ATC live
Forum rules
- Janos
- Scramble Die-Hard
- Posts: 720
- Joined: 28 Oct 2004, 11:54
- Location: Alphen aan den Rijn
- Contact:
Nee, ik luister op http://www.liveatc.net" onclick="window.open(this.href);return false;. Maar het zou heel goed kunnen dat de informatie op ,,jouw,, site hetzelfde is.
Je moet altijd voorzichtig zijn met lid worden van een site tegen betaling.
Beter is om eerst op Scramble uitgebreide informatie te zoeken of te vragen.
Je moet altijd voorzichtig zijn met lid worden van een site tegen betaling.
Beter is om eerst op Scramble uitgebreide informatie te zoeken of te vragen.
-
- Scramble Senior
- Posts: 266
- Joined: 12 Feb 2008, 20:56
- Type of spotter: AirNav RadarBox
Hartstikke goed! Ik verheug me erop dat het gaat werken. Dan ben ik bijna compleet.adz wrote:Met 'deze' bedoelt hij liveatc.net. ATCbox is live (of hooguit met een paar seconden vertraging.), wees maar niet bang.
Dan de ACARS weer even optuigen en dan heb ik alles bijna. Denk ik...
Best Regards, Hans Biere
-
Software: AirNav RadarBox
Antenna: outs WiMo GP-1090
PC: Windows 7 sp 1
-
-
Software: AirNav RadarBox
Antenna: outs WiMo GP-1090
PC: Windows 7 sp 1
-
-
- Scramble Senior
- Posts: 266
- Joined: 12 Feb 2008, 20:56
- Type of spotter: AirNav RadarBox
Helemaal eens Janos! Maar in dit geval volgde ik het advies van B767. En daar heb ik in de loop der tijd best wel vertrouwen in gekregen; ook in andere topics gaf hij goede adviezen.Janos wrote:Je moet altijd voorzichtig zijn met lid worden van een site tegen betaling.Beter is om eerst op Scramble uitgebreide informatie te zoeken of te vragen.
Niets ten nadele van Scramble! Na jaren ben ik daar sinds een paar maanden ook weer abonnee.
Best Regards, Hans Biere
-
Software: AirNav RadarBox
Antenna: outs WiMo GP-1090
PC: Windows 7 sp 1
-
-
Software: AirNav RadarBox
Antenna: outs WiMo GP-1090
PC: Windows 7 sp 1
-
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Janos bedoeld de andere genoemde site. Ik heb metATCboxlive geen problemen over wel of niet live.Daar zit hioogstes een paar seconden vertraging in. Edit: Topic niet verder gelezen, Adz had dit reed als gezegdHans Biere wrote:
Je gaat me toch hopenlijk niet vertellen dat je met "deze" de ATCBox bedoeld waar ik net goldmember van geworden ben?
Ik verwacht eigenlijk wel live want ik hoop geluid bij mijn AirNav RadarBox te maken en dat moet dan wel een beetje kloppen........
Het wordt steeds spannender en hopelijk draait het niet op een teleurstelling uit.
Hans, veel succes en plezier daar!
Zomaar lid worden van zomaar een site doe ik ook niet, ik ben daar , net als Hans nu, terecht gekomen via....... Scramble...!Janos wrote: Je moet altijd voorzichtig zijn met lid worden van een site tegen betaling.
Beter is om eerst op Scramble uitgebreide informatie te zoeken of te vragen.
Wat Hans zegt,ziet er allemaal erg professioneel uit en werkt nagenoeg altijd prima, heel af en toe dat het eens een dagje niet werkt
Bedankt voor het compliment Hans, Al valt dat mijn inziens ook wel weer meeHans Biere wrote: Maar in dit geval volgde ik het advies van B767. En daar heb ik in de loop der tijd best wel vertrouwen in gekregen; ook in andere topics gaf hij goede adviezen.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- topgun1984
- Scramble Addict
- Posts: 1229
- Joined: 08 Mar 2007, 06:45
- Type of spotter: A non cursing 4RTY F4RTY
- Location: Gorinchem
- Contact:
na mijn weet is atcbox live en zoals wordt gezegt misschien met een paar seconde vertraging,
Ik gebruikte het op mijn oude werk... (mensen werden soms gek van het geouweh**r) hihi ...
nu kan ik het nie meer doen omdat me pc extra beveiligd is tegen software (damn wel jammer hoor)...
maar goed, gelukkig kan ik er thuis ook van genieten .... Totaal geen spijt via ATCbox.... money well spend for me ...
