Crash TC-JGE off-topic & interpretaties
Forum rules
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Overigens tijdens de persconferentie was er sprake van een incident nabij de Polderbaan waarbij mogelijk een kist van Turkish betrokken zou zijn geweest. Ik kan in de diverse databases niets daarvan terugvinden met betrekking tot dit voorval in de laatste maanden. Iemand meer info ?
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Ja, ik meen dat er vanochtend een uit de lucht is komen vallen nabij de Polderbaan..ErikFB wrote:Overigens tijdens de persconferentie was er sprake van een incident nabij de Polderbaan waarbij mogelijk een kist van Turkish betrokken zou zijn geweest. Ik kan in de diverse databases niets daarvan terugvinden met betrekking tot dit voorval in de laatste maanden. Iemand meer info ?
- Securityguy
- Scramble Die-Hard
- Posts: 510
- Joined: 08 Nov 2003, 18:51
- Subscriber Scramble: Velko
- Location: Hoogland-OCC (Schiphol-Oost)
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Meen dat er vanochtend rond 10.30 LT iets met een TK vlucht was gebeurd vlakbij de Polderbaan...kan het fout hebben hoor...
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
Ik kan mij misschien vergissen maar de locatie waar het frame nu ligt lijkt af te wijken van de aanvliegroute op de Polderbaan. Kan dit er op duiden dat de cockpitcrew bewust het frame naar "buiten" heeft gestuurd om verder omheil te voorkomen ?
- ErikFB
- Scramble Addict
- Posts: 1279
- Joined: 23 Nov 2005, 21:38
- Type of spotter: civil airliners
- Subscriber Scramble: ErikFB
- Location: IJsselstein (Ut)
- Contact:
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Heren, snap de opmerkingen van jullie over de crash van vandaag. Beetje ongepast nietwaar ? Maar tijdens de persconferentie werd duidelijk gevraagd naar iets van een paar maanden geleden. Vandaar mijn vraag daarover. Ben redelijk op de hoogte van de bewegingen op SPl en heb ook redelijke inside info maar hierover nu net niet.
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22174
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
En straks, als de oorzaak/oorzaken bekend zijn geworden na (zeer) grondig onderzoek, blijkt dat al het gespeculeer hier gewoon pure tijdverspilling is geweest...
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
ik dacht dat het ging om een toestel van British Airways toentertijdErikFB wrote:Heren, snap de opmerkingen van jullie over de crash van vandaag. Beetje ongepast nietwaar ? Maar tijdens de persconferentie werd duidelijk gevraagd naar iets van een paar maanden geleden. Vandaar mijn vraag daarover. Ben redelijk op de hoogte van de bewegingen op SPl en heb ook redelijke inside info maar hierover nu net niet.
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
Ik zie op de tv dat verschillende passagiers een interview hebben gegeven.
Als ik journalist zou zijn wil ik graag iets nieuws weten en niet continue in herhaling vallen wat de 'concurrentie' al weet of eerder heeft gepubliseerd.
Ik zie nergens een journalist vragen aan een passagier hoe de laatste minuten waren voor de crash...
Ze willen allemaal op de eerste rang zitten en weten hoe het gebeurd is, maar dat is nog niet bekend en dus gaan ze maar gissen.
Vraag eens hoe waren de laatste minuten voor de crash?
Waren jullie geinformeerd/op de hoogte van de situatie en wat er ging gebeuren?
Werd er melding gemaakt van 'brace, brace, brace for impact'?
Kon je de motoren nog horen draaien?
Deed de verlichting/air conditioning/elektische voorziening het nog?
Er wordt melding gemaakt over geen kerosine meer...geen kerosine meer...motoren/APU kunnen dus niet meer draaien/werken...dus geen electra en air conditioning meer...dit moet je toch zien/horen aan boord...
Waren de emergency lichten aan in de cabine?
Wat was de 'houding' van het cabinepersoneel?
enz enz
Als ik journalist zou zijn wil ik graag iets nieuws weten en niet continue in herhaling vallen wat de 'concurrentie' al weet of eerder heeft gepubliseerd.
Ik zie nergens een journalist vragen aan een passagier hoe de laatste minuten waren voor de crash...
Ze willen allemaal op de eerste rang zitten en weten hoe het gebeurd is, maar dat is nog niet bekend en dus gaan ze maar gissen.
Vraag eens hoe waren de laatste minuten voor de crash?
Waren jullie geinformeerd/op de hoogte van de situatie en wat er ging gebeuren?
Werd er melding gemaakt van 'brace, brace, brace for impact'?
Kon je de motoren nog horen draaien?
Deed de verlichting/air conditioning/elektische voorziening het nog?
Er wordt melding gemaakt over geen kerosine meer...geen kerosine meer...motoren/APU kunnen dus niet meer draaien/werken...dus geen electra en air conditioning meer...dit moet je toch zien/horen aan boord...
Waren de emergency lichten aan in de cabine?
Wat was de 'houding' van het cabinepersoneel?
enz enz
- Stratofreighter
- Scramble Master
- Posts: 22174
- Joined: 25 Jan 2006, 08:02
- Location: Netherlands
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
Een passagier die nog redelijk rustig zijn verhaal deed (die van de "spoor(weg)veiligheid") meldde dat pas in de laatste ogenblikken de passagiers doorkregen dat er mogelijk toch wel wat aan de hand was...gatso76 wrote:Ik zien op de tv dat verschillende passagiers een interview hebben gegeven.
