TUI NL praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5536
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Post by cHabu »

B767 wrote:
B767-300ER wrote:
Chabu wrote:Arke is geen makkelijke klant om af te handelen (= feit).
Chris,
Kan je mij uitleggen waarom Arke een lastige klant is, of in ieder geval aangeven waarom Arke een lastigere klant is als een andere maatschappij?
Een homebase Chartermaatschappij zegt genoeg denk ik... is altijd lastig!
Niet alleen het feit dat een chartermaatschappij is. Een beetje bedrijf kan daar op inspringen.
(Moet daar eigenlijk op in kunnen springen, vaak met wat kunst en vliegwerk...)

Laten we het er op houden dat er nogal wat eisen worden gesteld en dan druk ik me voorzichtig uit.

Ik denk dat ik wel mag zeggen dat we uiteindelijk m.b.t. Arke, als afhandelaar, geen slechte prestatie hebben geleverd.
Zeker het afgelopen jaar niet.

Ik denk echt dat Servisair geen idee heeft wat voor werk ze hebben binnen gehaald, desalnietemin wens ik ze suc6 met TFL.
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
B767
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 516
Joined: 19 Aug 2008, 21:20
Location: AMS/SPL

Post by B767 »

cHabu wrote:
B767 wrote:
B767-300ER wrote: Chris,
Kan je mij uitleggen waarom Arke een lastige klant is, of in ieder geval aangeven waarom Arke een lastigere klant is als een andere maatschappij?
Een homebase Chartermaatschappij zegt genoeg denk ik... is altijd lastig!
Niet alleen het feit dat een chartermaatschappij is. Een beetje bedrijf kan daar op inspringen.
(Moet daar eigenlijk op in kunnen springen, vaak met wat kunst en vliegwerk...)

Laten we het er op houden dat er nogal wat eisen worden gesteld en dan druk ik me voorzichtig uit.

Ik denk dat ik wel mag zeggen dat we uiteindelijk m.b.t. Arke, als afhandelaar, geen slechte prestatie hebben geleverd.
Zeker het afgelopen jaar niet.

Ik denk echt dat Servisair geen idee heeft wat voor werk ze hebben binnen gehaald, desalnietemin wens ik ze suc6 met TFL.
Omdat zij ondanks alle problemen waarschijnelijk gewoon de hoogste eisen stellen aan de afhandeling, plus zij zijn homebased en ACMI charters... Vorig jaar heeft Menzies het heel goed gedaan toen Arke met de grote technische problemen zat!
Regards
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

B767 wrote:Vorig jaar heeft Menzies het heel goed gedaan toen Arke met de grote technische problemen zat!
Ik kan je niet helemaal volgen, verklaar je nader.....
(uiteraard snap ik wel de grote technische problemen, maar de rol van Menzies hierin kan ik niet helemaal volgen, zou je wellicht eea kunnen verduidelijken, ik denk namelijk dat ik je verkeerd begrijp)
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 516
Joined: 19 Aug 2008, 21:20
Location: AMS/SPL

Post by B767 »

B767-300ER wrote:
B767 wrote:Vorig jaar heeft Menzies het heel goed gedaan toen Arke met de grote technische problemen zat!
Ik kan je niet helemaal volgen, verklaar je nader.....
(uiteraard snap ik wel de grote technische problemen, maar de rol van Menzies hierin kan ik niet helemaal volgen, zou je wellicht eea kunnen verduidelijken, ik denk namelijk dat ik je verkeerd begrijp)

Als een maatschappij met veel vertragingen kampt, word er van de afhandeling dezelfde service en aandacht verwacht als dat men op tijd is. Er word ook in luchtvaart op een schema gepland, vooral in de mankracht.

- Inchecken;
- Bagage kelder;
- Kist moet ingedocked worden;
- Gelost en geladen ook vracht etc;
- Pax informeren;
- Brug eraan Pax eruit en erin;
- Water & toilet Service;
- Fuel;
- Pushback;
- Loadplanner en Dispatcher
- En dan heb ik het nog niet over achter de schermen;

Dit is maar een klein deel van de eisen die er worden gesteld aan
een afhandelaar of de airline nou op tijd zit of niet... dus de druk word hoog! Dus vind ik het goed hoe Menzies hier op in heeft gespeeld!
Last edited by B767 on 21 Dec 2008, 00:02, edited 1 time in total.
Regards
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

Hoor via het WIS (Wandelgangen-Informatie-System) de lease van een Boeing 757-200 voor de periode eind april-halfoktober en de lease van een Boeing 737-800 voor de piekmaanden juli en augustus.

Iemand (van wellicht de afhandelingsmaatschappijen) al enig idee waar (welke maatschappij) deze kisten vandaan gaan komen?
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5536
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Post by cHabu »

B767 wrote:Omdat zij ondanks alle problemen waarschijnelijk gewoon de hoogste eisen stellen aan de afhandeling,
plus zij zijn homebased en ACMI charters...
B767-300ER wrote:Ik kan je niet helemaal volgen, verklaar je nader.....
B767 wrote:Als een maatschappij met veel vertragingen kampt, word er van de afhandeling dezelfde service en aandacht verwacht als dat men op tijd is.
Dit is maar een klein deel van de eisen die er worden gesteld aan een afhandelaar of de airline nou op tijd zit of niet...
Dan heb je een cryptische manier van typen, want volgens mij bedoel je het zelfde als wat ik in mijn de volgende zin zeg:
cHabu wrote:Laten we het er op houden dat er nogal wat eisen worden gesteld en dan druk ik me voorzichtig uit.
.
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
SPL
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 11364
Joined: 12 Oct 2003, 23:56
Type of spotter: None

Post by SPL »

Een aantal mensen klaagt over het feit dat Arkefly zijn kisten verhuurd en daardoor passagiers op de lijndiensten laten staan wachen. Ik laat de discussie even terzijde of dit wel of niet terecht is en of ze dit wel of niet kunnen maken, want die is al gevoerd. Maar nu doet Transavia van de week (de 18e en 19e) exact hetzelfde (alleen iets minder vertraging) en dan hoor ik daar helemaal niemand over :? :dontkno: .


