HAT stopt ermee
Forum rules
HAT stopt ermee
Hey,
Dit zag ik net op de site van de HAT!
Beëindiging activiteiten Holland Aviation Travel (HAT)
HAT heeft besloten om, na 15 jaar met veel plezier en succes reizen voor luchtvaartenthousiasten te hebben georganiseerd, alle activiteiten met onmiddellijke ingang te beëindigen.
De reden hiervoor is het sterk teruggelopen aantal reizigers. Dit wordt ondermeer veroorzaakt door het feit dat:
a) luchthavens steeds minder toegankelijk zijn voor luchtvaartenthousiasten;
b) mensen hun reis zelf via internet boeken;
c) het aantal grote airshows in Europa steeds minder wordt;
d) het aantal luchtvaartenthousiasten afneemt.
Daarnaast spelen sterk stijgende verzekeringspremies en persoonlijke motieven een belangrijke rol in deze moeilijke beslissing.
Langs deze weg wil HAT iedereen bedanken voor het in ons gestelde vertrouwen in de afgelopen 15 jaar!
Degene die een reis hebben geboekt krijgen uiteraard de betaalde reissom zo spoedig mogelijk teruggestort.
Met vriendelijke groet,
Holland Aviation Travel
Rob Choufoer & Elzo Hartkamp
Dit zag ik net op de site van de HAT!
Beëindiging activiteiten Holland Aviation Travel (HAT)
HAT heeft besloten om, na 15 jaar met veel plezier en succes reizen voor luchtvaartenthousiasten te hebben georganiseerd, alle activiteiten met onmiddellijke ingang te beëindigen.
De reden hiervoor is het sterk teruggelopen aantal reizigers. Dit wordt ondermeer veroorzaakt door het feit dat:
a) luchthavens steeds minder toegankelijk zijn voor luchtvaartenthousiasten;
b) mensen hun reis zelf via internet boeken;
c) het aantal grote airshows in Europa steeds minder wordt;
d) het aantal luchtvaartenthousiasten afneemt.
Daarnaast spelen sterk stijgende verzekeringspremies en persoonlijke motieven een belangrijke rol in deze moeilijke beslissing.
Langs deze weg wil HAT iedereen bedanken voor het in ons gestelde vertrouwen in de afgelopen 15 jaar!
Degene die een reis hebben geboekt krijgen uiteraard de betaalde reissom zo spoedig mogelijk teruggestort.
Met vriendelijke groet,
Holland Aviation Travel
Rob Choufoer & Elzo Hartkamp
Eric
- frank kramer
- Scramble Master
- Posts: 4655
- Joined: 28 Jun 2003, 21:58
- Subscriber Scramble: frank kramer
- Location: het kan in Almere
Baal... Rob en Elzo hebben vast gelijk, maar ik er heb er de afgelopen jaren met veel plezier gebruik van gemaakt. 't was gezellig en het scheelde mij een boel autokilometers. Bedankt heren!
Last edited by frank kramer on 12 Dec 2008, 11:03, edited 1 time in total.
Frank Kramer
Always going forward... still can't find reverse!
Always going forward... still can't find reverse!
- planespotters.nl
- Scramble Addict
- Posts: 1048
- Joined: 22 Jan 2007, 19:30
- Type of spotter: Military and F5+
- Location: Near EHVB
- Contact:
Sorry maar bij C&D kan ik me echt niks voorstellen.
Ken genoeg enthousiasten mensen en qua airshows is er ruim genoeg denk maar aan ILA,Farnborough,Duxford,Fairford,Leeuwarden,Tigermeets,Defence Days Belgie. Echt ruim voldoende.
Als ik zie wat er vandaag op Schiphol staat kan het daar ook niet aan liggen vanmiddag nog mensen horen praten over de trip naar Salzburg dat ze graag meewilden en dat ze er zin in hadden!
Bij A&B kan ik me wel wat voorstellen
Wel heel jammer!
Ken genoeg enthousiasten mensen en qua airshows is er ruim genoeg denk maar aan ILA,Farnborough,Duxford,Fairford,Leeuwarden,Tigermeets,Defence Days Belgie. Echt ruim voldoende.
Als ik zie wat er vandaag op Schiphol staat kan het daar ook niet aan liggen vanmiddag nog mensen horen praten over de trip naar Salzburg dat ze graag meewilden en dat ze er zin in hadden!
Bij A&B kan ik me wel wat voorstellen
Wel heel jammer!
Canon EOS 30D
Canon EF-S 18-55mm F 3.5-5.6
Canon EF 70-200 F4.0 L IS USM (New!)
Canon EF 50mm F1.8 II
Canon EF-S 18-55mm F 3.5-5.6
Canon EF 70-200 F4.0 L IS USM (New!)
Canon EF 50mm F1.8 II
- Aviaphotos
- Scramble Addict
- Posts: 2039
- Joined: 30 Jul 2004, 20:53
- Type of spotter: F5
- Subscriber Scramble: No
- Contact:
- topgun1984
- Scramble Addict
- Posts: 1229
- Joined: 08 Mar 2007, 06:45
- Type of spotter: A non cursing 4RTY F4RTY
- Location: Gorinchem
- Contact:
- Nlspot2003
- Scramble Master
- Posts: 3054
- Joined: 06 Sep 2003, 23:06
- Location: Haarlem,Eham
- Contact:
re:
Ik ben heel wat keren met de Hat meegeweest, Vanaf 1997 elk jaar wel meerdere keren. Op Japan na in 2004 alleen in Europa maar verder op enkele dingen na nooit problemen met de reizen gehad. Jammer dat ze ermee gestopt zijn. Het was een makkelijke manier om op sommige plaatsen te komen waar je alleen niet zo snel naar toe zou gaan.
