Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Moderator: gatso76
Forum rules
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Men spreekt over 3 doden op de flightdeck en 6 verdere slachtoffers.
- benvincent7
- Posts: 4
- Joined: 15 Feb 2009, 11:34
- Type of spotter: Simple Spotter
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
NOS zegt dat de motoren voor de crash zjin los gekomen, dat zal dan wel de reden zijn waarom de motoren een stukkie verder liggenkiwi wrote:Head's up voor de mensen bij de Medisch Centra, er stonden wel 3 Lifeliners op de akker!
Verder wacht ik even met het volgen van de berichtgeving want de spoed uitzending van de NOS is een complete chaos. Dan weer verticaal uit de lucht gevallen, dan weer doorgestuiterd, dan weer geen doden dan 5-10 etc. etc. Vertel dan dat je niks weet. Helemaal verticaal uit de lucht gevallen zal het niet geweest zijn want die rechter motor ligt een flink eind van het toestel vandaan..
groetjes
Planecrash Schiphol
Op, of op een akker nabij Sciphol is een 737-800toestel van Turkish airlines. flight (18)1952 neergestort. Op dit moment schijnen er 9 doden te zijn. Zie nos voor meer info
Canon 400D, Sigma 18-200mm DC
- Key
- Site Admin
- Posts: 11250
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Klinkt als 'utter bull ==censored=='! Bij een crashlanding breekt vaak de motorophanging en komen ze een eind van het toestel tot stilstand. Laten we hier aub. niet de nonsens-ideeën uit de gewone media gaan kopiëren mensen, hoe goed bedoeld ook.benvincent7 wrote:motoren voor de crash zjin los gekomen
Erik
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
die motoren hebben toch een soort van 'break system', bij een harde klap dat die 'netjes' afbreken.
*just doing my thing*
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22187
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
RTL7 kondigde daarnet Benno Baksteen aan als iemand die "een beetje deskundig is".... Laat maar...
Last edited by Stratofreighter on 25 Feb 2009, 13:14, edited 1 time in total.
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Ik las op het brandweerforum
9 doden. 6 passagiers en 3 leden van de bemanning die zich in de cockpit bevonden
Bron is onbekend
Gr Angèl
EDIT: Bron: nos nieuws
9 doden. 6 passagiers en 3 leden van de bemanning die zich in de cockpit bevonden
Bron is onbekend
Gr Angèl
EDIT: Bron: nos nieuws
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Dat is inderdaad standaard voor de landing. Het heeft namelijk als doel om meer lift te creëeren om bij lagere snelheden nog te kunnen vliegen. Als het vliegtuig in een glijvlucht is en zo ver mogelijk wil komen zullen de slats in eerste instantie niet uitgeklapt worden, omdat ze ook meer weerstand opleveren. Ze zullen zo kort mogelijk voor de landing uitgeslagen worden om op het laatste moment de snelheid ook te kunnen verlagen.ErikFB wrote:De voorkanten van de vleugelranden zijn uitgeklapt zo te zien op de beelden. Is dat gebruikelijk vlak voor de landing en heeft dat ook invloed op een frame als dat in glijvlucht is ?
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Zitten aan 4 bouten die makkelijk afbreken. Zodat de vleugel intact blijft en de motor eraf is.SPL wrote:die motoren hebben toch een soort van 'break system', bij een harde klap dat die 'netjes' afbreken.
(Wat ik kan herinneren van de bijlmerramp)
- Key
- Site Admin
- Posts: 11250
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Ja, doorgaans is de constructie zodanig dat áls ze afbreken, ze dit doen met zo min mogelijk schade aan de rest van de structuur. (Maar dat is bij een impact met de grond verder niet van belang, in feite. Het is om een verder nog vliegend toestel ook zo te kunnen houden.)SPL wrote: 'netjes' afbreken.
Erik
What four words, Jimmy!?!
- Thijs
- Scramble Master
- Posts: 5085
- Joined: 10 Feb 2003, 13:42
- Subscriber Scramble: Thijs
- Location: West Intercourse Island
- Contact:
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
RTL Z meldt " Kerosine is van te voren gelost. "
Dit duidt op voorkennis mijn inziens, lijkt mij geen standaard procedure.
Dit duidt op voorkennis mijn inziens, lijkt mij geen standaard procedure.
Assume makes an ASS of U and ME.
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Ga er vanuit dat dat in normale bedrijfsvoering de regel is, maar in geval van fuelproblems en dus een glijvlucht zonder vermogen zal dat toch weerstand opleveren ?air-bus wrote:Dat is inderdaad standaard voor de landing. Het heeft namelijk als doel om meer lift te creëeren om bij lagere snelheden nog te kunnen vliegen. Als het vliegtuig in een glijvlucht is en zo ver mogelijk wil komen zullen de slats in eerste instantie niet uitgeklapt worden, omdat ze ook meer weerstand opleveren. Ze zullen zo kort mogelijk voor de landing uitgeslagen worden om op het laatste moment de snelheid ook te kunnen verlagen.ErikFB wrote:De voorkanten van de vleugelranden zijn uitgeklapt zo te zien op de beelden. Is dat gebruikelijk vlak voor de landing en heeft dat ook invloed op een frame als dat in glijvlucht is ?
- Key
- Site Admin
- Posts: 11250
- Joined: 06 Dec 2002, 09:21
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: U bet
- Location: ex EHAM
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Lijkt me ook onzin, volgens mij kan een 737 helemaal niet dumpen! Bovendien was het geen aangekondigde emergency, maar een plotse crash volgens alle berichten.Thijs wrote:RTL Z meldt " Kerosine is van te voren gelost. "
Nogmaals: aub hier geen speculaties of vage media-berichten, maar alleen zinnig nieuws. De rest kan hier, bij uw altijd geduldige herbergier.
Erik
What four words, Jimmy!?!
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Zoals op NOS te zien is worden de afhalers en familie leden bij de inlichtingen balie in aankomst 3 opgevangen en dan naar de Wildenhorst. Deze mensen waren tevreden hoe Schiphol de zaken aanpakt. Alles staat uiteraard in allerlei draaiboeken, maar de praktijk is toch net altijd weer een tikkeletje anders.
*just doing my thing*