Hopelijk gaat het jouw ook zo goed af daar ...
Grtz
TG1984
Ik gebruikte het op mijn oude werk... (mensen werden soms gek van het geouweh**r) hihi ...
nu kan ik het nie meer doen omdat me pc extra beveiligd is tegen software (damn wel jammer hoor)...
maar goed, gelukkig kan ik er thuis ook van genieten .... Totaal geen spijt via ATCbox.... money well spend for me ...
Hopelijk gaat het jouw ook zo goed af daar ...
Grtz
TG1984
YOU DON'T NEED WHITE LENSES IF YOU GOT A WHITE CAMERA.
-
- Scramble Senior
- Posts: 266
- Joined: 12 Feb 2008, 20:56
- Type of spotter: AirNav RadarBox
Hallo mensen,
Nou, vanaf vandaag is het zover. Ik ben aangesloten. Ik moet zeggen, mijn eerste indrukken zijn GEWELDIG! Wat een keus en wat een mooie geluidskwaliteit!
Bij mijn AirNav RadarBox een prachtige aanvulling!!!!!!!
Nogmaals dank voor alle tips die mij naar ATCbox leidde met dit voor mij prachtige resultaat als gevolg.
Nou, vanaf vandaag is het zover. Ik ben aangesloten. Ik moet zeggen, mijn eerste indrukken zijn GEWELDIG! Wat een keus en wat een mooie geluidskwaliteit!
Bij mijn AirNav RadarBox een prachtige aanvulling!!!!!!!
Nogmaals dank voor alle tips die mij naar ATCbox leidde met dit voor mij prachtige resultaat als gevolg.
Best Regards, Hans Biere
-
Software: AirNav RadarBox
Antenna: outs WiMo GP-1090
PC: Windows 7 sp 1
-
-
Software: AirNav RadarBox
Antenna: outs WiMo GP-1090
PC: Windows 7 sp 1
-
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Geen dank en succesHans Biere wrote:Hallo mensen,
Nou, vanaf vandaag is het zover. Ik ben aangesloten. Ik moet zeggen, mijn eerste indrukken zijn GEWELDIG! Wat een keus en wat een mooie geluidskwaliteit!
Bij mijn AirNav RadarBox een prachtige aanvulling!!!!!!!
Nogmaals dank voor alle tips die mij naar ATCbox leidde met dit voor mij prachtige resultaat als gevolg.
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
-
- Scramble Senior
- Posts: 266
- Joined: 12 Feb 2008, 20:56
- Type of spotter: AirNav RadarBox
Voor de specialisten een vraag:
bestaan WP, OA, NV, en CH nog?
In de conversaties komen deze namen (bakens) niet meer voor. Of mis ik iets?
Het valt op dat alles na Sugol, Artip en River direct naar SPL wordt gedirigeerd.
bestaan WP, OA, NV, en CH nog?
In de conversaties komen deze namen (bakens) niet meer voor. Of mis ik iets?
Het valt op dat alles na Sugol, Artip en River direct naar SPL wordt gedirigeerd.
Best Regards, Hans Biere
-
Software: AirNav RadarBox
Antenna: outs WiMo GP-1090
PC: Windows 7 sp 1
-
-
Software: AirNav RadarBox
Antenna: outs WiMo GP-1090
PC: Windows 7 sp 1
-
- RobertMB
- Scramble Die-Hard
- Posts: 920
- Joined: 28 Aug 2004, 12:44
- Subscriber Scramble: RobertMB
- Location: Groningen
Deze NDB bakens/locators zijn nog steeds actief!