Als ik journalist zou zijn wil ik graag iets nieuws weten en niet continue in herhaling vallen wat de 'concurrentie' als weet of eerder heeft gepubliseerd.
Ik zie nergens een journalist vragen aan een passagier hoe de laatste minuten waren voor de crash...
Ze willen allemaal op de eerste rang zitten en weten hoe het gebeurd is, maar dat is nog niet bekend en dus gaan ze maar gissen.
Vraag eens hoe waren de laatste minuten voor de crash?
Waren jullie geinformeerd/op de hoogte van de situatie en wat er ging gebeuren?
enz enz
Maar ik begrijp wat je bedoelt, al die zendtijd moet toch op de een of andere manier gevuld worden, en om nu "de waarheid" in de weg laten staan van een goed verhaal...
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Het valt jou op dat de flaps in landing configuration staan, terwijl het vliegtuig is gecrashed tijdens short final, en op maar 2km van de plek waar zijn wieltjes de baan hadden moeten raken? Knap hoor! Ik hoop niet dat alle vliegtuigen die op iets meer dan 1nm van de baan hangen en de flaps in landing config hebben zich klaarmaken voor een noodlanding, want dan ga ik niet meer vliegen!ErikFB wrote:Lees even waar ik op doel in dit verhaal eer je een opmerking daarover maakt. Ik speculeer niet maar heb het over iets wat opvalt.bavaria wrote:Helemaal waar. Weer echt zo'n klok en klepel verhaal van ErikFB. Sorry hoor, maar dáár kan ik me nu aan storen. Als je dan al iets zegt, dan doe het onder het threadje off topic&speculaties.aviodromefriend wrote:Flaps uitklappen vergroot toch juist het vleugeloppervlak (en de welving van de vleugel, waardoor de vliegeigenschappen bij lage snelheid worden verbeterd)?
Maar ja, de lift is evenredig met het vleugeloppervlak en met het kwadraat van de snelheid. Het verlies van snelheid (door bijvoorbeeld weerstand of wegvallen van aandrijving) tikt wel wat harder aan.
- 330/340
- Scramble Master
- Posts: 3443
- Joined: 21 Jan 2004, 16:38
- Type of spotter: S4 Civiel en militair transport
- Location: Uithoorn
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
air-bus wrote:Ja, ik meen dat er vanochtend een uit de lucht is komen vallen nabij de Polderbaan..ErikFB wrote:Overigens tijdens de persconferentie was er sprake van een incident nabij de Polderbaan waarbij mogelijk een kist van Turkish betrokken zou zijn geweest. Ik kan in de diverse databases niets daarvan terugvinden met betrekking tot dit voorval in de laatste maanden. Iemand meer info ?
Het lijkt me verstandig wat meer respect in de berichtgeving te betrachten.
Deze site wordt door meer mensen en instaties gelezen als we soms denken, en het aanzien van onze hobby wordt er ook niet beter op. Ipv uit de lucht komen vallen en soortgelijke opmerkingen, zou: (helaas) een vliegtuig verongelukt beter passen !!
Grtz, Jan
- Securityguy
- Scramble Die-Hard
- Posts: 510
- Joined: 08 Nov 2003, 18:51
- Subscriber Scramble: Velko
- Location: Hoogland-OCC (Schiphol-Oost)
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
Dat het vliegtuig geen brandstof meer zou hebben wordt steeds vaker tegen gesproken.
2 a 3 ton zou er zeker nog aan boord moeten zijn, volgens onofficiele bronnen.
Een wonder dus dat de kist niet in de brand was gevlogen.
2 a 3 ton zou er zeker nog aan boord moeten zijn, volgens onofficiele bronnen.
Een wonder dus dat de kist niet in de brand was gevlogen.
Re: Crash TC-JGE off-topic & speculaties
Iemand toevallig de ATC communicatie tijdens de approach opgenomen?
-
- Scramble Senior
- Posts: 369
- Joined: 23 Mar 2008, 10:07
- Type of spotter: F2
- Subscriber Scramble: no
- Location: Delft - The Netherlands
- Contact:
Re: Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Hier al iets meer over bekend? Vond het namelijk vallen in de categorie moddergooien-naar-Schiphol vallen, maar ben ook wel benieuwd of de nieuws-miep het echt ergens op baseert?ErikFB wrote:Overigens tijdens de persconferentie was er sprake van een incident nabij de Polderbaan waarbij mogelijk een kist van Turkish betrokken zou zijn geweest. Ik kan in de diverse databases niets daarvan terugvinden met betrekking tot dit voorval in de laatste maanden. Iemand meer info ?
EOS400d + Sigma 18-50 + EF 24-70 F2.8 L USM + EF 70-200 F4 L USM + EF 1.4x II + SlingShot 300AW + 055XPROB + SBH-100
-
- Scramble Senior
- Posts: 361
- Joined: 16 Jun 2007, 21:06
- Location: Leek, The Netherlands
- Contact:
Crash TC-JGE 25-02-2009 bij Polderbaan
Als het vermogen zo snel weg valt, of als zelfs de motoren compleet uitvallen, heb je dan nog tijd om dit op die hoogte nog goed te krijgen? En hoe zit het met de hydrauliek, is het niet zo dat als de motoren uitvallen ook de spanning voor de hydraulische pompen wegvalt?ErikFB wrote:Normaal klopt het beschreven beeld, alleen kan / kon ik dat niet rijmen met het eventueel verlies van vermogen icm het draagvermogen van de vleugels in geval van de crash van vanmorgen.