-
- Scramble Master
- Posts: 3523
- Joined: 03 Dec 2006, 22:10
- Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
- Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me
Heb Elzo en Koen nog kort gesproken in Nieuwegein, maar toen hebben ze hier nog niets over gezegd.
Tja, sinds '96 frequent reiziger met de HAT geweest. Eigenlijk heb ik mijn airshowprogramma altijd laten afhangen van wat ze aanboden. Zal het vanaf nu met de nederlandse shows moeten doen, behalve Fairford dan. Daar kan ik niet zonder, die doe ik op eigen gelegenheid.
Maar Rob, Elzo, Koen, Ed en wie ik onbedoeld vergeet, het was (bijna) altijd leuk. Hoop jullie ooit nog eens ergens tegen te komen.
Tja, sinds '96 frequent reiziger met de HAT geweest. Eigenlijk heb ik mijn airshowprogramma altijd laten afhangen van wat ze aanboden. Zal het vanaf nu met de nederlandse shows moeten doen, behalve Fairford dan. Daar kan ik niet zonder, die doe ik op eigen gelegenheid.
Maar Rob, Elzo, Koen, Ed en wie ik onbedoeld vergeet, het was (bijna) altijd leuk. Hoop jullie ooit nog eens ergens tegen te komen.
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22137
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Ontzettend jammer dat ze stoppen!
Ze boden een kwalitatief goede, zeer laagdrempelige en zeker ook betaalbare manier om naar diverse bestemmingen in Europa te gaan als jij en je vrienden nog geen auto hadden...
Heb alleen ervaring met hun busreizen, maar die waren altijd zeer goed georganiseerd door HAT! Problemen ontstonden eigenlijk vooral als het verkeer op de heenweg onverwacht fors tegenviel of de bus van de ingehuurde maatschappij onderweg mankementen begon te vertonen (de firma Oostenrijk tot en met 2006, en dan vooral de RIAT-reis van dat jaar...).
En tijdens hun trips is menige (spotters)vriendschap ontstaan.
Op het ogenblik zou ik geen enkele andere Nederlandse organisatie weten waarvan je niet eerst lid hoeft te worden om met hen mee te kunnen reizen... Toch
Belgie heeft nu twee, weliswaar goedkopere prijzen biedende, reisorganisaties, maar dan moet je wel daar eerst heen reizen om op te stappen. En Breda ligt niet voor iedereen om de hoek...
Ze boden een kwalitatief goede, zeer laagdrempelige en zeker ook betaalbare manier om naar diverse bestemmingen in Europa te gaan als jij en je vrienden nog geen auto hadden...
Heb alleen ervaring met hun busreizen, maar die waren altijd zeer goed georganiseerd door HAT! Problemen ontstonden eigenlijk vooral als het verkeer op de heenweg onverwacht fors tegenviel of de bus van de ingehuurde maatschappij onderweg mankementen begon te vertonen (de firma Oostenrijk tot en met 2006, en dan vooral de RIAT-reis van dat jaar...).
En tijdens hun trips is menige (spotters)vriendschap ontstaan.
Op het ogenblik zou ik geen enkele andere Nederlandse organisatie weten waarvan je niet eerst lid hoeft te worden om met hen mee te kunnen reizen... Toch
Belgie heeft nu twee, weliswaar goedkopere prijzen biedende, reisorganisaties, maar dan moet je wel daar eerst heen reizen om op te stappen. En Breda ligt niet voor iedereen om de hoek...
Dat jij een paar mensen kent die dezelfde hobby hebben, zegt natuurlijk helemaal niets. Kijk alleen eens naar het aantal vliegvelden in Nederland, 15 jaar geleden en nu. Minder vliegvelden betekent minder spotters, simpel. Kijk eens naar het aantal actieve spottersverenigingen nu en 15 jaar terug, zijn er wel een paar minder. Kijk eens naar Scramble die moest over stappen naar het Engels, omdat een Nederlandstalig blad niet genoeg abonnees opleverde.planespotters.nl wrote:Sorry maar bij C&D kan ik me echt niks voorstellen.
Wil je dan nog steeds zeggen dat er niet minder spotters zijn dezer dagen?
En qua shows hebben ze minstens net zo´n gelijk. Hoeveel leuke open dagen heb je tegenwoordig nog in Frankrijk? Zweden? Zelfs België wordt al minder. 15 jaar geleden gingen er ik geloof 11 bussen van de Scramble naar Fairford, hoeveel dezer dagen?
Het is spijtig, maar op dit moment neemt het spotten gewoon af. En dan kan ik me deze beslissing van de HAT wel voorstellen. Jammer, maar helaas. Ik heb een paar reizen met ze gemaakt in de eerste jaren en altijd veel lol gehad. Bedankt heren voor die jaren!
Erwin