Groeten Martijn
*just doing my thing*
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

SPL wrote:Een aantal mensen klaagt over het feit dat Arkefly zijn kisten verhuurd en daardoor passagiers op de lijndiensten laten staan wachen. Ik laat de discussie even terzijde of dit wel of niet terecht is en of ze dit wel of niet kunnen maken, want die is al gevoerd. Maar nu doet Transavia van de week (de 18e en 19e) exact hetzelfde (alleen iets minder vertraging) en dan hoor ik daar helemaal niemand over :? :dontkno: .


Groeten Martijn
Komt omdat ArkeFly in de ogen van vele mensen helemaal niks meer goed kan doen,maar ook die discussie is al eerder gevoerd :wink:
Dit in tegenstelling tot Transavia, die kennelijk meer credits heeft onder de mensen :wink:

@Chris,

Jouw punt was me ondertussen al volledig duidelijk. Echter mijn zin
Boeing767-300ER wrote: ik kan je niet helemaal volgen, verklaar je nader
is een quote op iets anders als wat jij in je post aangeeft.
Ondertussen is het verhaal me wel duidelijk nu
All times are local times!

Regards, N.
Bank_angle
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 300
Joined: 16 Mar 2008, 17:58

Post by Bank_angle »

Nou ik kan me nog wel een aantal dingen bedenken die menzies niet goed deed hoor!!! TOILETTEN VERGETEN TE LEGEN!!!! Af en toe seating problemen. Ik denk dat het een goede zet is voor OR een nieuwe grondafhandelaar!
User avatar
B767
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 516
Joined: 19 Aug 2008, 21:20
Location: AMS/SPL

Post by B767 »

Bank_angle wrote:Nou ik kan me nog wel een aantal dingen bedenken die menzies niet goed deed hoor!!! TOILETTEN VERGETEN TE LEGEN!!!! Af en toe seating problemen. Ik denk dat het een goede zet is voor OR een nieuwe grondafhandelaar!
Dat gebeurd niet alleen bij Menzies in Amsterdam hoor :wink:
Regards
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

Bank_angle wrote:Nou ik kan me nog wel een aantal dingen bedenken die menzies niet goed deed hoor!!! TOILETTEN VERGETEN TE LEGEN!!!! Af en toe seating problemen. Ik denk dat het een goede zet is voor OR een nieuwe grondafhandelaar!
Dit soort "fouten" of "missers" gebeuren bij elke afhandelaar.
Vooral erg vervelend, maar zal bij servisair niet veel anders zijn denk ik. Geen een afhandelaar werkt geheel foutloos. Waar mensen werken worden..... :wink:
Fijne kerstdagen!
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 516
Joined: 19 Aug 2008, 21:20
Location: AMS/SPL

Post by B767 »

B767-300ER wrote:
Bank_angle wrote:Nou ik kan me nog wel een aantal dingen bedenken die menzies niet goed deed hoor!!! TOILETTEN VERGETEN TE LEGEN!!!! Af en toe seating problemen. Ik denk dat het een goede zet is voor OR een nieuwe grondafhandelaar!
Dit soort "fouten" of "missers" gebeuren bij elke afhandelaar.
Vooral erg vervelend, maar zal bij servisair niet veel anders zijn denk ik. Geen een afhandelaar werkt geheel foutloos. Waar mensen werken worden..... :wink:
Fijne kerstdagen!
Het ligt ook een beetje aan de 767, omdat die geen indicatie heeft of die toiletten vol of leeg zijn...
Regards
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Post by B767-300ER »

B767 wrote:Het ligt ook een beetje aan de 767, omdat die geen indicatie heeft of die toiletten vol of leeg zijn...
Die heeft ie wel.....
Althans, er komt alleen een melding wanneer deze helemaal vol is.
Je hebt idd geen metertje zoals je brandstofmeter in je auto, waarin je kan zien hoe vol hij zit. Enkelt als ie vol zt gaat er en lampje branden
All times are local times!

Regards, N.
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Post by 76-er »

B767 wrote:Het ligt ook een beetje aan de 767, omdat die geen indicatie heeft of die toiletten vol of leeg zijn...
Volgens mij wel, in de achterpantry.

Ik wordt regelmatig door een van de meiden gebeld dat de waste-tank nog niet geleegd is. Is onderdeel van hun preflight check. Bij MP dan hè, maar zal bij TFL niet veel anders zijn.
User avatar
B767
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 516
Joined: 19 Aug 2008, 21:20
Location: AMS/SPL

Post by B767 »

76-er wrote:
B767 wrote:Het ligt ook een beetje aan de 767, omdat die geen indicatie heeft of die toiletten vol of leeg zijn...
Volgens mij wel, in de achterpantry.

Ik wordt regelmatig door een van de meiden gebeld dat de waste-tank nog niet geleegd is. Is onderdeel van hun preflight check. Bij MP dan hè, maar zal bij TFL niet veel anders zijn.

Bij TFL is het alleen een indicatie die aangeeft of hij vol is maar niet hoe vol zeg maar... Het beste advies voor de 767 is gewoon na elke leg die toiletten legen als de machine ICA vliegt :wink:
Regards
Post Reply

Return to “'t Praethuys”