Zie AIP op URL:
http://www.ais-netherlands.nl/aim/08091 ... en-GB.html" onclick="window.open(this.href);return false; > Aerodromes > EHAM/AMSTERDAM/Schiphol > AD 2.24 > Instrument approach chart SRE
Groetjes Robert
Zie AIP op URL:
http://www.ais-netherlands.nl/aim/08091 ... en-GB.html" onclick="window.open(this.href);return false; > Aerodromes > EHAM/AMSTERDAM/Schiphol > AD 2.24 > Instrument approach chart SRE
Groetjes Robert
- adz
- Scramble Addict
- Posts: 2315
- Joined: 01 Dec 2003, 21:23
- Type of spotter: S2
- Subscriber Scramble: ja
- Location: Delft
Je mist iets .Hans Biere wrote: bestaan WP, OA, NV, en CH nog?
In de conversaties komen deze namen (bakens) niet meer voor. Of mis ik iets?
Het valt op dat alles na Sugol, Artip en River direct naar SPL wordt gedirigeerd.
Toegegeven, de een wordt vaker gebruikt dan de ander, maar vaak genoeg. Zeker als bijvoorbeeld 06 als landingsbaan gebruikt wordt, sturen we veel verkeer (voornamelijk vanuit het zuiden) rechtstreeks naar CH.
Er is onderling afgesproken tussen Approach en Area Control dat vliegtuigen standaard van de stack (SUG, ATP, RIV) naar SPL vliegen.
Bij bepaalde baancombinaties kunnen tijdelijke afspraken gemaakt worden om ergens anders heen te vliegen. Dit gebeurt bijvoorbeeld als er parallel op 18R/18C geland wordt. Vaak (als er niet te veel verkeer uit het zuiden bijkomt) zie je dan dat verkeer vanuit het oosten rechtstreeks van ATP naar SPYkerboor gestuurd wordt. Je zou zeggen, waarom niet naar OA? (de Locator van 18C) Dit komt omdat er bij parallelle landingsoperaties op 18C opgelijnd moet worden op 13NM final. OA ligt ongeveer op 8NM, waardoor er dus alsnog gestuurd zou moeten worden.
Aangezien 18C tegenwoordig vaak icm 18R gebruikt wordt, zul je dat misschien vaker horen dan voorheen.
Als er 27 geland wordt, zul je vaker PAM ipv WP horen, onder andere omdat het bereik van een Locator minder is dan dat van een VOR.
NV wordt vaak gebruikt voor verkeer vanuit het zuiden naar baan 36R. Ook hoor je geregeld voor verkeer vanuit het oosten; 'proceed direct 4 miles east of NV'. Daarmee kom je op een punt uit waarop je een mooie base-leg kan draaien zonder een vliegtuig min of meer tot een korte line-up te veroordelen (wat zou gebeuren als je vanuit het oosten direct naar NV zou vliegen).
Hoop dat het een beetje duidelijk is, als er vragen zijn hoor ik het wel.
Groeten,
Ard
-
- Scramble Senior
- Posts: 266
- Joined: 12 Feb 2008, 20:56
- Type of spotter: AirNav RadarBox
-
- Scramble Senior
- Posts: 266
- Joined: 12 Feb 2008, 20:56
- Type of spotter: AirNav RadarBox
Hallo Robert,RobertMB wrote:Deze NDB bakens/locators zijn nog steeds actief!
Zie AIP op URL:
http://www.ais-netherlands.nl/aim/08091 ... en-GB.html" onclick="window.open(this.href);return false; > Aerodromes > EHAM/AMSTERDAM/Schiphol > AD 2.24 > Instrument approach chart SRE
Groetjes Robert
Ook hartelijk bedankt voor de tip. Zeer informatieve site!
Best Regards, Hans Biere
-
Software: AirNav RadarBox
Antenna: outs WiMo GP-1090
PC: Windows 7 sp 1
-
-
Software: AirNav RadarBox
Antenna: outs WiMo GP-1090
PC: Windows 7 sp 1
-