul 2003, 16:22
- Type of spotter: a serial is just paint to brighten up an aircraft
- Subscriber Scramble: Digitaal
- Location: 10 miles from Gilze Rijen
- Contact:
Pas op het moment dat ze het dek raken full trottle ja (omdat ze anders van het dek afrijden mochten ze de laatste kabel ook missen)mwpeters wrote:Colin, niet helemaal waar wat je zegt, want de vliegtuigen die landen op een carrier doen toch echt andere dingen, die geven vlak voor de landing weer dik gas!
- Redskin301
- Scramble Addict
- Posts: 2298
- Joined: 23 Mar 2006, 12:52
- Type of spotter: Graphical
- Subscriber Scramble: nee
- Location: Tilburg
- Contact: