HV en Cityhopper zijn verplicht om van de afhandeling van KLM gebruik te maken!B767-300ER wrote:HV is 100% eigendom van KLM(AF) logisch dat die dus hun afhandeling doen dan heb je het tenslotte in eigen beheer. ArkeFLy is niets van KLM.SpotterNL wrote:Ik zal m'n mond maar houden over HV dan zeker?B767 wrote: KLM Afhandeling zal bij Arke nooit ten sprake komen, kromweg te duur en dus niet rendabel voor een chartermaatschappij, de eigenlijk iets duurdere low-cost carrier!
Ook CO is niets van KLM, behalve dat ze in dezelfde alliantie vliegen. Is dus een heel andere vergelijking
TUI NL praat/discussie/speculeer corner
Forum rules
Regards
Het komt indd van twee kanten, Menzies was ook niet happy met Arke, maja in deze tijden helpen alle kleine beetjes!B767-300ER wrote:Geen concrete voorbeelden van mijn kant, maar kan me niet indenken dat financieen de enigste reden zouden zijn. Zoals Tom reeds hierboven zegt, zal er wellicht(!) enige matige van ontevredenheid zijn omtrent Menzies, al kan ik je geen voorbeelden geven, is gewoon een suggestie/vermoeden van mijn kant. Als een maatschappij tevreden is over de afhandelingsmaatschappij, bedenk je je wel 2x voordat je gaat switchen naar een andere, die misschien (heb ik geen idee van) iets goedkoper is als je huidige. Kan me niet voorstellen(ik zeg dus niet dat het niet zo is) dat ServisAir en Menzies Aviation heel veel uit elkaar lopen qua prijs. Vandaar het vermoeden dat er meer achter zitcHabu wrote:Ah ! Zoals ?B767-300ER wrote:Ik denk dat er behalve het financiele gedeelte ook nog andere dingen ten grondslag liggen van deze beslissing/keuze
Chris, het is niet mijn bedoeling je werkgever (of indirect jou) in een kwaad/verkeerd daglicht te stellen Het is slechts een vermoeden van mijn kant dat er meer moet zijn als alleen financieen. Het zou mischien ook zo kunnen zijn dat Menzies niet door wil met ArkeFly.
DIe het weet wag het zeggen
Regards
Re: Re
Oh, ik dacht dat iedereen al bijeen was geroepen om te gaan solliciteren voor een 'nachtdienst' ploeg .SkyPlane wrote:Iedereen was hard aan het werkgatso76 wrote: Het was anders gisteren wel lekker stil in hun kantine cq rookhol
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5536
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Daarom is het, juist in deze periode, vervelend dat er allerlei ongefundeerde verhalen de wereld in worden gegooit....B767-300ER wrote:Kan me niet voorstellen(ik zeg dus niet dat het niet zo is) dat ServisAir en Menzies Aviation heel veel uit elkaar lopen qua prijs. Vandaar het vermoeden dat er meer achter zit
Chris, het is niet mijn bedoeling je werkgever (of indirect jou) in een kwaad/verkeerd daglicht te stellen Het is slechts een vermoeden van mijn kant dat er meer moet zijn als alleen financieen. Het zou mischien ook zo kunnen zijn dat Menzies niet door wil met ArkeFly.
Graag staven met feiten. Niet zomaar een opmerking in de wereld gooien.B767 wrote:Het komt indd van twee kanten, Menzies was ook niet happy met Arke...
Met betrekking tot dit onderwerp ga ik graag de discussie aan.
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Chris,cHabu wrote:
Daarom is het, juist in deze periode, vervelend dat er allerlei ongefundeerde verhalen de wereld in worden gegooit....
Graag staven met feiten. Niet zomaar een opmerking in de wereld gooien.B767 wrote:Het komt indd van twee kanten, Menzies was ook niet happy met Arke...
Met betrekking tot dit onderwerp ga ik graag de discussie aan.
Ik weet niet of je mij bedoeld met ongefundeerd verhaal de wereld in gooien, want dan ben ik denk ik niet helemaal duidelijk geweest. Ik spreek enkelt en alleen mijn persoonlijke vermoeden uit dat er buiten financien, wellicht meer speelt waarom Menzies en ArkeFly uit elkaar gaan. Dat kan van 2 kanten uit komen, wellicht is ArkeFly ontevreden over bepaalde diensten die Menzies levert, of is Menzies niet tevreden met ArkeFly als klant..... Nogmaals, die het weet,mag het zeggen.
Ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat er meer dan enkelt financiele redenen ten grondslag liggen van deze beslissing. Van welke kantuit? Geen idee. Die financiele verschillen kunnen mijns inziens niet al te groot zijn.
Het is geenszins mijn bedoeling flauwekul de wereld in te helpen.
Mijn excuus als ik dat wel gedaan heb of de indruk gewekt heb dat te willen doen.
Wellicht dat jij als Menzies medewerker wat meer informatie hebt over het hoe en waarom,zodat we het bij feiten kunnen houden
Groetjes
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5536
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Zo'n drama is het ook weer niet, maar het is wellicht een trap na voor de mensen die er straks uit moeten mede omdat een grote klant weg gaat.B767-300ER wrote:Het is geenszins mijn bedoeling flauwekul de wereld in te helpen.
Mijn excuus als ik dat wel gedaan heb of de indruk gewekt heb dat te willen doen.
Daarom vind ik het jammer dat er ongefundeerde uitspraken worden gedaan. (Hoewel de lijn erg dun is tussen dit en speculeren)
Ennuh, als ik iemand persoonlijke noot wil aanvallen, dan draai ik er niet omheen...
Wij weten alleen wat onze directie communiseerd en die vertellen ons dat het uitsluitend gebasseerd is op prijstechnische verschillen. We gaan er vanuit dat dit een feit is.
Kan me alleen maar aansluiten bij James en Servisair sterkte wensen.
Arke is geen makkelijke klant om af te handelen (= feit).
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
- T7
- Scramble Master
- Posts: 16021
- Joined: 11 Aug 2004, 15:26
- Type of spotter: S5/SBS
- Location: EHAM/Hoofddorp
Is niet correct, Tom. HV is helemaal niet verplicht dit te doen. HV heeft vroeger zelfs een paar jaar bij Ogden gezeten, kwam toen weer terug naar KLM en vertrok later weer naar Menzies en zit nu al een paar jaar bij KLM Customer Ground Services, een soort afhandelaar binnen de KLM-afhandeling.B767 wrote:HV en Cityhopper zijn verplicht om van de afhandeling van KLM gebruik te maken!B767-300ER wrote:HV is 100% eigendom van KLM(AF) logisch dat die dus hun afhandeling doen dan heb je het tenslotte in eigen beheer. ArkeFLy is niets van KLM.SpotterNL wrote: Ik zal m'n mond maar houden over HV dan zeker?
Ook CO is niets van KLM, behalve dat ze in dezelfde alliantie vliegen. Is dus een heel andere vergelijking
Verder bepaalt HV zelf door wie ze worden afgehandeld. Men levert namelijk (nagenoeg) geen transferproduct aan KLM/Air France af. Dus andere belangen dus kiezen ze zelf de afhandelaar aan de hand van kwaliteit/prijstechnische afspraken.
Dat is inderdaad nog het ergste dat het mensen hun baan kost, omdat er een grote klant weg gaat... In deze moeielijke tijden... Ik hoop voor Menzies dat zij er iets moois voor terug krijgen!cHabu wrote:Zo'n drama is het ook weer niet, maar het is wellicht een trap na voor de mensen die er straks uit moeten mede omdat een grote klant weg gaat.B767-300ER wrote:Het is geenszins mijn bedoeling flauwekul de wereld in te helpen.
Mijn excuus als ik dat wel gedaan heb of de indruk gewekt heb dat te willen doen.
Daarom vind ik het jammer dat er ongefundeerde uitspraken worden gedaan. (Hoewel de lijn erg dun is tussen dit en speculeren)
Ennuh, als ik iemand persoonlijke noot wil aanvallen, dan draai ik er niet omheen...
Wij weten alleen wat onze directie communiseerd en die vertellen ons dat het uitsluitend gebasseerd is op prijstechnische verschillen. We gaan er vanuit dat dit een feit is.
Kan me alleen maar aansluiten bij James en Servisair sterkte wensen.
Arke is geen makkelijke klant om af te handelen (= feit).
Regards
T7 wrote:Is niet correct, Tom. HV is helemaal niet verplicht dit te doen. HV heeft vroeger zelfs een paar jaar bij Ogden gezeten, kwam toen weer terug naar KLM en vertrok later weer naar Menzies en zit nu al een paar jaar bij KLM Customer Ground Services, een soort afhandelaar binnen de KLM-afhandeling.B767 wrote:HV en Cityhopper zijn verplicht om van de afhandeling van KLM gebruik te maken!B767-300ER wrote: HV is 100% eigendom van KLM(AF) logisch dat die dus hun afhandeling doen dan heb je het tenslotte in eigen beheer. ArkeFLy is niets van KLM.
Ook CO is niets van KLM, behalve dat ze in dezelfde alliantie vliegen. Is dus een heel andere vergelijking
Verder bepaalt HV zelf door wie ze worden afgehandeld. Men levert namelijk (nagenoeg) geen transferproduct aan KLM/Air France af. Dus andere belangen dus kiezen ze zelf de afhandelaar aan de hand van kwaliteit/prijstechnische afspraken.
Ook nu HV 100% eigendom van KLM is?
Regards
Operationeel totaal niet. Arke en HV hebben vrijwel hetzelfde soort passagiers en diensten, dus daar is geen verschil in. De operatie van Transavia staat daarnaast geheel los van KLM. Daarnaast heeft het voor KLM fininancieel gezien geen nut om HV af te handelen als zij duurder zijn dan bijvoorbeeld Servisair. De winst neemt dan immers af en KLM zit daarmee.B767-300ER wrote: HV is 100% eigendom van KLM(AF) logisch dat die dus hun afhandeling doen dan heb je het tenslotte in eigen beheer. Is dus een heel andere vergelijking
Verder is het ook niet zo dat Transavia uitsluitend KLM diensten afneemt, zoals gezegt hebben ze bij Ogden gezeten en maakt KLM gebruik van Klüh voor de schoonmaak van de narrowbodies waar HV Lavos gebruikt.
Transavia is in 1991 volledig dochter geworden van KLM, en ze zijn op 1 April 1996 overgegaan op Ogden (link naar bron staat hieronder). Dit geeft ook weer aan dat HV volledig op eigen benen staat.B767 wrote: Ook nu HV 100% eigendom van KLM is?
http://archief.trouw.nl/artikel?REC=tr- ... -000130105" onclick="window.open(this.href);return false;
- cHabu
- Scramble Master
- Posts: 5536
- Joined: 22 Jan 2005, 20:49
- Subscriber Scramble: cHabu
- Location: Alkmaar / Wijchen
- Contact:
Laat ik nou net vanmiddag hebben gehoort dat dit niet waar is.T7 wrote:Verder bepaalt HV zelf door wie ze worden afgehandeld. Men levert namelijk (nagenoeg) geen transferproduct aan KLM/Air France af. Dus andere belangen dus kiezen ze zelf de afhandelaar aan de hand van kwaliteit/prijstechnische afspraken.
Ga daar verder niet op in (kan ik helaas niet), maar wat je zegt is niet correct.
KLM (zo niet AFR) heeft meer macht dan dat jij blijkbaar denkt...
=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)
Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
- B767-300ER
- Scramble Master
- Posts: 8814
- Joined: 25 Dec 2007, 08:35
Ja, zo had ik het nog niet berekend, maar hebben jullie inderdaad een punt.James wrote:dat hele gelul dat het niet alleen financieel is...zeg een verschil van E100 per vlucht....slottijst zegt zomer 2009
4012 vluchten X E100 = een besparing van E401.200 alleen al deze zomer, zelfs de helft is al rendabel
Chris,Chabu wrote: Arke is geen makkelijke klant om af te handelen (= feit).
Kan je mij uitleggen waarom Arke een lastige klant is, of in ieder geval aangeven waarom Arke een lastigere klant is als een andere maatschappij?
All times are local times!
Regards, N.
Regards, N.
Een homebase Chartermaatschappij zegt genoeg denk ik... is altijd lastig!B767-300ER wrote:Ja, zo had ik het nog niet berekend, maar hebben jullie inderdaad een punt.James wrote:dat hele gelul dat het niet alleen financieel is...zeg een verschil van E100 per vlucht....slottijst zegt zomer 2009
4012 vluchten X E100 = een besparing van E401.200 alleen al deze zomer, zelfs de helft is al rendabel
Chris,Chabu wrote: Arke is geen makkelijke klant om af te handelen (= feit).
Kan je mij uitleggen waarom Arke een lastige klant is, of in ieder geval aangeven waarom Arke een lastigere klant is als een andere maatschappij?
Regards
Mijn info is inderdaad ook dat KLM een behoorlijke vinger in de pap heeft. De PG-afhandeling is wel dedicated van HV, maar er kan net zo goed een TLO van KLM bij de kist staan...cHabu wrote:Laat ik nou net vanmiddag hebben gehoort dat dit niet waar is.T7 wrote:Verder bepaalt HV zelf door wie ze worden afgehandeld. Men levert namelijk (nagenoeg) geen transferproduct aan KLM/Air France af. Dus andere belangen dus kiezen ze zelf de afhandelaar aan de hand van kwaliteit/prijstechnische afspraken.
Ga daar verder niet op in (kan ik helaas niet), maar wat je zegt is niet correct.
KLM (zo niet AFR) heeft meer macht dan dat jij blijkbaar denkt...
Regards