Cathay visits en config
Moderator: gatso76
Forum rules
Cathay visits en config
Edit: ja, toch een los topic, zoals het al was..!
Wanneer is de B-HXL voor het laatste op Schiphol geweest?
Klopt het dat deze A340 van Cathay Pacific bijna nooit naar AMS wordt ingezet? Ik heb deze nog niet gezien na al die jaren.
Gr,
Dimitri
Wanneer is de B-HXL voor het laatste op Schiphol geweest?
Klopt het dat deze A340 van Cathay Pacific bijna nooit naar AMS wordt ingezet? Ik heb deze nog niet gezien na al die jaren.
Gr,
Dimitri
- skycruiser
- Scramble Addict
- Posts: 1957
- Joined: 19 Mar 2005, 21:46
- Subscriber Scramble: skycruiser
- Location: AMS
De precieze details weet ik niet, maar ik ben er 99% zeker van dat enkele CX A343's onderling verschillen qua cabine-configuratie.phkza wrote:Hmm, nu je het zegt. HXA t/m HXK heb ik allemaal een plaatje van, maar van de HXL t/m HXO dan weer niet...
d.w.z.; CX270/271 is volgens mij alleen Business/Economy Class.
Enkele A343's zullen echter ook First Class hebben, en misschien een kleinere Economy Class. Deze worden normaliter op meer 'high-yield' bestemmingen ingezet (in Europa zouden dat LHR/FRA/CDG kunnen zijn).
Hetzelfde geldt voor vele andere grote maatschappijen in de wereld. Deze strategie wordt o.a. ook door KE, JL, NH, CI, BA, SQ toegepast. En ongetwijfeld door nog veel meer..
Gr.
Eric
- jfaltena
- Scramble Master
- Posts: 3005
- Joined: 09 Dec 2003, 17:08
- Type of spotter: S4
- Subscriber Scramble: jfaltena
- Location: Home or @ any Airfield
Eerste keer dat ik deze zag op AMS was in oktober 2003... maar hij zal vast wel vaker geweest zijn na die tijd, gok ik...
Grtz, John
Grtz, John
Flown from / to; AMS ATH BCN CDG EFL EWR FRA GMP INV LAX LGW LHR LPL MAN RTM SFO VIE YVR YYZ ZRH
Flown in: 300 310 319 320 321 330 737 747 747SP 757 767 Bae146 DC10 F70
Planned flights: none
Flown in: 300 310 319 320 321 330 737 747 747SP 757 767 Bae146 DC10 F70
Planned flights: none
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Klopt, zowel de B-HXI, HXL, HXM,HXN en HXO hebben inderdaad een afwijkende stoelconfiguratie.(is inderdaad een first class aanwezig, ten koste van economy class)skycruiser wrote:De precieze details weet ik niet, maar ik ben er 99% zeker van dat enkele CX A343's onderling verschillen qua cabine-configuratie.
d.w.z.; CX270/271 is volgens mij alleen Business/Economy Class.
Enkele A343's zullen echter ook First Class hebben, en misschien een kleinere Economy Class. Deze worden normaliter op meer 'high-yield' bestemmingen ingezet (in Europa zouden dat LHR/FRA/CDG kunnen zijn).
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Wel grappig dan dat per aankomende winter de capacitiet (inclusief first class) behoorlijk wordt uitgebreid naar AMS.... :skycruiser wrote:De precieze details weet ik niet, maar ik ben er 99% zeker van dat enkele CX A343's onderling verschillen qua cabine-configuratie.
d.w.z.; CX270/271 is volgens mij alleen Business/Economy Class.
Enkele A343's zullen echter ook First Class hebben, en misschien een kleinere Economy Class. Deze worden normaliter op meer 'high-yield' bestemmingen ingezet (in Europa zouden dat LHR/FRA/CDG kunnen zijn).
De 744's van Cathay hebben een 12F/47C/324Y pax configuratie, aanzienlijk meer als nu met de A340, en dus ook een first classBOEING7E7 wrote:CX271/270
06:25 - 13:15 (momenteel met B-HUE)
Jawel, de Cathay weer terug met B747s na 7 jaar afwezigheid op een paar uitzonderingen na.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- skycruiser
- Scramble Addict
- Posts: 1957
- Joined: 19 Mar 2005, 21:46
- Subscriber Scramble: skycruiser
- Location: AMS
Wat overigens niet hoeft te betekenen dat er op de AMS vluchten ook First Class wordt verkocht en service wordt verleend.B767-300ER wrote:Wel grappig dan dat per aankomende winter de capacitiet (inclusief first class) behoorlijk wordt uitgebreid naar AMS.... :skycruiser wrote:De precieze details weet ik niet, maar ik ben er 99% zeker van dat enkele CX A343's onderling verschillen qua cabine-configuratie.
d.w.z.; CX270/271 is volgens mij alleen Business/Economy Class.
Enkele A343's zullen echter ook First Class hebben, en misschien een kleinere Economy Class. Deze worden normaliter op meer 'high-yield' bestemmingen ingezet (in Europa zouden dat LHR/FRA/CDG kunnen zijn).
De 744's van Cathay hebben een 12F/47C/324Y pax configuratie, aanzienlijk meer als nu met de A340, en dus ook een first classBOEING7E7 wrote:CX271/270
06:25 - 13:15 (momenteel met B-HUE)
Jawel, de Cathay weer terug met B747s na 7 jaar afwezigheid op een paar uitzonderingen na.
Het komt regelmatig voor dat airlines VIP's, en/of frequent flyers met hoge status (of oneworld Sapphire & Emerald) daar plaatsen, een betere stoel aanbieden maar service van Business Class geven.
Gr.
Eric
re
Sinds CX weer met de 747-400 naar AMS vliegt hebben alleen ex-SQ 747's de vluchten uitgevoerd. Dit zijn de 747's van de HK* serie.
Enig idee waarom dit zo is? Zullen in de toekomst ook 747's van andere series schiphol bezoeken?
Ik neem zelf aan dat het met de configuratie te maken heeft.
Gr,
Dimitri
Enig idee waarom dit zo is? Zullen in de toekomst ook 747's van andere series schiphol bezoeken?
Ik neem zelf aan dat het met de configuratie te maken heeft.
Gr,
Dimitri
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Re: re
Aan de configuratie zal dit niet liggenDutchman wrote:Sinds CX weer met de 747-400 naar AMS vliegt hebben alleen ex-SQ 747's de vluchten uitgevoerd. Dit zijn de 747's van de HK* serie.
Enig idee waarom dit zo is? Zullen in de toekomst ook 747's van andere series schiphol bezoeken?
Ik neem zelf aan dat het met de configuratie te maken heeft.
Gr,
Dimitri
In de B-HO* en B-HU* serie zijn de meeste 747's dezelfde configuraties als de B-HK* serie.
Afwijkend zijn de B-HUG, de B-HUD, de B-HOR en de B-HOO.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.